No to obstawiajmy, kto wygra tegoroczny ABBUC.
Wiecej informacji po polsku tutaj: http://atari.online.pl/v01/index.phtml?ct=nowinki
Wiecej informacji po niemiecku i angielsku tutaj: http://www.abbuc.de/modules.php?name=Do … p;dtId=256

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

2 Ostatnio edytowany przez grzeniu (2007-10-26 18:59:39)

Krajowy produkt z piłeczką i tunelem czy jakoś tak ;) Crownlands również jest niezły ale znacznie mniej efektowny. Nie zdziwiłbym się jakby wygrał jakiś "font maker" by szwab podobnie jak VW w testach Auto Świata (Auto Bild) :)

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

3

Wygra lepszy. Co tu obstawiać?

4

Niekoniecznie, tam nie mają CBA więc różnie może być ;)
A jak nie wygra polska gierka to idziemy na wojnę :lol:

"Witaj w Niebie - oto Twoja harfa.
Witaj w Piekle - oto Twój akordeon..."

5

Moim faworytem jest Crownland (choć znam tylko z dema), gdyby była wydana na carcie, z fachową etykietą za powiedzmy 50zł - sam bym kupił :P, zresztą pewnie na ebay'u też by się chętni znaleźli. GRTZ za ukończenie projektu!

6

5eba napisał/a:

GRTZ za ukończenie projektu!

.......on jeszcze do końca nie został ukończony... ;-)

"wszystko się kiedyś kończy......."

7

Oby nigdy nie była wydana na karcie. Prędzej na CD.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

8 Ostatnio edytowany przez Piguła/Shpoon (2007-10-26 23:46:42)

Ze względu na gatunek pewnie Crownland, bo nasz rodzimy produkt to zrecznościówka a tych na Atarce całe masy.... chociaż wykonanie wizualne powala- ciekawe jak z grywalnością!
Szkoda, że takie gry nie powstawały w latach 90. I obie bym chętnie nabył, zarówno na carcie jak i dyskietce.

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

9 Ostatnio edytowany przez macgyver (2007-10-27 00:04:29)

A mi się to Really Unreal sterowane joystickiem w 15-tce podoba... nie, żebym sugerował coś :lol:

10

Ja bym stawiał na Yoomp!, a drugie Crownland. Nie widziałem jeszcze ani jednej ani drugiej, ale z tego co słyszałem Crownland był kończony w pośpiechu, więc nie wiadomo jak z bugami i grywalnością. Pytanie czy autor miał czas wszystko dokładnie dopracować?

11

gdyby Probe wydał Crownland w ubiegłym roku miałby wygraną w kieszeni, a tak to Yoomp! i jego akcja promocyjna rzeczywiście mogą przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę, walka o pierwsze miejsce na pewno odbędzie się pomiędzy tymi dwoma tytułami

tak pozatym to trzeba znaleźć sobie nowe zajęcie, Eru wlazł do ogródka i namieszał, nie dość Taquartowi Numena to jeszcze Yoompa musieli zrobić, ja tam źródła Panga przekaże Eru niech kończy, po co mam się stresować :P

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

12

tebe, samoocena ci spadła na jesień? :)

13 Ostatnio edytowany przez Urborg (2007-10-27 17:55:18)

tebe napisał/a:

tak pozatym to trzeba znaleźć sobie nowe zajęcie, Eru wlazł do ogródka i namieszał, nie dość Taquartowi Numena to jeszcze Yoompa musieli zrobić, ja tam źródła Panga przekaże Eru niech kończy, po co mam się stresować :P

No fakt, wyszedł Yoomp! Nikt już nic lepszego nie napisze, więc po co pisać gry na Atari. Dem tez już nie ma sensu pisać bo jest Numen. A w ogóle po co Atari jak jest PC ;) :P

14

tebe to już wiesz dlaczego ja NIC nie napiszę i NIC nie sportuję na atari :P

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

15

tebe napisał/a:

ja tam źródła Panga przekaże Eru niech kończy, po co mam się stresować :P

Tebe nawet o tym nie myśl! Kończ tego Panga! Bo gierka zapowiadałą się tak samo miodnie jak Getris czy Nibbly!

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

16

eeeee, chłopaki - przesadzacie z tym, że na atari jest już wszystko :)
kiedyś pojawił się asskicker i wszyscy myśleli, że to już koniec, a tymczasem dema poszły naprzód.
teraz podobnie podchodzicie do numena.
fakt, że technicznie ciężko go będzie pobić (znaczy się lepszymi efektami), ale na atari jest jeszcze tyle do zrobienia w kwestii designu, zgrania z muzyką - to zawsze było słabą stroną dem. tutaj owca2 jest dobrym przykładem, jak można zgrać dźwięk i obraz.

17

Co do Panga, to myślę, że gra może być super. Szkoda, że nie udało się na ABBUCa. Ale mam nadzieję, że załapie się na Kaz-Compo.

Bober ma częściowo rację - na atari jest dużo do zrobienia pod względem designu, wystarczy porównać naszą scenę i scenę c64 albo nawet zx. Ale nie ma racji, że efektów z Numena się nie da pobić :)

A ja deklaruję, że jeśli ktoś ma techniczny problem, coś komuś chodzi za wolno, itp, to ja chętnie pomogę, w miarę możliwości ofkorz.

Aha - Yoomp! można obejrzeć już, na http://yoomp.atari.pl ofkorz :)

: 404. Stopka not found

18

nie piszę, że się nie da, ale nie jest to proste :)
asskickera też łatwo pobić nie było (przez jakiś czas, jak wyszedł).
choć mnie osobiście wyścig technologiczny (kto jaki efekt w ile ramek zrobi) już nie bawi - np. drzewo z unplugged - chodzi (bez specjalnych przyspieszeń i optymalizacji) chyba w 2 ramki (łącznie z interpretacją zdania l-systemu), a na ekranie hula w 4 - tak mi się bardziej podobało optycznie. można było poświęcić te dwie ramki na podniesienie płynności/precyzji, ale takie 'skaczące/nieprecyzyjne' jest imho bardziej old-school-owe.

wolę rzeczy proste ale ładnie opakowane.

btw: fajny ten yoomp! :) - choć mam wrażenie, że piłka mnie słucha tylko w wybranych fazach lotu... ale pomysł gites! czekam na możliwość wpisywania haseł do kolejnych poziomów.

19

tak... powialo nowoscia. 7 level za 2gim razem :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

20

Bober - tu nie ma wyścigu technologicznego... bardziej chodzi o pomysłowość rozwiązań... ktoś coś zrobi i pokaże, że można - inni podchwycą pomysł, zrobią po swojemu, coś dodadzą, dorobią design, rzucą pomysłem i tak powstaje coś nowego - większość efektów z cytowanego Numena była oparta na efektach, które już widzieliśmy na atarce, ale wydanie numenowe było ładniej dopracowane, rozwiązane z pomysłem i pewnie lepiej zoptymalizowane pod względem szybkości - ale nie szybkość miała tutaj znaczenie ... np. kostka rubika... mieliśmy już obiekty 3d z wypełnianymi polygonami... wrzucenie ich jako kostka rubika z większą ilością kolorów było czymś nowym w wypadku atarki... nawet jakby chodziła wolniej niż chodzi nie przekreśliłoby to "fajowości efektu".  IMHO podstawą jest dobry pomysł i czas/zapał na jego realizację. Asskicker był rzeczywiście przełomem - pokazał nową technologię robienia dem (pozytywy płynące z możliwości użycia trybu gr.9 do efektów) - od czasów Asskickera, powstało sporo dobrych produkcji, gdzie nie tyle znaczenie miał "wyścig technologiczny", lecz przede wszystkim nowe pomysły, które opierały się niby na istniejących rozwiązaniach, ale jednak wprowadzały coś nowego.

Poza tym nikt nikomu nie narzuca tego co ma robić w demach - ktoś robi oldschool, ktoś inny woli efekty w gr.9 a publika potrafi docenić i oryginalność i wkład włożonej pracy - pięknym przykładem jest tutaj QP2k3, kiedy to jedynym demem było Too Hard 4 by Animkomials - mimo, że było to demo z cyklu "parodia", spowodowało aplauz u publiczności - dlaczego ? Ludzie potrafili u twórców docenić wkład pracy i pomysłowość... nawet parodia może być sztuką, jeżeli jest porządnie zrobiona :)

21

no to jeszcze 14 ;) co do sterowania piłką - raczej nie powinno być żadnych problemów ze "słuchaniem", może joystick coś nie teges? sprawdzaliśmy grę wiele razy i na różnych konfiguracjach i sterowanie było zawsze płynne. pewnie jakiś przypadek...

eru napisał/a:

Co do Panga, to myślę, że gra może być super. Szkoda, że nie udało się na ABBUCa. Ale mam nadzieję, że załapie się na Kaz-Compo.

Ja tez mam taka nadzieje. Zobaczymy, ktora gra w 2007 roku bedzie najlepsza - poprzeczka po Yoomp! i prawdopodobnie po Crownlad (jeszcze nie widzialem) jest zawieszona bardzo wysoko!

eru napisał/a:

A ja deklaruję, że jeśli ktoś ma techniczny problem, coś komuś chodzi za wolno, itp, to ja chętnie pomogę, w miarę możliwości ofkorz.

I to jest podejscie, o ktorym zawsze marzylem, jesli chodzi o wspolprace w naszym gronie. "Pomoge ci" jako przeciwienstwo "napisz se" :) Dzieki Eru za prawdziwego atarowskiego ducha.

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

23

taki 'duch' od dluzszego czasu na aa panuje, wielokrotnie prosilem o pomoc w kodowaniu i zawsze ja otrzymywalem.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

24 Ostatnio edytowany przez nosty (2007-10-28 22:34:00)

Pogralem w obie gry z 1 i 2 miejsca i mysle ze bardzo zle sie stalo, ze musialy konkurowac ze soba :/

Crownland poraza grafika i jakoscia wykonania. Prawde mowiac jako atarowiec z 20 letnim stazem nie wiedzialem ze to wogole mozliwe. Myslalem tez ze po Dynie juz mnie zadna gra pod wzgledem grafy nie zaskoczy. Widac ewidentna inspiracje Giana Sisters i to swietnie. Takich gier na Atari bardzo mi brakowalo w latach 80-tych.
Dla porownania dosc spojrzec na grafike i "dynamike" ;) Freda, ktory byl przebojem, zeby dostrzec kolosalny postep.
Grywalnosc po parunastu minutach grania ocenilbym 8/10.
Mi do gustu nie przypadla muzyka - ale to kwestia gustu wlasnie.
Mam wrazenie, ze Crownland wymagal znacznie wiecej pracy niz Yoomp, ale to nie jest oczywiscie argument przy ocenie gry.

Yoomp - jest prawie idealna klasyczna gra zrecznosciowa. Podobaly mi sie:
- rozwiniecie i realizacja klasycznego pomyslu,
- muzyka idelanie zgrana z ruchem pileczki,
- pomysl zmiany jasnosci +/- powalil mnie!
- ladnie narastajacy poziom trudnosci,
- ekrany tytulowe plansz inspirowane Zybexem

Wady (no dobra - czepiam sie troche na sile ale taka rola krytyka ;)
- mozliwosc zaczecia od poziomu na ktorym sie skonczylo. Jako milosnik klasycznych gier uwazam ze to zbyt duze ulatwienie dla mamisynkow, skaracajace gre! :D Mowi Wam to czlowiek, ktory gral w Goonisow, Gauntleta i Henry's House na magnetofonie doladowujac w kolko kazda plansze osobno.
- nie wiem czy to brak mozliwosci technicznych, czy celowy zabieg, ale wolalbym widziec dalsza perspektywe tunelu. Wiele razy mialem wrazenie ze klocki "wyrastaja" z nicosci troche za pozno dla mnie.
- gwaltowny i brzydki Game Over,

Naprawde trudny wybor, co widac bylo po punktacji.

25

Crownland sprawia wrażenie niedokończonego, pomijam to że na prawdziwej Atarce nie udało mi się go wczytać, ale na emulatorze widać że nie wyrabia się przerwanie realizujące zmiany kolorów w linii, przez co bohater, przeszkadzajki i animowane gwiazdki zaczynają mrugać

w/w przykład jak i ten kiedy Probe chciał wyświetlić obrazek z G2F podczas transmisji sugeruje mi że przerwania to pięta Achillesowa Probe ;)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C