1 Ostatnio edytowany przez enjo (2006-08-31 07:47:40)

Witam wszystkich

Po pierwsze chcialem was uswiadomic o istnieniu freeware'owej konwersji trylogii gier w temacie na PC, dostepnej tutaj:

http://mercenarysite.free.fr/

Dlaczego grac w konwersje a nie na emulatorze? Dlatego ze MDDC chodzi znacznie plynniej, poprawione zostaly oryginalne bledy, jest wersja cheat, oraz istnieje mozliwosc odczytu i zapisywania stanu gry do pliku.
Dodatkowo, wspolnie z Pawłem Garyckim przetłumaczylismy zdecydowana wiekszosc tekstu uzywanego w grze. Wiekszosc dlatego ze zostaly jeszcze do przetlumaczenia bitmapy (sic!) z opisem przedmiotow, a to wymaga dokonczenia pisania prostego narzedzia w C++. Jak i to bedzie zrobione to dam znac.

Jesli zaczniecie grac w Damoclesa to nie przejmujcie sie spowolnieniami w intro. Wystepuja one jedynie podczas lotow na autopilocie. Mimo to jednak Mercenary 1 chodzi plynniej niz Damocles / Dion

Gra dziala na Windowsach a takze na Linuksie, dzieki Wine

Pozdrawiam
Szymon Ender

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/
MDDClone-SDL - Mercenary, Damocles, Dion Clone SDL

2

Niewłaściwe miejsce - proszę moderatorów o przeniesienie do "Miejsca w sieci".

Sikor umarł...

3

ups, sorki. Nie znam jeszcze tego forum

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/
MDDClone-SDL - Mercenary, Damocles, Dion Clone SDL

4

nie szkodzi - bardzo ciekawy link

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

5

oj kiedyś się zagrywałem....

6 Ostatnio edytowany przez enjo (2007-02-05 05:10:05)

Wyszla wersja 3.1

- pelne Polskie tlumaczenie wlacznie z bitmapami przedmiotow w Damocles/Dion
- poprawa buga w ksiazkach Damoklesa w Polskim tlumaczeniu
- poprawki Targ
- inne bugfixy

Nastepne ulepszenia beda dotyczyly poprawy kompatybilnosci pod Wine. Aktualnie wystepuje tam problem z opozniona reakcja na klawisze

http://mercenarysite.free.fr/

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/
MDDClone-SDL - Mercenary, Damocles, Dion Clone SDL

7

Wspolnie z Autorem MDDClone pracujemy nad portem SDL MDDClone, co oczywiscie daje ta zalete, ze port moze byc kompilowany, a pozniej uruchamiany na wszystkich platformach, ktore wspieraja SDL. Oto tech demo:

Windows 98, ME, 2k, XP (NIE DZIALA na Viscie):
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenar … o2-win.zip

Linux:
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenar … nux.tar.gz

Wyglada to tak:

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/img/mercenary-objects.png

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/img/12939-supply.png

Aby uruchomic wersje dla Linuksa, nalezy posiadac biblioteki SDL, SDL_gfx oraz SDL_ttf (tylko dla wersji testowej). W przypadku wersji dla Windows, wszystkie biblioteki sa wewnatrz archiwum.

Klawisze:
Strzalki - poruszanie sie
W/R - Walk/Run
P - Wyswietla teskt
Numpad Enter - przelacza alarm
Alt+Enter - tryb full screen / okienko

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/
MDDClone-SDL - Mercenary, Damocles, Dion Clone SDL

8 Ostatnio edytowany przez enjo (2008-11-09 00:33:57)

Nie chcialem oglaszac kazdego malego releasu kolejnego techdemo, ale przyszedl czas na zbiorcze ogloszenie:

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/img/targ1.png

Oto prawie pelna lista zmian od wersji techdemo 2 do techdemo 9

- Zrobiona powierzchnia
- grafika: dwukrotnie wieksza rozdzielczosc okna/pelnego ekranu. Przelaczane klawiszem Z
- grafika: anty-aliasing linii. Przelaczane klawiszem A
- grafika: wszystkie wskazniki zrobione, wlaczajac wykrywacz metalu
- obiekty: podnoszenie i opuszczanie przedmiotow, jak rowniez wchodzenie do i opuszczanie pojazdow zrobione (odpowiendnio klawisze T, D, B i  L)
- ruch: lokowanie ruchu kursorem gora/dol i L/P Control. Przydatne w dlugich korytarzach
- ruch: obracanie o 90* lub do najblizszego podstawowego kierunku kursoramu L/P i L/P Alt. Przydatne zeby nie zjechac z drogi
- ruch: kiwanie kamery podczas chodzenia i biegania. Przelaczane klawiszem K
- ruch: sterowanie pojazdami. 1-0 i F1-F10 to moc silnikow pojazdu, a Space to pelny stop
- raczej dzialajace windy - E w i na hangarze
- Colony Craft zrobiony
- animacja statku szwagra dowodcy Paljaran
- tryb cheat - klawisz C
- debug message - klawisz M key
- optymalizacha zuzycia CPU


Oto lista rzeczy ktora ciagle nie jest zrobiona:
- dzwiek
- intro
- kluczowe procedury Bensona nie sa jeszcze odpowiednio obslugiwane
- bug dróg - widoczna jest dodatkowa linia gdy leci sie troche wysoko
- ruchome budyki nie sa jeszcze poprawnie renderowane
- wczytywanie i zapisywanie stanu gry

Windows 98, ME, 2k, XP (Vista NIE gwarantowana):
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenar … o9-win.zip

Linux:
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenar … nux.tar.gz

BTW, fajnie by bylo gdyby zglosil sie do mnie ktos z Vista, komu MDDClone-SDL wiesza system. Moze uda nam sie rozwiazac problem. Podejrzewam ze to problem niekompatybilnosci bibliotek skompilowanych przez MinGW, zamiast MS VC++.

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/
MDDClone-SDL - Mercenary, Damocles, Dion Clone SDL

9 Ostatnio edytowany przez enjo (2009-07-12 14:01:11)

Zabralem sie za nauke OpenGLa i oto rezultat: MDDClone-SDL korzysta teraz rownolegle z dwoch metod renderowania - software'owej za pomoca SDL_gfx oraz hardware'owej za pomoca oczywiscie OpenGLa. Oto pare screenshotow:

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/img/k-1.jpg
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/img/k-2.jpg
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/img/ogl11.jpg

Zabawa z jezykami :)
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/img/ogl12.jpg
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/img/ogl13.jpg

Pierwsze kroki na OpenGLowej powierzchni:
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/img/ogl14.jpg
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/img/ogl15.jpg


Link do wersji deweloperskiej (Windowsy):
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/ogl-rel13.zip
(pozostale systemy wkrotce)

W archiwum znajduje sie program Launcher.exe, ktory pomoze ustalic parametry programu. W szczegolnosci, w zakladce Video jest przelacznik OpenGL, ktory pozwala na wybor wersji OpenGL lub softwareowej - to w rzeczywistosci 2 osobne binarki dla lepszej portowalnosci.


Niepelna lista pozostalych zmian:
- gre mozna wreszcie ukonczyc! Mozliwe sa 2 solucje: ekonomiczna i kradziez statku ( obie solucje dostepne na http://mercenarysite.free.fr )
- dzialaja wszystkie wiadomosci Bensona
- dziala dzwiek, choc za pomoca wavow, a nie generowany w czasie rzeczywistym jak w oryginalnym MDDClone. Cena portowalnosci
- integracja wszystkich jezykow, wlacznie z Polskim

Wciaz do zrobienia:
- wielojezyczne HUDy
- intro i outro
- bugi graficzne
- strzelanie
- poszerzenie wersji OpenGL

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/
MDDClone-SDL - Mercenary, Damocles, Dion Clone SDL

10

Bardzo ładne....

A czy zamiast "solucje" nie można napisać "rozwiązania" ? :)
Może jestem staroświecki ale jakoś solucje, lokacje zamiast rozwiązania i lokalizacje mnie rażą.

11

Rozwiazania to chyba bardziej krzyżówek, a lokalizacje to bardziej tlumaczenia. Ale ok, mozemy o tym pogadac :)

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/
MDDClone-SDL - Mercenary, Damocles, Dion Clone SDL

12

I tak są lepsze niż "celebryt".

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

13

i "domówka"

14 Ostatnio edytowany przez enjo (2009-08-22 08:30:47)

Wreszcie znalazlem czas na przygotowanie wersji Linuksowej MDDClone-SDL. Wersje 32 i 64 bitowe dostepne sa na tymczasowej stronie domowej projektu:
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/

Bylbym wdzieczny za przetestowanie wersji Linuksowych. Dokladnie nurci mnie to, czy wasze systemy operacyjne beda w stanie odnalezc biblioteki, ktorych uzywa gra. Jesli nie, to skoro MDDClone-SDL jest closed source, trzeba bedzie sie zastanowic nad dostarczaniem dynamicznych bibliotek razem z archiwum gry, choc chcialbym tego uniknac.

Teraz powierzchnia wyglada tak:
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenar … /ogl16.jpg
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenar … /ogl17.jpg

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/
MDDClone-SDL - Mercenary, Damocles, Dion Clone SDL

15

Wydalem kilka nowych wersji. Aktualna wersja ma numer 17 i mozna ja pobrac stad:

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/

Ostatnie zmiany:
- mozna juz ukonczyc wersje OpenGL, gdyz odlegle obiekty (m.in. hangary) sa juz widoczne
- dodalem niebo i mgle. Wyglada realistyczniej
- wlaczylem anty-aliasing linii
- wreszcie zrobilem cos z windami. Podczas uzywania windy gracz jest zamykany w pionowym korytarzu
- pare poprawek renderowania linii na powierzchni. Jest duzo lepiej choc jeszcze nie idealnie

Do zrobienia:
- intro/outro
- save/load
- zlokalizowane wersje Bensona (bulka z maslem)

screenshoty:
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenar … /ogl18.jpg
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenar … /ogl19.jpg

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/
MDDClone-SDL - Mercenary, Damocles, Dion Clone SDL

16

Aktualna wersja - 22

do pobrania stad:
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/

Ostatnie wieksze zmiany:
- dzialaja save'y i mozna dodawac im opisy
- mozna grac w Second City
- bugfixy w OpenGLu - m.in. linie reprezentujace drogi juz nie tworza roznych dziwnych figur...
- tekstury dróg
- wspierane wiele dystrybucji Linux'a
- wspierane FreeBSD 8.0 32 i 64 bit i PC-BSD 64-bit

screenshoty:
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenar … /ogl20.jpg
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenar … /ogl21.png
http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenar … /ogl22.png

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/
MDDClone-SDL - Mercenary, Damocles, Dion Clone SDL

17

wspierane? w sensie "dziala na"?

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

18 Ostatnio edytowany przez enjo (2009-12-13 15:03:20)

Dokładnie. Pełna lista przetestowanych dystrybucji jest w dziale Download -> Linux. Są w niej najpopularniejsze dystrybucje poza najnowszym OpenSUSE, ktorego nie udalo mi sie zwirtualizowac.

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/
MDDClone-SDL - Mercenary, Damocles, Dion Clone SDL

19

A może by tak w Bałaganie dyskusja na temat komputerowego żargonu, od którego "twarz mi blednie, włos mi rzednie, psują mi się zęby przednie"? :D
Ciekaw jestem Waszego zdania.

800 XE + CA 2001; Portfolio; 1040 STfm; Lynx II
Psion Organiser II XP, LZ64; Series 3a, 3c, 5mx; Siena; Workabout; HP 95LX, 200LX, 620LX; Amiga 1200; Amstrad NC100, NC200; Game Boy Color
http://palmtop.cosi.com.pl -- nie tylko o Atari Portfolio

20

Moje zdanie jest takie zeby puryzm jezykowy zostawic humanistom i nie nekac programistow, ktorzy z jakiegos powodu nie znajduja ciekawych rzeczy do czytania po Polsku.

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/
MDDClone-SDL - Mercenary, Damocles, Dion Clone SDL

21

Kierowniku, postuluję przeniesienie do Bałaganu (po jakucku "dom") od postu #19 :)

Drogi enjo, a może programiści nie znajdują ciekawych rzeczy do czytania po polsku (w domyśle: branżowych), bo nie ma czegoś takiego jak polski język komputerowy? Tak się złożyło, że "pierwsza fala informatyzacji" miała miejsce jeszcze w PRLu i nikt nigdy nie zatroszczył się o to, żeby terminy branżowe nie kłuły w oczy/uszy. Z robionych na siłę neologizmów przeszliśmy płynnie do dziwacznego volapuku, kopiowanego żywcem z angielszczyzny.
To oczywiście dotyczy nie tylko branży programistycznej.

800 XE + CA 2001; Portfolio; 1040 STfm; Lynx II
Psion Organiser II XP, LZ64; Series 3a, 3c, 5mx; Siena; Workabout; HP 95LX, 200LX, 620LX; Amiga 1200; Amstrad NC100, NC200; Game Boy Color
http://palmtop.cosi.com.pl -- nie tylko o Atari Portfolio

22

Cosi: zejdz z niego - robi kawal dobrej roboty to takie drobiazgi nalezy mu wybaczac

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

23

Zaraz, zaraz... żeby było jasne: ja się absolutnie nie czepiam enjo! Zaproponowałem taką dyskusję, bo mierzi mnie taka dziwaczna nowomowa i chciałbym dać ujście swoim emocjom, a przy okazji posłuchać opinii innych na ten temat :) Sam mógłbyś się na ten temat wypowiedzieć, bo masz z tym sporo do czynienia na forum pythonowskim ;)

800 XE + CA 2001; Portfolio; 1040 STfm; Lynx II
Psion Organiser II XP, LZ64; Series 3a, 3c, 5mx; Siena; Workabout; HP 95LX, 200LX, 620LX; Amiga 1200; Amstrad NC100, NC200; Game Boy Color
http://palmtop.cosi.com.pl -- nie tylko o Atari Portfolio

24 Ostatnio edytowany przez enjo (2009-12-13 15:54:39)

Cosi: w porzadku, tylko zauwaz ze pomimo ze starasz sie uogólnić temat, to atakowany jestem ja, ale przyjmuje Twoje wytlumaczenia. Nie chcialbym tez byc zgredliwy, ale najlepsze co mozna zrobic w celu poprawy Polszczyzny, to napisac jakis wzorcowy tekst, tematycznie kierowany do grupy ktorą chcesz przekształcic :)

http://www.elwico.pl/~ender-sz/mercenary/mddclone-sdl/
MDDClone-SDL - Mercenary, Damocles, Dion Clone SDL

25

Ani razu nie odniosłem się do Ciebie i nie mam zamiaru tego robić. Jestem bez broni i z białą flagą :)
Nie wiem, czy chcę poprawiać polszczyznę (a właściwie polszczyznę komputerową); oduczyłem się porywać z motyką na słońce. Tak czy inaczej, dobrze o tym porozmawiać, może uda się dojść do jakichś konstruktywnych wniosków :)

800 XE + CA 2001; Portfolio; 1040 STfm; Lynx II
Psion Organiser II XP, LZ64; Series 3a, 3c, 5mx; Siena; Workabout; HP 95LX, 200LX, 620LX; Amiga 1200; Amstrad NC100, NC200; Game Boy Color
http://palmtop.cosi.com.pl -- nie tylko o Atari Portfolio