lewiS napisał/a:A ja chcialbym jeszcze jedna rzecz zauwazyc. Wydaje mi sie, ze istnieje jeszcze jeden rodzaj zwalonego GTIA. Otoz dziala ono bardzo dobrze w trybach 9,10,11, ale syfy pojawiaja sie gdy jest zmiana trybu z 8 na 9/10/11 w polowie linii. Mialem kiedys taka Atarke. Np. w intrze Sweet Illuisions gdy zdjecia czlonkow Shadows wjezdzaja to sa ok, gdy zaczynaja pojawiac sie napisy po lewej stronie (ktore sa w GR.8) zdjecie zostaje obsyfione. To samo sie dzieje np. w pierwszej czesci Joyride'a z drugiej strony. Notabene to samo dzialo sie z TH4 na kompotach. Cale demo polecialo ok, tylko zwalil sie endpart, gdzie jest zmiana trybu z gonieniem plamki.
Potwierdzam, przypomniało mi się, że kiedyś widziałem taki komputer. Właściciel dziwował się demku Unity, dlaczego grafika jest taka syfiasta, a ja zdziwiłem się jeszcze bardziej, jak je zapuścił: tej panny na środku wcale nie było widać, zamiast tego był taki szumek w różnych odcieniach szarości. Wyglądało to tak, jakby GTIA zupełnie inaczej interpretowało dane obrazu - same piksele natomiast były w porządku.
pigula napisał/a:Owszem - ale sam program zyskuje bardzo wiele - można łatwo i przyjemnie dokładać kolejne cegiełki a jednocześnie zachowuje się możliwość odpalenia na sprzęcie kolekcjonerskim
Tak, ma to swoje zalety, niewątpliwie. Najpierw jednak chciałbym się upewnić, że obecny kod już na pewno nie da się skrócić, poza tym można też podzielić program na dwa: SysInfo "klasyczne" oraz wersję dla 65C816.
KMK
? HEX$(6670358)