1

Zapraszam do ściągnięcia bezpłatnej wersji demo.

W zeszłym roku napisałem remake Robbo na komórkę. Ponieważ nie mam
rozwiązanych kwestii praw autorskich (kontakt z Avalonem, pierwotnym autorem
Januszem Pelcem itp.), więc nie za bardzo mogę ją sprzedawać. A gra się
marnuje tylko na mojej komórce. Nie testowałem dokładnie gry na innych
telefonach poza Sony Ericssonem, więc nie wiem, jak będzie pracowała na
innych modelach. Gra na pewno wymaga, aby komórka obsługiwała Javę MIDP 2.0.


Szczegóły (nestety tylko w jęz. angielskim) umieściłem pod adresem:
http://195.150.76.67.
Samą grę można ściągnąć wpisując na komórce adres:
http://195.150.76.67/j2meapps/SonyEricsson/Robbo.jad

Ponieważ jest to mój własny komputer, więc wybaczcie, że nie jest włączony
non-stop (zapraszam wieczorami). Ponieważ trochę się narobiłem, więc będę
bardzo wdzięczny za opinie i Wasze odczucia. Piszcie na mojego majla
lub pod tym wątkiem.

Lukasz Stela
N 50 05' 04"
E 19 53' 43"

Na mojej motce V547, przy pomocy przegladarki WAP nie dalo sie sciagnac jada ("Nieprawidłowy plik"), ale dalo sie sciagnac jara, zainstalowal sie... ale nigdzie go nie widac... sproboje pozniej blutem.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

3

Adam Klobukowski napisał/a:

Na mojej motce V547, przy pomocy przegladarki WAP nie dalo sie sciagnac jada ("Nieprawidłowy plik"), ale dalo sie sciagnac jara, zainstalowal sie... ale nigdzie go nie widac... sproboje pozniej blutem.

Ktoś mi już dziś zgłosił ten problem. Możliwe, że Twoja komórka nie obsługuje CLDC-1.1. Spróbuj ściągnąć RobboCLDC10.jad i daj znać, czy pomogło.

Ok, z RobboCLDC10.jad zainstalowalo sie, ale przy odpalaniu mam "Błąd aplikacji"... pewnie za stara wersja MIDP, nie da sie zrobic na starsza?

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

5

na moim szajsungu E330 dupa...

"wszystko się kiedyś kończy......."

6

Na NOKII 6030 też porażka,  wyskoczył mi błąd:

"java/lang/Exception Tboard.Tboard java.lang.Exception: TSound.TSound javax.microedition.media.MediaException: Cannot create Player for: audio/midi"

:(

7 Ostatnio edytowany przez grzeniu (2006-04-12 15:46:19)

Działa (wersja CLDC 1.0) na N6600 :D ładnie zrobiona i trochę wolna (wiadomo -> optymalizacja na konkretny model tel).  Pogratulować.  Strzelanie coś cienko wychodzi ... lewo + strzał nie zawsze działa tak jak powinno (raczej działa do przodu + strzał - ale tak sie nie da grać).
btw. Jest jeszcze wersja na telefony S40, równie dobra.

Poniżej umieszczam kilka fotek:

http://img150.imageshack.us/img150/9918/robbo19kc.jpg

http://img150.imageshack.us/img150/3106/robbo29ss.jpg

http://img137.imageshack.us/img137/664/robbo38no.jpg

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

8

gRzEnIu napisał/a:

... lewo + strzał nie zawsze działa tak jak powinno (raczej działa do przodu + strzał - ale tak sie nie da grać).

Aby strzelić trzymając gwiazdkę (*) naciskasz kierunek. Można nacisnąc "fire" i kierunek, ala tak się nie da grać. W Sony Ericssonie jest taki joystick. W starszych Nokiach chyba 4 klawisze kierunków. Bez joya bardzo trudno przejść trudniejsze levele.

9

Dracon napisał/a:

Na NOKII 6030 też porażka,  wyskoczył mi błąd:

"java/lang/Exception Tboard.Tboard java.lang.Exception: TSound.TSound javax.microedition.media.MediaException: Cannot create Player for: audio/midi"

:(

To znam. na niektórych Nokiach nie mozna zainicjować dźwięku. Umieszczę później wersję na Nokię bez obslugi dźwięku, dopóki nie rozwiążę tego problemu.

10

Na SE W800i działa bez problemu :)
Sprawdziłem jeszcze na motorolce E398 - tu niestety nie działa.
Próbowałem też uruchomić aplikacje na emulatorach - Game Magic S60 , NGage Cool oraz MidpX.
Tutaj również bez powodzenia:(

11 Ostatnio edytowany przez grzeniu (2006-04-12 15:52:00)

lstela napisał/a:

Aby strzelić trzymając gwiazdkę (*) naciskasz kierunek.

Używając joysticka jak i klawiszy 2, 6, 8, 4 na mojej Nokii 6600 to nie działa :(

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

12

Czy ktoś to testował na N6610i ?

So it is for now and so shall it forever be ...

13

Na Siemensie C75 Gra sie odpala czolowka jest ladna, gra muzyka jednak sama gra jest monochromatyczna i nie dziala strzelanie.

14

Samsung SGH-D600E - gra sie instaluje ale nie bangla (Blad aplikacji Java) - telefon zgodny z CLDC 1.1, MIDP 2.0.

15

Na K700i smiga az milo.Szkoda, ze tylko dwa poziomy... Ile jest przewidziane w pelnej wersji?

16

przeciez robbo w MIDP 1 bylo juz dwa lata temu. gralem na siemensie S55 wiec to zadna nowina.

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

17

SonyEricsson K300i - wszystko OK :)

18

Wtopa z J2ME jest taka, że mało co chce działać na kilku telefonach :)
W świecie j2me istnieje pojęcie "portowania na telefony" - brzmi to w przypadku javy kuriozalnie.
Nie dziwcie się więc, że to nie chce działać na wszystkim. Inaczej się nie da.

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

19

lewiS napisał/a:

Ile jest przewidziane w pelnej wersji?

W/g autora 100 leveli.

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

20

W kwestii praw autorskich skontaktuj się z wydawcą czyli z Laboratorium Komputerowym Avalon. Tak się składa że firma ta ma swoją siedzibę w Rzeszowie gdzie mieszkam, więc wystarczyło mi sięgnąc po ksiązkę telefoniczną i masz tu adres i nr telefonu :-)

L.K.Avalon
ul. Kotuli 7
Rzeszów
(017) 856 99 12

21

lewiS napisał/a:

Na K700i smiga az milo.Szkoda, ze tylko dwa poziomy... Ile jest przewidziane w pelnej wersji?

Masz jeszcze 3 levele w trybie "difficulty: high". Takie zycie z J2ME, że gierkę trzeba przekompilować i przerobić na kazdą komorkę osobno. Niewielkie różnice są w obsłudze dźwięku i klawiatury. czesto program wogóle nie chce ruszyć i trzeba cos przerobić. Na razie jest tylko wersja na Sony Ericssona, ale w weekend postaram się wypuścić jeszcze wersję na Nokię. Tak, jak widzicie, jest jakaś szansa, że ta wersja zadziała na innych modelach, ale to ryzyk-fizyk.

Jesli chodzi o levele, to pełna gra ma 100 poziomów. Nie projektowałem poziomów, tylko ściagnąłem z dwóch wersji: Robbo I i Robbo II.

Jak zaglądniecie do srodka JAR-a, to zobaczycie, że poziomy są zapisane w plikach tekstowych. Ściągnięcie poziomu z dowolnej wersji Robbo, to pestka - napisałem do tego specjalny program. Najpierw trzeba było rozpracować sposób kompresji leveli w oryginalnym Robbo i domyśleć się, który kod za jaki element gry odpowiada. Z ciekawostki powiem, że elementów w oryginalnym Robbo jest więcej, niż w Robbo Konstruktorze. Np. W RK są tylko dwa stworki: prawo i leworęczny, a w grze Robbo jest ich aż osiem! Chodzi o to, że kazdy stworek np. leworęczny musi podjąć decyzję, w którą stronę ma ruszyć na starcie gry, jesli z dwóch stron jest otoczony ścianą. Podejrzewam, że projektanci oryginalnych wersji Robbo musieli korzystać z czegoś innego, niż Robbo Konstruktor, lub poprawiali stworzone przez niego levele.

Jesli chodzi o dystrybucję, to jestem na etapie rozmów z Kaladorem. Podpisałem już ogólną umowę na dystrybucję, dałem im wersję na razie na SE i gra czeka na testy u nich w firmie (juz 3-ci miesiąc!). Jak juz wszystko będzie gotowe, to odezwę się do Avalonu.

Jak nic z tego nie wyjdzie, to wystawię pełną wersję jako freeware.

Łukasz

22

Istela: Jaki czas zajęło ci przeportowanie Robbo na J2ME ?

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

23

gRzEnIu napisał/a:

Istela: Jaki czas zajęło ci przeportowanie Robbo na J2ME ?

Trzy miesiące :) Program trzeba bylo napisac od nowa.

24

lstela: wlasnie dzisiaj odkrylem te trzy dodatkowe :) W ogole respect, bo gra wyg;ada miodnie. A tak BTW: skoro tak rozpracowales Robbo, moze RK napisac na komorke ;)

25

Na moim N-gage niestety nie chodzi :( Blad aplikacji podczas instalacji :(