No, to pc-softsynth wreszcie zagrał modułek zaimportowany z Atari.
Póki co, nie udostępniam, bo kod jest jeszcze w proszku; program obsługuje tylko podstawowe polecenia Masica - gra dźwięki zdefiniowane przez .s i .h, obsługuje polecenia speed, track, tron, troff i set.
W trybie PC można pracować z 16-bitowymi definicjami, milisekundową rozdzielczością i 32 kanałami.
Moduły takie jak Opanowanie Świata czy Kraftwerk dadzą się już słuchać. (na 16 bitowej syntezie...:) ale bez efektów... :( )
Program w Masicu daje się oczywiście pisać od nowa i edytować, prawie jak na Atari oraz zapisywać na dysk.
Format binarny odpuściłem sobie póki co; Atari Softsynth potrafi wylistować program na dysk poleceniem list #d:nazwa.lst i załadować taki listing poleceniem Enter.
Poza tym jest graficzny edytor brzmień .s i .h; falę i ADSR można rysować myszą bądź edytować jako sumę harmonicznych, lub złożyć z sinusa, trójkąta, prostokąta i szumu; edytor potrafi też wygładzić i skonwertować pliki .s do formatu 16 bitów/1024 próbki. Pliki .h konwertowane są do 256 bajtów i 8-bitowych wartości. Wszystko to można zapisać z powrotem w 4-bitowej wersji dla Atari.
Żeby udostępnić pierwszą wersję alfa programu, muszę jeszcze doprowadzić to, co jest do porządku i usunąc krzaki. Niby proste to wszystko ale ilość kodu to już ponad 3000 linii.
Potem zajmę się efektami - echo, int, mod...
Na koniec pójdzie edytor graficzny modułów. Ale to dopiero jak obsługa Masica będzie zrobiona na 100%.
Piszę to w wolnych chwilach, więc nie wiem, ile czasu jeszcze to mi zajmie.
Program robię w Lazarusie, więc powinien bez jakichkolwiek problemów skompilować się pod win, lin i mac - jedynym wymaganiem jest SDL, którego używam do wypuszczania dźwięku na zewnątrz maszyny.