76

powiem krotko: OKÓRWAJAPIERDOLEALERÓLÓ!

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

77

Cóż mogę powiedzieć - gdybyś gry pisał w latach 90tych byłbyś już stary legendą ...

All I hear is the sound of me falling on the ground

78 Ostatnio edytowany przez Urborg (2006-04-28 18:46:19)

Gierka wymiata
Screenshot po prostu zwala z nóg. Jak ktos wychował się na gierkach typu Berzerk, czy Aztec to cięzko mu uwierzyć że Atarynka może coś takiego wyświetlić. Co do samej gierki to wygląda na to że grywalnośc będzie super miodna. Nie ma co porównywać jej do terrisa. Trixa przyznam się że lubię ale trochę brakuje mi w nim możliwości obracania klocków. Tutaj zaś odpaliłem wersję testową i muszę przyznać że gierka wciąga conajmniej tak jak chodzenie po bagnach ;-). Świetna robota.

Tak w ogółe sobie myślę że gdybyś ją skończył to pierwszą nagrodę w ABBUC programing contest masz w kieszeni.

79

milo slyszec. Pov i ja postaramy sie dokonczyc gierce na wlasciwym poziomie, chociaz bez msx - za cienki w barach jestem na rozgryzienie sid2pokey.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

80

Ej, to poczekajcie na msx-a jakiegoś. Ja nie obiecuję, ale jeszcze paru muzyków jest tutaj na forum. :)

I Ty zostaniesz big endianem...

81

spia i czekaja na lepsze czasy ;-) a tak powaznie mathzeer sie chyba obrazil, chcialem Go zmotywowac ale chyba odebral moja odpowiedz jako krytyke :(

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

82

A u mnie cos nie dziala. Nie wiem czy dobrze mi sie sciagnelo. Ile to powinno miec bajtow? (sprawdzalem na emu i Atari).

83

XXL jak poprosisz Swietego to podeśle Ci źródła Sid2Pokey, ja przerobiłem je tylko tak aby otrzymac czysty kod playera, ogolnie SID'y sa relokowane przez SID2POKEY wiec dobrze by bylo aby adres ladowania SID'a byl identyczny z adresem zaladowania go w pamieci ATARI, wtedy jest wygodnie i bezpiecznie

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

84

Zapodana grafa jest xtra, dobrze ze jeszcze komus sie chce tak robic... :)     A sama gierka w pewien sposob kojarzy mi sie z  zachodnia gra "Stack-UP!" ale wydaje sie, ze moze byc nawet lepsza...


Ogolnie wyglada na to, ze powstaly tutaj nieoficjalnie przynajmniej dwa 'zespoly developerskie':
- Tebe + Vidol
- XXL + Powrooz

Tak trzymac !!

85

http://atari.pl/FLOWER.OBX

poprawione:
1. detekcja konca fazy
2. znikanie pana zielonego (dostal animacje)
3. animacje budzenia kwiatkow (nie wyszystkie przetestowalem ale powinno byc ok)
4. nowe zbalansowane prawdopodobienstwa wyjscia spiacych i dr czerwonego

kazda faza ma 20 kwiatkow na wyczyszczenie zeby mozna bylo dluzej przetestowac

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

86 Ostatnio edytowany przez Urborg (2006-05-02 08:40:29)

xxl napisał/a:

czy to sie trzyma kupy?

1: Mr. Green
Is a friendly gardener with good intentions that can help you. He will clear away all flowers of the same colour as the flower he lands on top of.

2: Sleeping flowers
They cannot be clear until they have been woken up. To wake a sleeping flower up you have to clear a flower lying next to it or ask Mr. Green for help.

3: Dr. Yellow
Likes to observe plant life from a close distance. He is very annoying as he cannot be removed by traditional way. Only Mr. Green knows how to clear him away.

Wydaje mi się że punkty 1 i 3 powinny się zaczynać tak:

1: Mr Green
He is a friendly...


3: Dr Yellow
He likes...

A to dlatego że w zdaniu musi być podmiot. W języku polskim jest coś takiego jak podmiot domyślny, ale w angielskim tego nie ma i podmiot musi być w każdym zdaniu. Reszta moim zdaniem jest OK.

87

lewiS napisał/a:

A u mnie cos nie dziala. Nie wiem czy dobrze mi sie sciagnelo. Ile to powinno miec bajtow? (sprawdzalem na emu i Atari).

U mnie podobnie, próbowałem z Qmegiem, bez qmega, bez ext ramu.. zarówno na emu jak i real Atari czarne tło z czerwoną ramką...

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

88

trzeba nacisnac FIRE, tak jak mowilem to tylko podglad dzialania algorytmu, w grze jest inny program antica, wielokrotne dli i zestawy... poki co gra zajmuje 20kb a jeszcze nie cala grafika jest przeniesiona - sam program zajmuje 4kb tablice niecaly kilobajt.

nacisnij fire

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

Uborg, moze chodzilo o to, ze podmiot jest w pierwszej linijce i czytac trzeba to tak:

1: Mr. Green... Is a friendly gardener (...)
3: Dr. Yellow... Likes to observe plant (...)

Tylko zgaduje, bo nie wiadomo, jak to ma wygladac na ekranie...

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

90

Krzysztof (Kaz) Ziembik napisał/a:

Uborg, moze chodzilo o to, ze podmiot jest w pierwszej linijce i czytac trzeba to tak:

1: Mr. Green... Is a friendly gardener (...)
3: Dr. Yellow... Likes to observe plant (...)

Tylko zgaduje, bo nie wiadomo, jak to ma wygladac na ekranie...

No ja też zgadywałem ;-) i założyłem że chyba to mają być osobne zdania bo "Is" i "Likes" są z dużej litery. Jeśłi by było jak piszesz to jest w porządku.

91 Ostatnio edytowany przez xxl (2006-05-09 14:27:29)

ostatni progres:

graficznie:
grafika zostala odrobine zmodyfikowana - teraz jest bardziej kolorowa, brak kilku fontow.

dzwiek:
nie zostal dolaczony, "sie tworzy"

kod:
program 100% skonczony

prosze o zdopingowanie kolegow (Pov,Miker) do dzialania. moze w poniedzialek bysmy cos wypuscili ;-) ?

edit: kolorki, szmerki, bajerki
http://atari.pl/fm.jpg

instrukcja hmm troche zerznieta z oryg.:

ZASADY GRY
Grę "Flowers Mania" rozpoczynasz z pustą planszą, z góry której zaczynają opadać pary kwiatów. Przesuwając je na boki oraz obracając nimi w trakcie lotu, decydujesz, gdzie wylądują. Następne w kolejności roślinki wyświetlą się w prawym dolnym rogu ekranu. Jeżeli na planszy nie będzie już miejsca dla nowych kwiatów, gra się zakończy. Celem gry jest oczyszczenie planszy z kwiatów, dlatego trzeba łączyć roślinki w jednokolorowe grupy po cztery lub więcej. Gdy usuniesz ich wystarczająco wiele (ich liczbę znajdziesz po lewej stronie tablicy do gry), przejdziesz do następnego etapu. Na rozgrywkę składają się trzy poziomy. 

Spadać może wiele rodzajów kwiatów i przedmiotów. Na niektóre z nich natkniesz się dopiero na późniejszych poziomach. Oto ich krótki przegląd:

Zwykłe kwiaty
To standardowe dla tej gry kwiaty. Występują w 5 kolorach. Kierując się kluczem barwnym, łącz je w większe grupy zarówno w pionie, jak i w poziomie.

Śpiące kwiaty
Na późniejszych poziomach pojawiają się "śpiące kwiaty", których nie można bezpośrednio usunąć z planszy. Trzeba je najpierw obudzić, wyczyszczając kwiaty, leżące obok nich lub korzystając z pomocy Pana Zielonego można je od razu usunąć.

Pan Zielony
Pan Zielony to przyjazny ogrodnik o szlachetnych intencjach. Możesz liczyć na jego pomoc przy usuwaniu z planszy wszystkich kwiatów tego samego koloru, co roślinka, na której wyląduje. Pan Zielony jest także niezastąpiony, jeżeli chodzi o pozbywanie się Doktora Czerwonego. Tylko on potrafi tego dokonać.

Doktor Czerwony
Doktor Czerwony to z kolei osobliwy naukowiec. Lubi z bliska obserwować życie roślin, dlatego się pod nie podszywa. Bywa bardzo irytujący i nie można go usunąć w tradycyjny sposób. Nie dość tego, utrudnia także budowanie innych, większych grup ze zwykłych kwiatów. Jedynie Pan Zielony wie, jak się go pozbyć.

Kwiaty w spadających parach nie są ze sobą związane. Jeżeli opadną poziomo i wylądują na kolumnach różnych wysokości, wówczas rozdzielą się. Grupa już uformowana także może się rozdzielić, gdy usunięte zostaną kwiaty, które pod nią leżą.

Gra kończy się, gdy usuniesz z planszy wszystkie kwiaty na każdym z trzech poziomów lub gdy na planszy nie będzie już miejsca na nową parę roślinek. Żeby przechodzić dalej, musisz likwidować nie tylko zwykłe kwiaty, ale i Doktora Czerwonego. Nie ma limitu czasu.

STEROWANIE
Pozycję kwiatów możesz zmieniać tylko do momentu, aż opadną one na dno planszy lub istniejącą już kolumnę. Wcześniej wolno Ci je przesuwać na boki oraz obracać. Parami steruj za pomocą Joysticka.

Joy w lewo: Przesuń parę w lewo
Joy w prawo: Przesuń parę w prawo
Joy w dół: Ustaw parę w orientacji pozniomej
Joy w górę: Ustaw parę w orientacji pionowej
Fire: Zmiana miejscami kwiatów w parze
SPACE: Pauza

PUNKTACJA
W zależności od liczby kwiatów w grupie, którą usuwasz, otrzymasz:
4 kwiaty: 100 punktów
5 kwiatów: 150 punktów
6 kwiatów: 200 punktów
7 kwiatów: 300 punktów
8 kwiatów: 500 punktów
9 kwiatów: 750 punktów
10 kwiatów: 1000 punktów
10+ kwiatów: 2000 punktów

Usuwanie kwiatów z pomocą Pana Zielonego: Zero punktów
Usunięcie Doktora Czerwonego: Zero punktów

Bonus na koniec poziomu
Jeżeli usunąłeś wystarczającą dla przejścia danego poziomu liczbę kwiatów, otrzymasz specjalny bonus. Jego wysokość zależeć będzie od tego, ile kwiatów zostało na planszy. Im będzie ich mniej, tym więcej punktów otrzymasz. Bonus ten jest liczony w następujący sposób:
Za każdy pusty rząd: 600, 720, 900 punktów w zależności od poziomu
Za każdą pustą kratkę: 10, 12, 15 punktów w zależności od poziomu

STRATEGIA
Pan Zielony świetnie sprawdza się w niebezpiecznych sytuacjach oraz jako impuls dla udanych serii usunięć. Jeżeli jednak nie będziesz uważał, może on zniszczyć Twoje starannie zaplanowane ułożenie kwiatów. Jeżeli go nie potrzebujesz, umieszczaj go raczej w pustej kolumnie. Na Twoją korzyść może wpłynąć także umiejętne ułożenie śpiących kwiatów. Mogą one zapobiec zbyt szybkiemu usunięciu budowanych przez Ciebie grup. Obudź je, gdy będziesz na to gotowy.

WSKAZÓWKI: JAK ZDOBYĆ WIĘCEJ PUNKTÓW
W uzyskaniu lepszego wyniku pomóc może następująca 3-poziomowa kombinacja: na 3 kwiatach danego koloru połóż roślinki o innej barwie, a na nich dwa lub trzy pączki w kolorze wykorzystanym na pierwszym poziomie. Następnie wyczyść kwiatki ze środka, dając tym samym impuls nowemu usuwalnemu połączeniu.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

92

Miker, Pov: wszyscy (sz)czekamy ;) na Was!!!

Sikor umarł...

93 Ostatnio edytowany przez Sikor (2006-05-11 09:33:44)

Przepraszam kierownika za dopisywanie pod własnym postem, ale chciałem wyróżnić jako nowy post:
XXL: jak progres...? Muzycy coś dali...? (czy dali ciała ;) )?

Sikor umarł...

94

1. skrina tytulowego nie dodalem - jestem userem xasma a prog z g2f mozna kompilowac madsem wiec z obrazkiem tyt. czekam do koncowej kompilacji
2. muzyki nie dodalem bo nie zostala skonczona

poza tym gra smiga, Pov i Miker maja przedostatnia wersje czyli bez obrazkow przed rozpoczeciem leveli
jak sprawy beda sie dalej przeciagac a pewnie beda to dodam jeszcze niespodzianke graficzna przygotowana przez Pova :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

95

XXL - wypasik! Kolejna kolorowa gierka... :)

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

96

No, wersja finalna muzy poszła do chłopaków. Teraz tylko czekać! :D

I Ty zostaniesz big endianem...

97

Mniam mniam, łejtujemy.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

98 Ostatnio edytowany przez xxl (2006-05-21 22:09:54)

to juz dzis...

http://atari.online.pl/v01/index.phtml? … ct=nowinki


do sciagniecia rowniez:

http://atari.pl/flower.obx



jesli macie uwagi...

i pamietaj! jesli gra dostarczy Ci choc w polowie tyle radosci co mi jej napisanie, to wiedz, ze mi sprawila radosci dwa razy wiecej.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

99

Gratulacje! Właśnie zassałem i pogrywam. Super gierka. Aż się nie chce wierzyć że powstała zaledwie w miesiąc. Fajna muzyka, szczególnie na 1 poziomie. Takie trochę oldschoolowe brzmienie, podoba mi się.

100

dwa miesiace.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.