1

Tutaj udostępniłem muzę odgrywaną przez najnowszą wersję sid2pokey - jeśli będzie zainteresowanie to udostępnię źródła i wersję programu na której można posłuchać róźnych utworów - tak napradę to jest jeszcze wersja 0.90 ale chyba gra na tyle dobrze aby gdzieś to udostępnić.
Demo green beret z C64 jest tutaj:
http://www.kswiecicki.prospect.pl/sidload.zip
Czekam na komentarze - w tej chwili jest dynamiczna allokacja kanałów oraz wykorzystanie pokeya w 80% możliwości - 64,15 khz , 1.79 Mhz.

2

:-)

jestem zainteresowany. czasem robie jakis programik i mam problem z namowieniem atarowkich muzykow do napisania muzyki... byc moze sid2pokey rozwiaze mohe problemy :-)

ile czasu procesora zajmuje odgrywanie sidow? jesli sid zawiera kilka utworow to mamy mozliwosc odgrywania konkretnego?

pozdrawiam

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

3 Ostatnio edytowany przez tebe (2006-03-18 23:06:39)

Ile czasu zajmuje ? to widac, sa kolorowe progress bary. Przyzwoicie wykorzystuje CPU, zostawia duzo czasu w ramce, tak że bedzie mozna z powodzeniem wykorzystywac SID'y.

Akurat obecnie razem z Vidolem pracujemy nad pewnym tytułem z C64 i Sid2Pokey jest jak znalazł.  Chciałbym posłuchać jak zabrzmi SID z tej gry na Pokey'u, plik SID posiadam.

Święty mógłbyś podać swój e-mail ?

p.s.
na odzew pozostałych trzeba będzie poczekać do ich powrotu z Forevera, więc nie martw się Święty mała frekwencją :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

4

Ja też jestem zainteresowany :-).

Pazdrawiam
Paweł

5

Wielki szacun dla Ciebie Święty :) W końcu zostało udowodnione co jest lepsze SID czy POKEY - skoro łatwiej na POKEYu łatwiej zaemulować SID-a niż odwrotnie :) Przecież nikt nie zaneguje tego, że lepszy sprzęt emuluje słabszy :))))

6

> co jest lepsze SID czy POKEY

lepszy czy gorszy, grunt, ze to my mamy Świetego

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

Świety, a gdzie tracker ktory pisales (SynthTracker) on zdaje sie mial wykorzystywac Sid2Pokey ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

8

Swiety mam pytanko, bo o ile w v0.90 aby swoje sidki testowac, wystarczy wymienic sida z playerem z $1100, tak w wersji 0.6 (ktora gra inaczej, chce sobie roznice posluchac) wymieniajac msx z $4800, exe sie zawiesza, cos jeszcze trzeba ustawic w wersji 0.6? w 0.9 podmianka dziala bez problemu.

9

Mnie to też bardzo interere. Proszę o udostępnienie!

Żyję bo Bóg tak chciał.

10

tebe napisał/a:

Ile czasu zajmuje ? to widac, sa kolorowe progress bary. Przyzwoicie wykorzystuje CPU, zostawia duzo czasu w ramce, tak że bedzie mozna z powodzeniem wykorzystywac SID'y.

te progress bary nie pokazuja, jak bardzo procek jest obciazany przez przerwanie odgrywajace softsyntha.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

11

tez mi sie to za proste wydaje. sukcesem by bylo ponizej 80% rastra

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

12 Ostatnio edytowany przez seban (2006-03-20 09:36:30)

Hi!

Ale mi się wydaje iż tu nie ma żadnego SoftSynth'a... SID2POKEY to nie SID Player, to dwie osobne sprawy.
SidPlayer próbuje emulować/naśladować Sid'a...
Natomiast SID2POKEY... ma za zadanie zamianie odegranie MSX'a z C64 poprzez przeliczenie wartości częstotliwości i emulację obwiedni ADSR z SID'owych rejestrów i zagranie tego na "czystym" pokeyu. Tak jak to HardSoft robili w swoich demkach przerzuconych z C64 ;)

Seban

13

Epi - nie ma sotsyntha
Seban - dokładnie tak , tyle tylko że oprócz skanowania rejestrów sida, następuje ich mapowanie na 3 kanały atari oraz sprawdzanie czy pokey ma być taktowany 64 czy 15 khz , do dego dochodzi przeliczanie częstotliwości na odpowiednie kanały , oraz najgorsze - dzielenie 24 bit/16 bit wynik 16 bit - dzielenie podstawy czasu ATARI 1.79 * wsp sida/ częstotliwość sida = co wpisać do dźwięku 2 kanałowego ATARI na 1.79 MHz. Gdybym troszkę rozpętlił dzielenie to byłoby krócej - niewiele choć kodu by przybyło.
Solo - nie pamiętam co trzeba zrobić w starszej wersji :(

14

lol seban dopiero mi uzmyslowiles ze to topic o sid2pokey a nie siplayer, to zmeczenie po party dalo sie we znaki, bo odpalajac sid2pokey bylem przekonany ze to nowy sidplayer i bylem zdziwiony czystoscia dzwieku i zarazem brakiem komodorowkisch filotrowe itp. eh dorbze ze sie juz wyspalem ;D

15

Na atariage są zachwyceni ;) Zapodałem im wczoraj linka... Święty, chłopie, jak ty to robisz...? ;)

Sikor umarł...

16

Tego nie wiem ;) ale zapomniełeś dodać że teraz kanały są remapowane w locie - tak że to co gra na 3 kanale za ramkę może być na 2 bądź 1 , trochę się syfią czasami wysokie dźwięki ale dzięki temu nigdy praktycznie nie dochodzi do sytuacji aby wypadł któryś z kanałów co było normalką przy remapowaniu przypisanym do kanału.

Bugi: to co wcześniej napisałem - da się myślę troszeczkę poprawić przy przeliczaniu częstotliwości, w sytuacji arbitrażowej (takowa występuje gdy np kanał 1 kieorwany na atari dwuakanałowy gra nisko (normalnie musiałby być mapowany na np 15 khz, 2 kanał wymusza 64khz i 3 musi iść na 15 khz gdyż byłoby za nisko dla 64 khz ! , teraz procedurka tak mapuje aby kanaly 1 i 3 grały jako pojedyńcze atari - 15khz on , natomiast ten 64khz zostaje przeżucony na dwukanałowca - w takiej sytuacji słychać różnicę wynikłą z dokładności 8 bitów a 16.
Rozwiązanie - liczyć dźwięk jak na 64 khz i mnożyć *28 (1.79/64 khz) co wynika z dokumentacji do liczników pokeya.
2 bug - szum zostaje przeliczony z 64 khz -> 15 khz przez podział przez 4 co nie do końca jest słuszne i trzeba by było zrobić 2 tablicę przeliczeniową dla szumu. Słychać to czasami.

17 Ostatnio edytowany przez seban (2006-03-20 18:37:52)

Hi Święty!!!


Ja w swoim poście dość mocno uprościłem to co musisz wyczyniać aby dokonać przeliczeń :) Zdaje sobie sprawę iż jest to dość skomplikowaną sprawą.... nie chciałem powiedzieć iż to jest trywialne, bo nie jest... po prostu nie chciałem wypowiadać się na temat na którym się znie znam i pozwoliłem sobie nieco uprościć sprawę, spekulując jedynie na temat zasady działania twojego programu. Uważam iż to co robisz jest po prostu niesamowite i podziwiam Cię iż Ci się chce i że znajdujesz na to czas :)

Wielki szacunek, pozdrowionka :D
Seban

18 Ostatnio edytowany przez tebe (2006-03-20 19:30:14)

Świety jaki jest Twoj e-mail ? Chciałbym Cie prosic o konwersje na Sid2Pokey pewnego SID'a.

p.s.
podmiana SID'a nie zdaje egzaminu

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

19

SEBAN: to było do Sikora , spoko
Tebe: swiety93@wp.pl
czekam

20

no tak. ja też myślałem że chodzi o sid playera, tym bardziej że nawet nie oglądałem cuda, bo jeszcze nie zdążyłem podłączyć kompa po party. ;)
obiecuję się poprawić.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

21

player może wykrzesam jak znaję czas , bo obecnie kończę ten wtrysk, a teraz zmieniam zapłon i będzie kilka problemów więc się nie rozdwoję :(

22

tebe napisał/a:

Akurat obecnie razem z Vidolem pracujemy nad pewnym tytułem z C64 i Sid2Pokey jest jak znalazł.

co Wy tam po nocach dlubiecie? mozna wiedziec?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

23

XXL to bedzie odpowiedz na Twoje "male" gierki

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

24

hmm :p ja chyba tez bede potrzebowal sid2pokey :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

25

Acha - do wszystkich piszę - podmiana sida nic nie da dopuki nie zmieni sie jednego rozkazu na nopy:

fragment kodu wygląda następująco - nie podaję adresu bo nie chce mi się szukać pod monitorem:

ldy #$11
lda ($f0),y

LDA #$0a               ; -------------------------------------------------!
sta defsong

zmieniamy lda #$0a na 2 nopy i wszystko powinno chodzić