576

100% (19 szt.) układów złożonych i przetestowanych. Wszystkie działają a ja padam na nos.

pomidor

577 Ostatnio edytowany przez electron (2008-04-21 20:59:41)

Sory Kiero za pisanie pod własnym postem, ale to ważkie.

VBXE dla tych, co nie chcieli montażu wysyłam jako totalny OEM, tzn. wszystkie instrukcje i soft dostaniecie przez e-mail, proszę upomnijcie się.

Muszę napisać instrukcję montażu.

W każdej paczce znajdziecie VBXE + Płytkę generatora PCLK.

pomidor

578

To fajnie, czekam na to cacko. Adres, jak prosiłeś już wysłałem do ciebie. Po tym wszystkim musisz sobie jakiś wypoczynek załatwić, czego  bardzo ci życzę.

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.

579

VBXE mam już w domu, tylko lutownicę brać i wylutować ANTICa. Normalnie szok.

@ Electron - nie zapomnij wysłać mi instrukcji montażu na emaila :-]

Muszę powiedzieć że płytka wygląda jak z fabryki, jednym słowem Bardzo Dobrze wykonana robota, pełen Profesjonalizm!!!

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.

580

Instrukcję postaram się dzisiaj napisać ....

pomidor

581

Niestety nie mam jeszcze instrukcji. Siedziałem wczoraj do 2 w nocy montując VBXE w komputerze (XEGS) KAZ-a.

Ale działa ... Miałem tylko fajną (?) przygodę, gdy po włączeniu ukazał się Missile Command i okazało się, że brakuje spriteów ... Ponieważ miałem podobny przypadek wcześniej, przy uruchamianiu płytek to chcąc nie chcąc rozkręciłem XEGS-a i zabrałem się do poprawiania lutów ... Jednak jak się okazało wszystkie były OK. Po godzinie bezowocnej walki nagle eureka ... przecież VBXE bootuje się 6s po włączeniu zasilania, a wcześniej wystartował Missile Command i pewnie ustawił np. PMBASE zanim VBXE było w stanie to przechwycić. Potwierdzeniem tego jest fakt, że uruchomienie ponowne Missile Command (po RESET) skutkuje jego całkowicie poprawnym działaniem ....

Tego 6s bootowania nie da się przyspieszyć (musiałby być szybszy kontroler PIC na VBXE).


W sumie wszystko jest OK.

Kaz dostanie jako bonus kabel RGB SCART do VBXE ponieważ przysłał pierwszy kompa.

pomidor

582 Ostatnio edytowany przez drac030 (2008-04-25 08:25:16)

Na tych sześciu sekundach najmniej stratni będą posiadacze KMK/JŻ z podłączonym twardym dyskiem (a nie kartą CF), bo tyle mniej więcej czasu zajmuje dyskowi rozkręcenie się i zgłoszenie gotowości ;)

KMK
? HEX$(6670358)

583

electron napisał/a:

Tego 6s bootowania nie da się przyspieszyć (musiałby być szybszy kontroler PIC na VBXE).

ale da się w prosty (elektronicznie) sposób przesunąć odpałkę systemu - no ale wiadomo, sposób "odczekaj 6 sekund i naciśnij reset" tańszy i mniej inwazyjny... :)

___
Press play on tape...

584

e tam. jesli prog bedzie na vbxe wystarczy ze loader wymusi pauze na wyswietlanie np tytulu.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

585

Niby po co? Z SIO program razem z loaderem i tak się będzie ładował dłużej niż 3 sekundy (co wystarczy, bo sama goła atarka startuje ok. 3 sekund), a przy transmisji równoległej i tak trzeba odczekać na rozkręcenie się dysku.

KMK
? HEX$(6670358)

586 Ostatnio edytowany przez electron (2008-04-25 09:08:33)

ten "problem" występuje tylko po odpaleniu kompa (włączeniu do sieci). Później żadne resety etc. nie wpływają na pracę VBXE (jest aktywne cały czas).

Pierwotnie chciałem sobie poradzić w ten sposób, że kontroler VBXE przytrzymałby nogę RESET procesora tak długo, jak długo bootowałby się FPGA ale zrezygnowałem z tego z dwóch prozaicznych powodów:

- zabrakło mi portów w kontrolerze PIC16F na VBXE (nie miałem już wolnej żadnej nóżki)
- doprowadzenie sygnału RESET do PIC-a wymagałoby sporej przeróbki już wówczas gotowego projektu PCB

Myślę, że da się z tym żyć. Ewentualnie w przyszłości w jakiejś nowszej wersji zajmę się tematem.

Ewentualnie możliwa jest prosta przeróbka (1 tranzystor) która wykorzysta nieużywany port ALTERY - wówczas po załadowaniu konfiguracji to ALTERA będzie zwalniała linię RESET. ALe czy to warto się w to bawić ...

pomidor

Malo zawalu nie dostalem, czytajac, ze byl problem z moim kompem, a tu sie okazuje, ze byl "problem". Z tym sie da zyc, a za bonusowy kabel bardzo dziekuje, przyda sie!

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

588

electron napisał/a:

Myślę, że da się z tym żyć. Ewentualnie w przyszłości w jakiejś nowszej wersji zajmę się tematem.

Nie przejmuj się, to że to samo wstaje, i robi to w miarę szybko, i tak jest OK. W przypadku np. kart graficznych do ST czy TT trzeba na ogół poczekać, aż się komputer zbootuje i drajwer z dysu wczyta, a do tej pory nie ma obrazu :)

KMK
? HEX$(6670358)

589

Nie wiem co tu w tym temacie się dzieje, ale kilka ostatnich postów znikło, może ktoś wymazał?

dely. Chłopcy, spokojnie - posty, które zniknęły nie miały nic wspólnego z VBXE. Posty, które trzymają się tematu nigdy nie znikają.

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.

590

Ok! Więc te dwa ostatnie można wymazać. Mało jeszcze wiem.

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.

591

Przepraszam oczekujących ale jestem zawalony różnymi sprawami (nie tylko Atari) i postaram się opis montażu zrobić w długi weekend.

pomidor

592

Ale ja cię nie poganiam, i tak mam rozgrzebaną Atarkę. Rozszerzam RAM i wszystkie układy jakie mam w Atarce daję w podstawki. Tak więc mi się nie śpieszy. I pytanko: Te bolce wystające z VBXE raczej nie wcisnę w postawkę, muszę wlutować w byłe miejsce Antica specjale złączki pod to? Pytam bo podstawki dopiero kupię.

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.

593

Oczywiście możesz zastosować listwę jednorzędową pod kołki raster 2,54 wlutowywaną w płytę

np. takie:

http://www.tme.pl/gniazdo-do-druku-pros … 2-3sg.html

Jednak nie polecam ! Ja lutuję VBXE w płytę i tyle. Takie gniazda są zawodne - potrząśniesz Atarką albo się zabrudzi i kłopot. Poza tym mechanicznie to też rewelacyjnie nie trzyma. Zdecydowanie polecam lutowanie.

pomidor

594

Zastosuję jednak listwy, wrazie późniejszej wymiany, to raz. A po drugie 6502 i GTIA też są w podstawkach i gdybym zapragnął wyciągnąć GTIA to VBXE mi go zasłania. Lubię sobie ułatwiać życie. Wiadomo, będę miał później takie niespodzianki jak syfy na ekranie jak w ST w którym co jakiś czas pomagało dociskanie układów w podstawki (zaśniedzenia itp).

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.

595

To rozważ przynajmniej jakieś sztywne druty lutowane gdzieś na płycie mocujące płytkę VBXE trwale. W razie czego odlutujesz je (od płyty komputera lub VBXE) łatwo a będą mechanicznie trzymać VBXE troszkę waży i wstrząsy mogą narobić kuku. Co do syfów na ekranie ... cóż raczej nie syfy tylko zawieszenia komputera i jego nie-startowanie - bo jak źle działa ANTIC to w zasadzie nic nie działa.

pomidor

596 Ostatnio edytowany przez MrKaczorsky (2008-04-30 15:32:13)

Skoro tak twierdzisz, zrobie kilka miejsc lutowanych (antywstrząsowych) bo jakby faktycznie miało to zepsuć zabawę. Zawsze najlepsza była gumka recepturka ;-)

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.

597

Może to offtopic, ale Grzeniu w 2linerze dał link do ustrojstwa na AVR który generuje obraz i dzwięk

http://www.linusakesson.net/scene/craft/index.php

598

mała "prywata": @electron: zerknij na wątek - może dał byś się namówić na parę płytek AKI z montażem ? jako oddech od VBXE :D

___
Press play on tape...

599

To ustrojstwo rozwija się w szybkim tempie, i nawet nietrudno procedurę napisać by rysował się obraz. Robiłem próby na procesorze 89C2051, jest za wolny, efekt jednak powalający (na etapie prób). Kilka projektów ukazało się w czasopiśmie EDW

600

Kiedyś, dawno temu zrobiłem coś na PIC16F871 ... były to pasy testowe do kolorowego TV ... W sumie podobna sprawa ... Generacja synchronizacji + sygnału RGB.

pomidor