Rastan, daruj sobie, to demko wyswietlajace 60 obiektow byloby fajne gdygby te duchy lataly nie tylko prawo-lewo ale i gora-dol
w czym widzisz trudnosc, masz przerwanie DLI i co linie mozesz wstawic po 4 obiekty jedno kolorowe (zlozenie 5 ducha z 4 pociskow za duzo zajmuje czasu), jesli zamiast DLI uzyjesz petli ktorej uzywa G2F to dodasz i informacje o kolorach i tak dla 240 linii mozesz uzyskac 240x4 = 960 ruchomych duchow o wysokosci 1 pixla i szerokosci 8 pixli
wow, pobilem rekord :)
normalnie to GTIA realizuje przepisywanie ksztaltu ducha z pamieci RAM do odpowiednich rejestrow sprzetowych, aby umiescic w linii wiecej duchow o roznych ksztaltach trzeba wylaczyc z tego zadania GTIA, co wiaze sie ze strata czasu i totalnym brakiem oplacalnosci takiego rozwiazania, dlatego nie stosuje sie tego
korzystajac ze zmian w linii (rastrze) mozna umiescic wiecej duchow w linii jednak tego samego ksztaltu i tylko w odpowiednich miejscach ekranu, nie moga one poruszac sie na calej szerokosci ekranu, mozna tego dokonac przy pomocy G2F, tyle ze on nie pokaze nam efektu, trzeba skompilowac i odpalic na Atari albo emulu aby obejrzec efekt rozmnozenia w linii, ogolnie znowu sie to nie oplaca bo narzuca zbytnie ograniczenia
Osiem 4 kolorowych duchow o roznych rozmiarach i kolorach w linii, przemieszczajacych i przenikajacych sie zrobil Heaven, tyle ze dla ukladu MARIA z Atari 7800 :) Uklad MARIA potrafi generowac ponad 100 ruchomych obiektow, duchow.
link do ROM'u dla A7800 (polecam emula ProSystem) tutaj
http://www.atariage.com/forums/index.ph … 81&hl=
inny ROM "Swing1.a78" dla A7800 z byczymi kolorowymi duchami, ktorych na ANTIC'u nie zobaczysz tutaj
http://www.atariage.com/forums/index.ph … 39&hl=
źrodła w formacie DASM dla "Swing1.a78" tutaj
http://www.atariage.com/forums/index.ph … 40&hl=
a tutaj watek na temat rozmnazania duchow Atari XE/XL w dowolnym kierunku, sztuk 32, rozmiar 8x8, to jest wyzwanie
http://www.atariage.com/forums/index.ph … 06&hl=
jak miło by było gdyby ktoś podłączył MARIE do XE/XL nie marnowała by się w konsoli A7800 :)
*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C