1

Najnowsze dziecko olbrzymiej nudy i skromnego geniuszu epi'ego jest już prawie skończone... Pracuję nad dokumentacją. NeoTracker w wersji 0.9 oraz szczegóły w Serious #12 lub #13... Dziękuję za uwagę.
Aha: frq 11.3kHz... nie mogłem się powstrzymac ;)

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

2

hehe, dobry żart tynfa wart

tylko ProTracker Profiego jest właściwym wyborem

MadTeam górą  :twisted:

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

3

A ja sie zastanawiam po co Covox skoro istnieje wspaniala procedura :) (mojego autorstwa zreszta) grajaca 8-mio bitowe sample na POKEYu, zajmujaca ledwie pare cykli zegara + 3 strony RAMu na tablice.
Moze wkoncu ktos ja wrzuci do playera, bo wszystkie jakie widzialem mialy wybor miedzy:
8-bit Covox
4-bit POKEY

a mogloby byc:
8-bit POKEY.

Czekam na chetnych.

edycja:
Oooops... po przeszukaniu archiwum znalazlem tylko wersje 6-cio bitowa na Pokeya... :( - oczywiscie jest wersja 8-mio bitowa, ale wymaga ona dalszych poszukiwan.
Napewno jednak zapewnia wieksza czystosc dzwieku niz Covox oparty na rezystorkach.

Jako, ze nie jest dluga, prosze bardzo:

*=  $2000

GENERATOR0 = $D201
GENERATOR1 = $D203
GENERATOR2 = $D205

PP1   =   193

PLAYBYTE_A
      TAX 
      LDA SOUNDTAB2,X
      STA PP1
      LDA SOUNDTAB0,X
      LDY SOUNDTAB1,X
      LDX PP1
      STA GENERATOR0
      STY GENERATOR1
      STX GENERATOR2
      RTS
;---------------------------
SOUNDTAB0
      .BYTE $10,$10,$11,$11,$11,$12,$11,$12,$13
      .BYTE $12,$14,$13,$14,$13,$15,$14,$15,$13
      .BYTE $16,$14,$15,$15,$18,$16,$18,$16,$19
      .BYTE $17,$1A,$15,$1C,$17,$1D,$17,$19,$17
      .BYTE $1C,$1B,$18,$1E,$1A,$19,$1B,$1C,$1C
      .BYTE $1B,$1F,$1D,$1C,$1C,$1C,$1B,$1D,$1C
      .BYTE $1D,$1C,$1B,$1D,$1F,$1E,$1E,$1F,$1F
      .BYTE $1F,0
SOUNDTAB1
      .BYTE $10,$10,$10,$10,$11,$10,$11,$11,$11
      .BYTE $11,$10,$11,$11,$12,$11,$12,$11,$13
      .BYTE $11,$12,$13,$14,$11,$12,$12,$13,$12
      .BYTE $14,$12,$15,$11,$14,$11,$15,$15,$16
      .BYTE $12,$15,$15,$12,$18,$16,$16,$18,$15
      .BYTE $17,$15,$1A,$1A,$1B,$1B,$1A,$18,$1A
      .BYTE $1D,$1B,$1B,$1B,$1E,$1E,$1E,$1D,$1E
      .BYTE $1F,0
SOUNDTAB2
      .BYTE $10,$10,$10,$10,$10,$10,$11,$10,$10
      .BYTE $11,$10,$11,$10,$11,$10,$10,$11,$12
      .BYTE $11,$12,$11,$10,$10,$12,$10,$12,$10
      .BYTE $11,$10,$13,$10,$13,$10,$13,$11,$13
      .BYTE $12,$11,$14,$12,$10,$14,$13,$10,$14
      .BYTE $14,$13,$10,$12,$12,$13,$16,$17,$17
      .BYTE $14,$18,$1B,$1A,$17,$19,$1B,$1D,$1E
      .BYTE $1F,0
Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

4

ProTracker Profiego jest niestety koniecznym wyborem - proponuję pobawić się modem, który waży więcej niż 190kB. Zamiast sporej części sampli usłyszymy zajebiste anagramy (to coś jak w A_Basic W. Miguta ... hehe;-)

Kontakt: pin@usdk.pl

5

... no i właśnie; najpoważniejszym fehlerem ProTr. jest to:

D1:

Wszystko co do dysq odnosi się do owego fatalnego w skutkach D1: .. dlaczego nie do D:

Next to Inertia; w sytuacji, gdzie mam np. 60 modów w jednym podkat. to odpalić mogę co najwyżej kilka początkowych. ... Może ktoś się tym pobawi? .. ja, że tak powiem talentu do kodowania nie mam, więc nic nie napisze.

Kontakt: pin@usdk.pl

6

A ja sie zastanawiam po co Covox skoro istnieje wspaniala procedura :) (mojego autorstwa zreszta) grajaca 8-mio bitowe sample na POKEYu, zajmujaca ledwie pare cykli zegara + 3 strony RAMu na tablice.

Nie przyjrzalem sie tablicom, ale chętnie bym przeczytał w najnowszej Atarynce, Syzygy lub Seriousie, jak to działa. 6-bitowe sobie wyobrażam, ale 8-mio? 8O

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

7

Wynika to z "nieliniowosci" POKEYa. Poprostu wartosci bezposredniej regulacji glosnosci wpisywane do kilku generatorow wcale sie tak prosto nie sumuja (wtedy byloby max 6 bitow na 4 generatorach), ale na wyjsciu pojawiaja sie najrozniejsze wartosci posrednie. Zwroc uwage, ze juz przy dwoch generatorach masz 256 kombinacji (czyli 8 bitow) z tym, ze niektore daja taki sam sygnal na wyjsciu, ale juz przy 3 generatorach daje sie uzystkac 256 niezaleznych poziomow wyjsciowych (da sie wybrac z 4096 mozliwosci 256 dajacych plynna skale).
Testowalem to takze na 4 generatorach (daloby to dzwiek 10cio bitowy w teorii), ale przeladowanie rejestru (bo niestety 6502 ma tylko 3) wprowadza znieksztalcenie.
Zreszta taka procedura z tablicami do 8-mio bitowego odtwarzania byla w pierwszej wersji Sound Tacker Player, tyle ze musze jej poszukac i stad tylko 6-cio bitowa (bo tyle potrzeba bylo bitow w ostatecznej wersji tego playera - wcale nie wynikalo to z ograniczen sprzetowych :) ).

Na dniach powinienem odnalezc tablice i podrzucic wersje 8-mio bitowa.

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

8

sztuczkę rozumiem... Czemu ja głupi na to nie wpadłem?!
Ale jest dla Covox-a.
Dzisiaj posłałem do redakcji Serious-a. Przy okazji jeszcze raz przeliczyłem częstotliwość - pomyłka. Jest 11,76kHz...
Co wy na to?
Jak patrzę na prockę dla POKEY-a, to może i da się zrobić 8 bitów... tylko że nie na czterech kanałach i nie z takim frq.
Szczegóły techniczne w Seriousie.
A co do ProTrackera... Po pierwsze: obsługa PT przeczy wszelkim prawom logiki. Po drugie: przy głośnościach z okolic zakresu 20...2E są takie trzaski, że ZAMKNIJ USZY!!! Po trzecie: patrz uwagi Pinokia...
I co?
Do Neo już piszę procki odczytujące i zapisujące .MODy, więc...

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

9

sztuczkę rozumiem... Czemu ja głupi na to nie wpadłem?!

Ano nie wiem :) , to sztuczka sprzed wielu, wielu lat wkoncu. Jest jeszcze jedna ciekawa sztuczka tego typu, ktora dale ladniejsze brzmienie w 4-ri kanalowych i 4-ro bitowych trackerach. Miala by zaimplementowana w STP, ale niestety jakos nie wyszlo.
Ustawia sie na wszystkich kanalach maksymalna czestotliwosc dzwieku i bawi sie zwykla glosnoscia (bez bitu bezposredniego wyjscia POKEYa). To zalatwia liniowe sumowanie wyjscia z generatorow.

Jak patrzę na prockę dla POKEY-a, to może i da się zrobić 8 bitów... tylko że nie na czterech kanałach i nie z takim frq.

No oczywiscie, to musi byc na trzech, poza tym ciezko jest dobrac wartosci dla najcichszych dzwiekow. Jednak napewno istnieja takie tablice dla wersji 8bit - wiem, bo sam je zrobilem :). A sama czestotliwosc spadnie minimalnie, jak procka bedzie na zerowej stronie.

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

10

Dobrze się dzieje, że ktokolwiek pisze jakiś stuff dla covoxa.
Soft MadTeamu, choć do dziś mocarny trochę się zestarzał i przydałoby się coś nowego.
Epi, go for it!!!

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

11

Wynika to z "nieliniowosci" POKEYa.

To rewelka! 8)
Ciekawe, czy wie o tym autor jednoprzebiegowego emulatora POKEYa?

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

12

A sama czestotliwosc spadnie minimalnie, jak procka bedzie na zerowej stronie.

Problem w tym, że procka już jest na stronie zerowej, bo innej możliwości już po prostu nie ma. Jak to jest zrobione, będziecie mogli obejrzeć w Seriousie, bo posłałem źródłówkę samej procki wraz z dokładnym opisem. W obecnej postaci zajmuje niecałe 40 cykli na jedną ścieżkę.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.