Witam,
Piszę sobie tego Posta po rozmowie z moim kamratem grupowym (tj. MALY/SWD). Otóż kolega ten przypomniał mi o pewnej nie dokończonej produkcji MADE IN SWORD (łaaaaaa!!! widzę wasze reakcje :P ). Ale spokojnie - wspomniana produkcja zalega gdzieś na moich dyskietkach 5 1/4" pod biurkiem w moim gabinecie :). Otóż pomijając fakt czy po tylu latach rozpoznam tajemniczo opisaną dyskietke to raz?, dochodzi kwestia jej odczytania to dwa! i jej dokończenia to trzy!. Otóż zanim podejde do pudełka z dyskietkami mam do was pytanie ? Czy tego chcecie ? :)... O ile mnie pamięć nie myli i moja skromna osoba pozwoli sobie zacytować (ale nie pamiętam już kogo) , to ten ktoś (z poza Swordów na 100%) powiedział że ta gra... jest całkiem fajna... Tytuł roboczy miała STECMAN (chyba, albo jakoś tak), poziom zaawansowania około 95%, w sumie jakbym znalazł najnowszą wersje to w sumie pare godzin roboty, dodać muze i składać w kupe. Ale niestety lata nie programowania w TBXL, pozbawiły mnie i tak początkowo nie wielkiej wiedzy w tym temacie. Tak więc poza wyżej wymienionym punktem pierwszym, potrzebowałbym mocnego SUPPORTU :). Zbliżający się wielkimi krokami QUAST jest chyba dobrą okazją na wyłonienie ochotnika do SUPPORTU :) i próbe odczytania dyskietek.
Teraz słów kilka o korzyściach płynących dla chętnego ochotnika do SUPPORTU, więc niniejsza osoba będzie miała niepowtarzalną okazję brać udział w niezapomnianych produkcjach SWORD :P i być wymieniona (o ile będzie chciałą :) na stronie tytułowej). Poza tym stawiam jej BROWAR/BYX * (niepotrzebne skreślic). No i najważniejsze gra bedzie w 1000% Free :)... sorki SIKOR :(.... ale myślę że warto to zrobić w myśl...cyt. "Prawdziwego kodera nie poznaje sie jak zaczyna.... tylko jak kończy" ;-)
Teraz w telegaricznym skrócie co to za Gra: Typ logika, 15 tryb tylko ten znakowy, pole gry 10x10 (chyba) pol. Gra sie zaczyna poprzez wylosowanie klocków (1 klocek na 1 pole) który kazdy moze miec wartosc od -9 do +9, takze 0 (od 0 do +9 klocki białe, od -1 do -9 klocki czarne). Losowane sa wszystkie 100 klocków, i zapelniane nimi sa wszystkie pola. Losowana jest takze pozycja X i Y startu gry na polu (migajace okienko na duszku). Zasada: komputer porusza sie tylko gora-dol... gracz lewo-prawo (sterowanie joy/keysy). Oba liczniki punktów ustawione na 0 (zero). zaczyna Gracz, wybierajac jedno z 10 pol (bo tylko moze wybrac jedno pole w wierszu ktorym sie znajduje, startuje) zalicza sobie punkty (moze je takze odjac ponizej zera). Po wyborze pola, klocek znika, pod klockiem odslania sie fragmnt jakiegos rysunku (chyba miały byc gole baby :) ... a komputer musi wybierac najlepsze klocki w tej kolumnie na ktorej skonczyl gracz.... i potem na odwrot, gra na zmiane.... odslania sie coraz wiecej rysunku, coraz mniej klockow... itd. Gra sie konczy w 2 przypadkach wygrana na punkty lub blokada przeciwnika (wybierasz kolumne/wiersz w ktorej przeciwnik ma zrobic ruch a wktorej nie ma klockow = blokada). Algorytm jak pamietam zaszylem w miare inteligentny poniewaz rozpatrywal ruch na dwie kolejki w przód (zakładał najlepszy ruch przy zalozeniu ze przeciwnik w ruchu kolejnym tez wybierze najlepsze rozwiazanie dla siebie). W efekcie czego czasami wybierał dziwne pola (nie o najwyzszej wartosci w kolumnie) a pozniej zaskakiwal w koncowce....
No dobra ostatnie słowo ? mam szukać dyskietek ? chcecie abym próbował ? czy mam se dać BYX'a :P
piszcie, żucajcie błotem etc....
pozdrawiam i do zobaczenia
Mariusz