Witam,

Piszę sobie tego Posta po rozmowie z moim kamratem grupowym (tj. MALY/SWD). Otóż kolega ten przypomniał mi o pewnej nie dokończonej produkcji MADE IN SWORD (łaaaaaa!!! widzę wasze reakcje :P ). Ale spokojnie - wspomniana produkcja zalega gdzieś na moich dyskietkach 5 1/4" pod biurkiem w moim gabinecie :). Otóż pomijając fakt czy po tylu latach rozpoznam tajemniczo opisaną dyskietke to raz?, dochodzi kwestia jej odczytania to dwa! i jej dokończenia to trzy!. Otóż zanim podejde do pudełka z dyskietkami mam do was pytanie ? Czy tego chcecie ? :)... O ile mnie pamięć  nie myli i moja skromna osoba pozwoli sobie zacytować (ale nie pamiętam już kogo) , to ten ktoś (z poza Swordów na 100%) powiedział że ta gra... jest całkiem fajna...  Tytuł roboczy miała STECMAN (chyba, albo jakoś tak), poziom zaawansowania około 95%, w sumie jakbym znalazł najnowszą wersje to w sumie pare godzin roboty, dodać muze i składać w kupe. Ale niestety lata nie programowania w TBXL, pozbawiły mnie i tak początkowo nie wielkiej wiedzy w tym temacie. Tak więc poza wyżej wymienionym punktem pierwszym, potrzebowałbym mocnego SUPPORTU :). Zbliżający się wielkimi krokami QUAST jest chyba dobrą okazją na wyłonienie ochotnika do SUPPORTU :) i próbe odczytania dyskietek.

Teraz słów kilka o korzyściach płynących dla chętnego ochotnika do SUPPORTU, więc niniejsza osoba będzie miała niepowtarzalną okazję brać udział w niezapomnianych produkcjach SWORD :P i być wymieniona (o ile będzie chciałą :) na stronie tytułowej). Poza tym stawiam jej BROWAR/BYX * (niepotrzebne skreślic).  No i najważniejsze gra bedzie w 1000% Free :)... sorki SIKOR :(.... ale myślę że warto to zrobić w myśl...cyt. "Prawdziwego kodera nie poznaje sie jak zaczyna.... tylko jak kończy" ;-)

Teraz w telegaricznym skrócie co to za Gra: Typ logika, 15 tryb tylko ten znakowy, pole gry 10x10 (chyba) pol. Gra sie zaczyna poprzez wylosowanie klocków (1 klocek na 1 pole) który kazdy moze miec wartosc od -9 do +9, takze 0 (od 0 do +9 klocki białe, od -1 do -9 klocki czarne). Losowane sa wszystkie 100 klocków, i zapelniane nimi sa wszystkie pola. Losowana jest takze pozycja X i Y startu gry na polu (migajace okienko na duszku). Zasada: komputer porusza sie tylko gora-dol... gracz lewo-prawo (sterowanie joy/keysy). Oba liczniki punktów ustawione na 0 (zero). zaczyna Gracz, wybierajac jedno z 10 pol (bo tylko moze wybrac jedno pole w wierszu ktorym sie znajduje, startuje) zalicza sobie punkty (moze je takze  odjac ponizej zera). Po wyborze pola, klocek znika, pod klockiem odslania sie fragmnt jakiegos rysunku (chyba miały byc gole baby :) ... a komputer musi wybierac najlepsze klocki w tej kolumnie na ktorej skonczyl gracz.... i potem na odwrot, gra na zmiane.... odslania sie coraz wiecej rysunku, coraz mniej klockow... itd. Gra sie konczy w 2 przypadkach wygrana na punkty lub blokada przeciwnika (wybierasz kolumne/wiersz w ktorej przeciwnik ma zrobic ruch a wktorej nie ma klockow = blokada). Algorytm jak pamietam zaszylem w miare inteligentny poniewaz rozpatrywal ruch na dwie kolejki w przód (zakładał najlepszy ruch przy zalozeniu ze przeciwnik w ruchu kolejnym tez wybierze najlepsze rozwiazanie dla siebie). W efekcie czego czasami wybierał dziwne pola (nie o najwyzszej wartosci w kolumnie) a pozniej zaskakiwal w koncowce....

No dobra ostatnie słowo ? mam szukać dyskietek ? chcecie abym próbował ? czy mam se dać BYX'a :P
piszcie, żucajcie błotem etc....

pozdrawiam i do zobaczenia
Mariusz

Zajec/sword ;)

2

W wersji komercyjnej nazywalo sie to na Atari - Samurai's Game (czy jakos tak). A w gre te zagrywalem sie godzinami na ST i nawet tez zaczalem pisac, bo trudna nie jest, ale ukazala sie wyzej wymieniona, wiec nie bylo po co...

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

3

Przypomina mi sie Axilox...

4

Zajec: ja uważam, że warto próbować to skończyć... w chwili obecnej dodatkowych produkcji na Atarkę nigdy za wiele ;) Na mój support jednak nie ma co liczyć - sam mam kilka niedokończonych projektów i w pierwszej kolejności muszę się do nich zabrać, a małej Atarki z 2 miechy już nie włączałem :(

5

MAZI: Racja, odpaliłem AXILOXA, bez sensu rzeźbić w kale i robic kolejnego "Remejka" :( to dokładnie te same zasady... :( szkoda... ale cóź...
pozdro...

Czyli w takim razie DAJĘ SOBIE BYX'a :)
pozdro

Zajec/sword ;)

6

EE Mariusz nie dawaj sobie byx'a tylko kończ produkcje....

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

7

A byx'a spożyjesz po produkcji, wraz z innymi ;0

Sikor umarł...

8

Wlasnie. Axilox rulu giera. Ale przeca kilka gier bylo zrobionych kilka razy w roznych oprawach. Dlatego uwazam, ze warto skonczyc ta giere. Mozna przeca popracowac nad grafika, wykorzystujac G2Fa itp srodki.

9

Zajec jak posiadasz jakies zrodla swoich progow to daj znac lub odrazu podeslij na maila ;-)

"wszystko się kiedyś kończy......."

10

Też jestem za odnalezieniem i skończeniem tej gierki. Byxa wypijesz, gdy skończysz grę. Jeśli się uda to ja dorzucę jedno Karmii na zlocie.

grzybson/SSG^NG

11

Zając: to co ruszamy? Mogę to kodować

My tu gadu gadu, a dziewczyny w Ornecie nic cieplego w ustach od rana nie mialy:) <>

12

Zając: to co ruszamy? Mogę to kodować

My tu gadu gadu, a dziewczyny w Ornecie nic cieplego w ustach od rana nie mialy:) <>

13

https://obrazki.elektroda.pl/6884585100_1639152094.jpg

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

14

lol :) Czy ten kotlet jest jeszcze jadalny?

Kontakt: pin@usdk.pl