1

Koduje sobie troche w asm na 65xl i mam prosbe o pomoc.
Dotad jak chcialem cos wyswietlic na ekran to robilem to w petli przez
sta (88),y

Ale jak organizacja ekranu zaczela sie rozbudowywac, i doszla mi jeszcze koniecznosc scrolowania jak ekran sie przepelnia to wymieklem.

Pytanie: jak w asemblerze wykorzystac konsole Atari obslugiwana przez system? Tak zebym wypychal na jakies urzadzenie tekst a system umiescil mi go na ekranie w miejscu kursora i w razie potzreby przeskrolowal ekran itp. Cos  jak przy pisaniu w edtorze basica.
Czy to wogole da sie?
Dzieki.

2

ldy <adres_stringu_zakonczonego_$9b
ldx >adres_stringu_zakonczonego_$9b
jsr $c642

Moglem pomylic rejestry dla MSB i LSB -> jesli nie zadziala to odwroc < na > i > na <.

3

http://tajemnice.atari8.info/ksiazki/pw … h.html#323

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

Ogólnie kurs w TA był super, ja się tak nauczyłem ASMa, polecam.

: 404. Stopka not found

5

Aha, dzieki o to mi chodzilo :) Tylko czy taki zapis: po kazdym znaku skok do procedury OUTCH nie bedzie straaaasznie wolny (teraz jestem w firmie i nie moge sprawdzic ;)?

6

Ogólnie kurs w TA był super, ja się tak nauczyłem ASMa, polecam.


jeśli chodzi o kursy - "piszemy demo"; to kolega Tomek Bielak ma się dobrze, lecz niestety z braku czasu Atarka mu zalega w szafie..  :twisted: :: kto wie, moze go przekonam, że jednak na party pije się dobrze  :P

Kontakt: pin@usdk.pl

7

co sie przejmujesz? niech user kupi szybszego pc. trzeba byc trendy - teraz sie nie optymalizuje.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

nie prosciej wysylac blokowo na urzadzenie e: ?
wykozystanie cio wydaje sie byc najbardziej zgodne z systemem
a i przy okazji moze wykozystywac ,,dopalarki'' std. edytora (np. qe)
a i przy innym sterowniq ekranu moze pisac i w 80 kolumnach  ;)

[ Dodano: Pon Cze 27, 2005 14:19 ]
http://tajemnice.atari8.info/8_91/8_91_6502.html

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

9

No! i o to mi jeszcze bardziej chodzilo. Wlasnie o wykorzystanie urzadzenia konsoli do transmisji blokow tekstu na ekran :) Dzieki wszsytkim. Poeksperymentuje wieczorem.

10

W jednym z numerów Syzygy (bodaj 5 albo 6) była fajna uniwersalna procka Lizard do pisania po ekranie. Polecam.

11

Dzięki Jurgi2 za uznanie. Procka ta jest bardzo okrojoną wersją PRINTF ze SpartaDOS X. Draco jakiś czas temu napisał od nowa własną, bardziej rozbudowaną, ale dla 816-ki.

jsr $c642

Już ja ci dam skok pod ten adres. Łatwiej zapamiętać losowo rozrzucone adresy niż tablicę skoków? :rolleyes:

nosty, poszukaj w dziale tematu o powrocie przez wektor $0A. W pewnym momencie zrobił się dość duży off-topic dotyczący właśnie pisania po ekranie. Tam znadziesz szczegółowe wskazówki.

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

12

Lizard - dzieki. Wogole wszystkim dzieki! :D To zyje!
Udalo mi sie. Przy okazji okazalo sie ze dzialaja wszelkie znaki sterujace, czyli np wysylajac na E: kod 125 moge wyczyscic ekran.
Bajka.
Sprawdze sobie tez czy jellonek ma racje i po podlaczeniu xepa moja gra wyswietlana w ten sposob bedzie chodzic w 80 kolumnach  :mrgreen:

PS. Lizard, jak mozna po ekranie pisac tak latwo, to po co Ty pisales wlasna procke, jak pisze Jurgi?

13

gra :-) tekstowka ? przygodowka ? jest na forum dzial projekty - zapodaj skrina, napisz cos wiecej :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

14

popieram xxl i (sz)czekam z niecierpliwosciom :D

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

15

Besz przesady z tym screenem. Jak mam dac screena, jesli godzine temu naumialem sie poprawnie pisac na ekranie? ;)
Tekstowka oczywiscie - moj ukochany rodzaj gier. Robie engine w asm wlasnie. Asembler jako tako znam (z atmelkow i 51), wiec sam silnik w miare latwo mi sie koduje. Problem stanowia wciaz dla mnie zagadnienia typowo Atarowskie wlasnie, specyfika systemu, ze tak powiem. Ale do tekstowki nie trzeba tego duzo. Troche pamieci i ekran na poczatek ;)

Kiedys dawno (15 lat temu) probowalem pisac takie gry w basicu xe bodajze. Dzialaly, ale jak ostatnio dorwalem moja gre, to dopiero z perspektywy czasu zobaczylem jakie byly niedopracowane i zalosne pod wzgledem scenariusza.
Teraz mam kilka pomyslow technicznych. Chcialbym skonczyc silnik, najpierw prosty a potem rozwijac go o kolejne funkcje.
Jak tylko bede mial cos dzialajacego w wersji alpha to zapodam.
Ja zwykle wiecej mowie niz robie, wiec tym razem wole nie zapeszac i nie chwalic sie byle czym.
Chcialbym skonczyc cokolwiek do wiadomego terminu pod koniec lipca ;)
Pytan i prosb o porady bede mial na pewno jeszcze bez liku.
Dzieki za pomoc.

16

Już ja ci dam skok pod ten adres. Łatwiej zapamiętać losowo rozrzucone adresy niż tablicę skoków?

Wiedzialem, ze mnie zjedziesz (tudziez Draco)... :) Po prostu nie pamietam nigdy tego 'dobrego' adresu. a ten jest prosty -> C6 -2 -2 ;)

17

E tam, ten dobry jest jeszcze prostszy: E, a potem po koleji: 4, 5, 6. Tudzież Twoim rozumowaniem: E4 +1 +1. Wejście do SIO leży 3 bajty dalej, czyli E4 +1 +4. +1, bo to pierwsza zmiana cyferki, a +4, bo zmnieniamy czwartą cyfrę adresu. :D

PS. Lizard, jak mozna po ekranie pisac tak latwo, to po co Ty pisales wlasna procke, jak pisze Jurgi?

Chodziło o łatwą prezentację danych. Po szczegóły odsyłam do Syzygy #6 (chyba).

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

18

Nosty: no to czekam. :) Mam nadzieję, że engine będzie co najmniej tak dobry, jak w grach Level9. :D

19

Taaaa... Engine jak engine, fakt ze niezly ale ja ostatnio znalazlem mape jaka robilem 15 lat temu do gierki Pirce of Magic - taka mniej wiecej kartka A3 maczkiem, a nie rozwazalem za duzo zagadek ;) I co ciekawe, zdaje sie ze prawie wszedzie byla grafika!

20

do tekstowki jakas wyrazista graficzka by sie przydala

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

21

xxl - akurat grafika wydawala mi sie zawsze zbednym dodatkiem przeszkadzajacym wyobrazni. Kwestia gustu...

22

jakiego typu to ma byc tekstoofka? cos jak mozgprocesor? czy moze bardziej ekhm... interaktywne - ala mud?

to drugie to niemal marzenie...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

23

jellonek - rozwin prosze temat. Jak to mud jest bardziej interaktywny?  8O
Dyuzo sie tym nie bawilem ale o ile pamietam to mud jest sieciowa, wieloosobowa, forma gry tekstowej realtime. O to Ci chodzi?
Pomysl ciekawy... Jakby wykorzystac siec jaka swego czasu Czesi wymyslili i grac w kilka osob  :D Bez grafiki, to chyba nawet Atari by to uciagnelo. To jest wyzwanie.
Ale ja na razie chce zrobic 1-osobwa klasyczna _polska_ tekstowke na dobrym slowniku i silniku.

24

chodzilo mi o gre jak to okresliles tekstowa realtime...
siec? eeetam... dopiero jak ktos zrobic kartridza na 8129
+ wezmie kawalek kodu uip to moze bedzie i warto pomyslec
o sieciowych grach na malym atari...

ale o kartridzu zapomnij - nikomu sie nie chce...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

25

Kwestie karty sieciowej pomine - bylo dosc dyskusji jak wiesz. Ale jest takie rozwiazanie czeskie - polaczenie przez porty joyow.