1

Witam,

czy ktorys z szanownych forumowiczow poswiecajac odrobine czasu bylby w stanie zapodac na prawdziwej (nie z[e]mulonej) atarce nizej zalaczone wypociny celem wstepnych testow pt. czy to wogle dziala... bede wdzieczny za wszelkie uwagi. na razie sprajty jada w jedna strone bez kontroli co pod stopami lezy :? ... oczywiscie poza P0, ktorym mozna nawet pokierwac joyem - brak wykrywania kolizji bocznych,

pozdro
mikkel

2

Mysle, ze kilku ochotnikow sie znajdzie ;)

3

sam jestem ciekaw, mam tylko blaszaki tutaj i innej mozliwosci na testy brak  ;)

4

eee niezłe! Czyzby się nam szykowała nowa gierka?!

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

5

Eno dla mnie róló, aż się nie mogę doczekać, kiedy to ludziki/stworki będą tam biegać... :)

troszkę się obraz z prawej strony kisi, ale myślę, że to kwestia docyklowania przerwań (i) DListy.

Ogólnie intresujący engine i raczej rzadko spotykany (podobny widziałem chyba tylko w grze Schreckenstein).

(testowane na 320k RAM + QMEG 4.04)

I Ty zostaniesz big endianem...

6

dzieki, roboty jeszcze mase, skoncze na pewno :D grafy mam zrobione juz do kilku lokacji, najgorsza jest konwersja na znaki (najbardziej czasochlonna), edytor tez, najpierw zaczalem pisac go w javascript, ale w koncu przerobilem po prostu silnik do gry, bylo prosciej, tyle ze musze zrzucac z emulca recznie wszystko do plikow, choc to w sumie detal... jest jeszcze pare bledow, niektore sloty do przeszkadzajek sie blokuja jak sie dluzej pogra, wlasnie nad tym siedze... :rolleyes: przeszkadzajki robie w 3d (lightwave) i dalej konwersja. bohaterow bedzie dwoch... Chcialbym zmiescic wszystko w ramce, na palu jest to prawdopodobne, ntsc gorzej, maskowanie chyba nie wchodzi w gre, choc moze wystarczy czasu procka na skrajne znaki, sie jeszcze zobaczy. no i calosc to na pewno 128kb, tak mi wychodzi ze wstepnych kalkulacji. Obraz moze sie kisic po prawej, niestety zmiana wszystkich rejestrow kolorow w kazdym przerwaniu dli troche trwa.

7

albo wąski ekran dać, niech się spectrumowcy cieszą ;)

I Ty zostaniesz big endianem...

8

troche szkoda, sa jeszcze dwa pociski "wolne", zawsze moga przyslonic prawa i lewa strone. musze pokombinowac z przerwaniami, niektore kolory, zmieniaja wartosci rzadziej... a to jest kwestia doslownie kilku cykli...

9

Tak jak miker wspomnial.. po prawej stronie obraz sie kisi

10

wiem, tak jak pisalem przykiszenie wynika z cyklicznego braku cykli, w jakims stopniu jest to do poprawy, np pod oknami w srodkowej strefie mapy wychodza niebieskie linie PMgfx, to tez konsekwencja zmiany kolorow, wazna jest kolejnosc wpisywania wartosci do rejestrow, popracuje nad tym.  :)

11

Ładniusie. Az joya wyciagnalem z balaganu. A jaka fabula? Bo mi Prince of Persia leci ;)

ps. U mnie dziala na Atarce z 1 MB RAMu i Qmegiem 4.04.

12

troche szkoda, sa jeszcze dwa pociski "wolne", zawsze moga przyslonic prawa i lewa strone. musze pokombinowac z przerwaniami, niektore kolory, zmieniaja wartosci rzadziej... a to jest kwestia doslownie kilku cykli...

16 cykli wystarczy?
Czy ta procedurka krytyczna czasowo znajduje się pod adresem $3035?
Jeżeli tak, to zamiast LDA kolor,X zastosuj LDA #kolor.

13

tak to ta procedura, tyle ze tablica kolorow dla planszy ma 256 bajtow ($e700 - 8 bajtow na kazda linie tekstowa, plus COLPF3 zawsze 0), dodatkowo ustawiane sa pozycje i rozmiary duszkuf $2d47, tablica raczej musi byc, przewiduje w zaleznosci od akcji manipulacje na palecie, sciemnianie obrazu, efekty burzy itp... niemniej jednak dzieki, zawsze to jakas alternatywa, musze dokladnie policzyc ile ramu zostanie wolnego przed ew. optymalizacja...

14

Tablica ma oczywiście zostać. Po ustawieniu wszystkich rejestrów sekwencją
k1: LDA #kolor
   STA rejest
zmodyfikuj kod nowymi wartościami koloru pobierając je z tablicy, czyli np. LDA kolor,X  STA k1+1, itd.

15

pokombinuje, to na pewno jest do zrobienia... :D zreszta jak wszystko, pytanie tylko ile czasu potrzeba  ;)

16

wieksza i szybsza liczba zmian na linie (4):

 lda #
 ldx #
 ldy #
 sta $d40a
 sta $d016
 stx $d017
 sty $d018
 lda #
 sta $d019

jest to wykorzystane w procedurach G2F, jesli jest potrzebna wieksza liczba zmian no to juz rastrem da sie zrobic (z lewej strony ekranu ok. 7 zmian)

skrocenie wywolania przerwania DLI (zapamietanie rejestrow):

 sta regA
 stx regX
 sty regY

vdli jmp $ffff

regA, regX, regY na stronie zerowej (w G2F wogole nie ma zapamietywania wartosci rejestrow przed przerwaniem DLI)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

17

ok, w moim przypadku rejestr Y odpada, zawsze to kilka cykli z przenoszeniem na stos (lub strone zerowa) mniej, a i pewno X nie bedzie wykorzystany we wszystkich przerwaniach, wiec zostalby tylko A. z tego co piszesz wnioskuje, ze da sie zrobic 7 zmian rejestrow przed wpadnieciem wiazki na ekran w obszar widoczny  :?:

jest to wykorzystane w procedurach G2F, jesli jest potrzebna wieksza liczba zmian no to juz rastrem da sie zrobic (z lewej strony ekranu ok. 7 zmian)

dodatkowo jeszcze jedna uwaga, dlaczego WSYNC? to tez strata czasu... mysle, ze najlepiej bedzie jak zostana lda #$xx sta $dyyy po kolei, przynajmniej bedzie mozna wszystkie wartosci $xx hurtem zmieniac ze wzgledu na staly offset.

thx za uwagi

[ Dodano: Sro Maj 11, 2005 19:19 ]
ps: na tym przykladzie widac, ze duchy i ich atrybuty tez sa wazne (syfki ponizej okien, chyba, ze sa przykryte kolorem roznym od tla, okna wyzej) 8O wg mnie calosc trzeba przygotowac wg schematu: kolory najrzadziej zmieniane, jako te najmniej newralgiczne moga wykaszaczyc grafike lekko (tu w obu przykladach COLPF1 jest zawsze bialy), te najbardziej podatne na influence powinny sie zmieniac na poczatku linii, zeby efekt nie byl widoczny. no i jeszcze dochodzi zmiana fontuf co przerwanie...

18

Nie jestem koderem, ale swoje trzy grosze też chcę wtrącić - gierka zapowiada się super, grafa zrobiła na mnie DUŻE wrażenie, a jeżeli ja to mówię (czyt. człowiek który miał mało kontaktu z JIL w czasach świetności tej boskiej maszyny) tzn. że naprawdę wielu osobom Twój twór przypadnie do gustu. Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Ci wytrwałości w dążeniu do finalenej wersji. Zatem chłopie - bierz się do roboty - wszyscy czekamy na nowy hicior ;>

Otaku

pozdrawiam

PS Miker: w końcu napiszę to demo :P

19

stary, Ty mi tu piszesz o braniu sie do roboty, a ja caly czas szukam czasu, zeby do baru wyskoczyc hehe :P ...

20

Echhh... współczuję ja to zawsze znajdę czas na czareczkę sake ze znajomymi ;>>>

Otaku

pozdrawiam

PS Miker: w końcu napiszę to demo :P

21

WSYNC jest po to aby zatrzymac CPU az do zakonczenia tworzenia linii przez ANTIC, dzieki temu nie widac "poszarpanych" zmian kolorow, jesli chcesz zrezygnowac z WSYNC to musisza synchronizowac sie z rastrem, tak jak ma to miejsce w G2F dla GED+ i GED--, wtedy bedziesz mial kontrole nad miejscem w ktorym wystapi zmiana

wlacz G2F, tryb GED-- lub GED+ przejdz ALT+R (Edit Rasters) i ogladaj miejsca w ktorych mozna dokonac zmian :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

22

to wiem ;) chcialbym raczej uzyskac efekt koncowy bez uzycia d40a, zawsze to strata ;), testuje na biezaco G2F, tak btw jedna rzecz by sie przydala, mianowicie zupelnie niezalezna zmiana fonta w linii, jesli oczywiscie istnieje taka mozliwosc, tj: dany zestaw nie jest zajety w 100% i wystarczy na kolejne 32, 40 lub 48 znakow...

23

eee... co to? dajcie jakiegos screena.... :D.... nie ma tematu :D zobaczylem na emulatorze.. Wyglada bardzo obiecujaco (chociaz sprajtow nie widac - same POPO) :D Zeby sie jeszcze z mieczem smigalo i walilo po lbach :D

24

zestawu znakow w linii zmienic nie mozna, obowiazuje tylko jedna zmiana na linie

w pierwszej linii wiersza trybu znakowego mozna dokonac max 4-5 zmian, wiekszosc czasu zabiera antic ktory dekoduje wiersz ze znakami

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

25

chodzilo mi tylko o jedna zmiane zestawu fontow w linii (tekstowej ofcoz), ale bardziej niezalezna np: w moim przypadku dwa zestawy fontow ustawiane na przemian 0 1 0 1 0 1, dodales ta opcje w ostatnich wersjach, ale chyba nie dziala do konca poprawnie, choc moge sie mylic...

i jeszcze jedna uwaga, po wczytaniu bmp odpowiednio spreparowanego wczesniej photoszopem (4 barwy) i ustawieniu wartosci kolorow do remapowania dzieje sie dziwna rzecz. linia, w ktorej np. sa tylko dwa kolory zalozmy COLPF1 i COLPF2 bedzie po wejsciu do edycji miala barwy przesuniete na sile do COLPF0 i COLPF1, COLPF2 zostanie pusty. tez nie moge tego obejsc...