Wie ktoś może
Czy przełączanie banków wstrzymuje pracę na ileś cykli procesora?
A jeżeli tak to czy na emulatorze jest 100% zgodność bo gdzieś słyszałem, że nie...
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
TURGEN 9.3.0 Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania obrazami taśm.
SV 2024 WE - program imprezy Już za tydzień odbędzie się zimowa edycja Silly Venture
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » PORTB i Banki
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Wie ktoś może
Czy przełączanie banków wstrzymuje pracę na ileś cykli procesora?
A jeżeli tak to czy na emulatorze jest 100% zgodność bo gdzieś słyszałem, że nie...
chciałem po prostu wiedziec czy jest jakas roznica czy przerwanie DLI siedzi w banku czy w pamieci podstawowej bo tutaj każdy cykl się liczy:)
Nie jest nic wsztrzymywane. Jedynie starsze wersje emulca nie nadazaja z kopiowaniem obszarow w pamieci, co sie objawia spowolnieniami przy zmianie bankow. Nowsze wersje chyba zreszta tez nie sa za szybkie.
pierwsza wersja dema TIT strasznie wolno dzialala na emulcu, na Atari oczywiscie bezproblemowo, a wszystko przez to ze co srednio 6 cykli przelaczany byl bank
ciekawy sposob na przekonanie uzytkownika do korzystania z prawdziwej Atarki :)
TimeKeeper tez nie za dobrze chodzi na emulcu: tablice do 3d sa w kilku bankach i przelaczane kilka razy na kazdy wierzcholek :) (NG tez wspiera oryginalne atari ;) )
Tebuś, co 6 cykli przełączany bank?
odczytanie czegoś z pamięci zajmuje 4 cykle, zapisanie czegoś do $d301 też 4 cykle, więc po co w ogóle zmieniać bank, skoro nie masz czasu, żeby coś z niego odczytać? :D
eru: może w bankach po prostu były tylko dane, które miał wyświetlić Antic ;) I akurat by się zgadzało lda #jakaś wartość, sta $d301, dokładnie 6 cykli ;) np. w kilku bankach masz kilka faz np. wygenerowanej plazmy... efekt przełączania co 6 cylki mógłby być dość ciekawy ;)
no dobra co 8 cykli, a dotyczylo to loadera ladujacego z ramdysku
na pasia warp4 napisalem kod, ktory tak szybko przelacza banki, ze zawiesilem atarke :P
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » PORTB i Banki
Wygenerowano w 0.032 sekund, wykonano 29 zapytań