No, musisz zebrać wszystkie przedmioty, a następnie udać się do sypialni, do której dostępu broni Ci żona, by położyć się w upragnionym łożu. :P
No jeszcze jeden mały szkopuł, musisz zdążyć przed północą ;)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » Jet Set Willy
Strony Poprzednia 1 2 3
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
No, musisz zebrać wszystkie przedmioty, a następnie udać się do sypialni, do której dostępu broni Ci żona, by położyć się w upragnionym łożu. :P
No jeszcze jeden mały szkopuł, musisz zdążyć przed północą ;)
Wpadłem przypadkiem na film pokazujący przejście Jet Set Willy: http://jsw-walkthrough.tripod.com/
Co prawda to jakaś wersja chyba z ST albo Amigi ale zawsze można popatrzeć.
DIE MORTAL to nie przypadkiem "umrzeć śmiertelnym"?
albo "giń śmiertelniku" ;)
raczej skłaniam się ku temu, że masz rację
Nie, to na pewno z niemieckiego. Śmiertelnicy, albo coś w tym guście. ;)
Zaprawy murarskie (liczba mnoga od "der Mörtel"). ;)
Zawiesza się, ale pod schodami, cztery lokacje w lewo od tej, o której mówisz.
Przy okazji - sprawdziłem na emulcu kasetową wersję JSW z Atarimanii - jak twierdzą, zgrana z oryginału - są w niej wszystkie te same błędy, o których tutaj była mowa.
W wersji na spectrum uwazam ze wszystko jest ok. Mozna sie przkonac ogladajac plik z zapisem rzx ze strony http://www.rzxarchive.co.uk/ pod emu spin. wszystkie linki sa na tej stronce. milego ogladania. jest tam jeden momement w ktorym prznosi willego gdzies indziej moze tu tkwila zagadka
aha i wersji jet set willy na spectrum wyszlo naprawde bardzo duzo o czym mozna sie przkonac po ilosci plikow rzx.
andys, zgadza sie wlasnie z tego pliku robilem wersje jet set willy 2007 http://atari.online.pl/v01/index.phtml? … ct=nowinki
ktory zachowuje sie dokladnie tak samo jak pierwowzor.
W wersji na spectrum uwazam ze wszystko jest ok.
Tak, tylko nie jest to wersja oryginalna, a poprawiona pozniej. Oryginal na Spectrum nie dawal sie ukonczyc.
Ciekawe czy ktos wie cos o innych konwersjach jak sie zachowywaly. i jaka mialy oryginalna mape oraz wady:). BBC Micro, Acorn Electron, MSX, Commodore 16, Commodore 64, Amstrad. oraz idac sladami wikipedi konwersja na dragon32/64 z dodatkowymi planszami.
Oraz ciekaw jestem nieoficjalnych wersji wg wiki " Unofficial ports exist for the Acorn Archimedes, DOS, Microsoft Windows, PlayStation, Gameboy, Cambridge Z88 and the Java platform". pomijam juz windowsa bo mam go dosyc hehehehe. co ciekawsze napisano tez "Software Projects made ports to the Commodore Amiga and Atari ST but canceled them before they were released" a ja przysiaglbym ze gralem w to na amisi.
Wersji na spectrum powstalo tyle bo jest ladny tool do jej tworzenia choc chyba niedawno powstala dosc mocno zmutowana wersja.
W tym watku juz byl link do strony, gdzie masz opisane wiekszosc wersji, w tym kilka na Amige i Atari ST. Wersji na Spectrum tez jest wiele, takze tych "bardzo" zmutowanych. Ale poniewaz wszystkie sa oparte na tym samym silniku gry, a zmiany dotycza jedynie grafiki i ukladu plansz, to nie wiem, czy mozna mowic o "bardzo".
http://jswremakes.emuunlim.com/
http://ronja.twibright.com/jswx.php a to nie jest mocna mutacja???? wyszlo w 2006 bo wielu latach :))) roznice mozesz sobie poczytac:) to nie bylo z toolsa robione
Zawiesza się, ale pod schodami, cztery lokacje w lewo od tej, o której mówisz.
Mi też się zawiesza, gościu wogóle nie reaguje na joystick (jest animacja jakby chodził). Efekt ten jest także gdy w emulatorze wyłączymy wykrywanie kolizji graczy z tłem. Wtedy spada na dno planszy(w komnacie DIE MORTAL to lata z góry na dół w kółko) i włącza się animacja chodzenia i nie reaguje na joystick. Gdy się ponownie włączy kolizje to Willy traci 1 życie i można iść tylko w lewo będąc w ziemi.
Na tej podstawie wysnuwam pewną tezę. Że Willy ma 2 stany: gdy jest w powietrzu i na ziemi(gdzie w powietrzu bohater nie raguje na joy) . Te 2 stany nadawane są na podstawie czy jest kolizja Willego z tłem. Jak się stanie pod schodami w ten sposób że nie dotyka ziemi (tła) to wtedy "spada"(cudzysłów bo widzimy że stoi) i nie reaguje na joystick. Moim zdaniem ten bug można by naprawić nawet zmieniając planszę poprzez dorysowanie ziemi pod schodami, tyle że wtedy na 100% nie przejdziemy gry albo problem twki w przeniesieniu bohatera z jednej komnaty do następnej(błąd sprawdzania pozycji bohatera lub jej brak). Może nie mówię niczego nowego (czy mądrego), ale mam nadzieję że ten post w jakimś stopniu pomoże w rozwiązaniu problemu.
Szkoda że przez tyle czasu (prawie trzy lata) nie udało się nikomu nic poprawić w JSW na XE/XL. Trudno zagram sobie jeszcze raz bez zakończenia. PS. Ostatnio nabyłem Atari 7800 i carty. Mam już około 100 cartów do A2600/A7800. Uwielbiam te stare gry. One mają w sobie jakąś moc :-)
fr100: to zagraj w to:
http://www.atarimania.com/detail_soft.p … N_ID=20414
Trudno zagram sobie jeszcze raz bez zakończenia.
Jak to bez zakończenia? Ja skończyłem ze trzy razy tę gierkę na emulcu. Z wiecznym życiem i chwilami wyłączając kolizje :cool:
Jak pisałem w postach przed trzema laty - zebrałem wszystkie przedmioty a i tak JSW nie udało się ukończyć. Z tego co patrzyliśmy na mapie JSW w Atari XE/XL brakuje kilku komnat (na dole po prawej stronie) i dlatego gry nie da się ukończyć. Przeczytaj ten temat od początku. Pozdrawiam Atarowców.
a na Komcia jest to:
http://www.gb64.com/search.php?f=0& … =1&a=0
mnie osobiście nie przypadło do gustu.
Strony Poprzednia 1 2 3
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » Jet Set Willy
Wygenerowano w 0.023 sekund, wykonano 67 zapytań