26

o żesz w morde :D . to chyba trzeba będzie się zakręcić koło PLCC....  :twisted:

Kontakt: pin@usdk.pl

27

oj chyba raczej na pewno  :lol:  zdaje się ktoś już proponował na forum 65c816@14MhZ PLLC, lecz zainteresowanie marne było.

A mówią, żeby niedzielić skóry na niedźwiedziiu...  :lol:   8) 

Teraz, to chyba firma sprzedająca będzie miała deficyt na magazynie (o ile ktoś z forumowiczów nie rozp******* magazunu w trakcie włamu celem zarekfirowania całej partii tego cudeńka  :mgreen:

poprostu Pasiu is the hardware king :D i'm right?

[ Dodano: Czw Sty 06, 2005 11:11 ]
Pinek: Duddie chyba cię uprzedzi:. Właśnie kazał siem na forum zapytać ilu byłoby chętnych, bo będzie zamawiał u producenta te cacka - W65C816S8P-14 - prosto u producenta. swoją drogą ciekawe co te oznaczenia znaczą - ja np. mam G65SC816P-4 Wie ktoś co oznacza co ?!?

[ Dodano: Czw Sty 06, 2005 11:11 ]
mogą być DIP lub PLCC

[ Dodano: Czw Sty 06, 2005 11:11 ]
acha! podał cenę około 40-50PLN

FAQ: Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile ważą dwie cegły ? :D

JIL 4EVER!

28

to co masz to afaik inny producent (wpisz cala nazwe w googlach) i taktowanie 4MHz

29

CND (lub CMD - niewyraźnie napisane)

CMD (tutaj "h" - tylko do góry nogami - chyba nano lub piko - niewiem dokłądnie)
G65SC816P-4
P319009P
.9005

takie cuś jest nagryzmolone na posiadanej 65c816

[ Dodano: Czw Sty 06, 2005 11:11 ]
afaik = podróba  :?:  :?:  :?:

FAQ: Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile ważą dwie cegły ? :D

JIL 4EVER!

30

Czy istnieje możliwość wpakowania takiej dopałki do standardowego mechanizmu rozszerzeń Xl/XE, czyli cartridge'a? Jeśli tak, to odpadłaby dekompozycja malucha.

31

Draco & Pasiu:

To ciekawe ile wyciągniemy z nowego IDE KMK dostosowywanego właśnie przez Jacka Z. &  Draco do potrzeb 65c816 ??? Może realtime DolbyDigital EX 7.1  @ 192 kHz :lol:

FAQ: Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile ważą dwie cegły ? :D

JIL 4EVER!

32

CMD mikro - procek sprzedawany przez ThePinka a wyciagniety wczesniej z Applówki?

33

ważne że chodzi  :lol:  a jak Pasiu zrobi swoje to dodamy jedyneczkę przed tą czwórke  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:   8)

FAQ: Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile ważą dwie cegły ? :D

JIL 4EVER!

34

To ciekawe ile wyciągniemy z nowego IDE KMK dostosowywanego właśnie przez Jacka Z. &  Draco do potrzeb 65c816 ??? Może realtime DolbyDigital EX 7.1  @ 192 kHz :lol:

To można spróbować obliczyć. Ale niestety, dopał nie będzie taki wielki, bo I/O ma być taktowane tradycyjnie, a zapis do RAM-u w pierwszych 64k będzie wolny. Może natomiast przyspieszyć zapis, bo I/O będzie nadal wolne, ale odczyt z RAM-u będzie szybki.

Teoretycznie sam odczyt sektora 512-bajtowego powinien zajmować 3620 cykli, co daje 244,8 kilobajta na sekundę. Odjąć 30% (Antic) - 160 kilobajtów na sekundę. Oczywiście pominąłem resztę kodu handlera, dzielenia, mnożenia, potęgowania i pierwiastkowania  :D  jakich wymaga CHS. Osobiście będę zadowolony, jeśli odczyt przekroczy 100 kB/s.

[ Dodano: 06.01.2005 14:41:46 ]
Mała poprawka: powyższe obliczenia są w porządku - chyba - dla zegara 1,773 MHz. W przypadku 14 MHz, ponieważ instrukcja przesłania blokowego zużywa dwa cykle na operację wewnętrzną, w praktyce czas przesłania jednego bajtu będzie 5,25 cykla (5 cykli wolnych i dwa szybkie). Daje to 2728 cykli na transfer 512 bajtów, czyli 325 kilobajtów na sekundę. Odjąć czas na Antic, 217 kB/sec.

KMK
? HEX$(6670358)

35

no ok. a rejestry nie mogą być traktowane jakoś specjalnie ?!? może siem da?

Mimo wszystko - DMA off i hula >250kB/s  :lol:

Ciekawe jaką częstotliwość dźwięku uzyskamy? przekrioczy 2 kanały (stereo) , 8-bitów/kanał, >44.1kHz ??? W teori skoro mam ponad 200kB/s, to przy włączonym ekranie powinniśmy odgrywaćsobie WAVE 44.1kHz, 16-bitów, stereo, do czego potrzeba 170kB/s. a jak dźwięk będzie 8-bitiowy, to dojdziemy do 100kHz? Teoretycznie powinniśmy to przekroczyć. Draco, co Ty o tym myślisz?

:idea:  :idea:  :idea: Albo jakaś Animka full screen Gr. 9 ? dajmy na to 8kB pamięć ekranu i transfer. powiedzmy (192kB/s ) / 8kB pamięc ekranu, to daje 24-25 klatek na sekundę  :lol:  Teoretycznie powinniśmy być zdolni odtworzyć płynny film full screen.  :lol: To może ktoś już siem weźmie za wymyślenie jakiegoś formatu plików Audio/Wideo i filmiki ze zlotów na Atarce bedziemy oglądać ??? Pomysł niegłupi mi siem wydaje
Zmniejszając obraz (np. w pionie do 80 linii - jak w demkach) można by jeszcze jakiś dźwięk średniej jakości dołożyć  :?:  W/g mialoby to sens. KMK potrafi obsłużyć CD-ROM/DVD, może filmy trzymać se na płytkach ???

[ Dodano: Czw Sty 06, 2005 15:15 ]
hola, hole.... to są obliczenia dla trybu CHS. Możesz policzyć dla trybu LBA - tylko wstawienie numeru sektora LBA do rejestrów.... nothing else :D ile więcej będzie ?????

FAQ: Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile ważą dwie cegły ? :D

JIL 4EVER!

36

Pożyjemy, zobaczymy  :D

To nie są obliczenia dla CHS, to sa obliczenia dla samego odczytu. Ale różnicy dużej pomiędzy LBA a CHS nie będzie, bo HD BIOS przeprowadza te obliczenia tylko w sytuacji, kiedy odczyt sektorów nie jest sekwencyjny.

KMK
? HEX$(6670358)

37

A co powiecie na propozycje umieszczenia rejestrow twardziela takze w innym miejscu (projekt zaklada, ze od adresu $ff0300)? I do tego mozliwosc czytania i pisania danych rozkazami 16bit...

38

Ja jestem jak najbardziej za! Tylko jak chcesz to zrobić? Poprostu "przejąć" lub przekierować odwołania do $d1xx ?!?

Mogę się mylić - proszę mnie poprawić, jeśli tak jest: niepamiętam w jakiej kolejności kontroler zapisuje i odczytuje 16-bitową daną (które jest 1-sze). To samo tyczy się 65c816, ale:

16 bitowe adresowanie jak jest rozwiązane? Bo to co Draco wymyślił, jest poprostu rewelka - 65c816 ma rozkaz, który przenosi blok pamięci z miejsta A do miejsca B. Więc jeśłi zrobiłbyś tak, że blok 512 bajtów w obszarze nowych rejestrów, to bardzo by to uprościło jego sterownik i możnaby było czytać / zapisywać dane z 1 sektora jednym rozkazem CPU  :lol:  bez jakiejś pętli czy czegoś w tym stylu  :lol: Rejestry ułożyć (np.)
$f03000 - Lo data
$f03001 - Hi Data
$f03002 - Lo Data
$f03003 - Hi Data]

można to chyba prosto zrobić sprawdzając tylko najstarsze bity adresowe i bit 0, który służyłby do wyboru Lo/Hi . A odczyt zapis można by rozwiązać na dwa sposoby - np. operację odczytu rozpoczynać od $f03000, a zapisu od $f03001 - tym sposobem mamy zx głowy zamianę miejscami rejestrów w trakcie zapisu/odczytu  :lol: i dodać jeden bajt za 512 bajtowym blokiem, aby przesunięty zapis mógł poprawnie wpisać ostatni bajt. Drugi sposób jaki przyszedł mi do głowy, to oprócz bitu A0 wykonać XOR na linii R/W i A0 - oczywiście w odpowiedni sposób, aby wynik był poprawny. Choć mi wydaję się, że 1-szy sposób jest prostrzy do wykonania, choć elektronikiem niejestem. Obszar tych 513 (!) bajtów, to nic innego jak powielone x razy dwa rejestry danych kontrolera będące obok siebie.

Hej Draco, a w takim przypadku ile zyskamy, jeśli rejestry będą taktowane na róni z pamięcią "Fast"?

To nie są obliczenia dla CHS, to sa obliczenia dla samego odczytu. Ale różnicy dużej pomiędzy LBA a CHS nie będzie, bo HD BIOS przeprowadza te obliczenia tylko w sytuacji, kiedy odczyt sektorów nie jest sekwencyjny.

czyli wychodzi na to, żę LBA będzie trochę szybsze niż CHS w normalnej, codziennej pracy - np. wyszukiwanie jakiegoś plikui, czy np. operacja defragmentacji ???  :rolleyes:  ;)

FAQ: Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile ważą dwie cegły ? :D

JIL 4EVER!

39

65c816 ma rozkaz, który przenosi blok pamięci z miejsta A do miejsca B.

Czy użycie tego rozkazu dla całej przestrzeni adresowej będzie korzystne, to się okaże. Na pewno bardzo jest pomocny dla takiego interfejsu, jaki mamy teraz (to znaczy, zapisy i odczyty sektorów w obrębie pierwszego - -czy też jednego - segmentu 64k).

Pasiu, jakie są widoki na to 512k ROM-u? Bo jesli to kwestia paru miesięcy, to moznaby juz powoli startować z pisaniem systemu.

Hej Draco, a w takim przypadku ile zyskamy, jeśli rejestry będą taktowane na róni z pamięcią "Fast"?

3597 cykli na transfer 512 bajtów przy zegarze 14,18 MHz daje plus minus 1971 kilobajtów na sekundę.

czyli wychodzi na to, żę LBA będzie trochę szybsze niż CHS w normalnej, codziennej pracy - np. wyszukiwanie jakiegoś plikui, czy np. operacja defragmentacji ???  :rolleyes:  ;)

Trochę szybsze będzie: porównaj sobie pod SysInfo odczyt "sequential" i "same block". To pierwsze to jest "best case": przeliczenie numeru sektora na CHS jest robione tylko raz na cały test. To drugie to jest "worst case": obliczenie CHS jest robione za każdym odczytem sektora.

KMK
? HEX$(6670358)

40

3597 cykli na transfer 512 bajtów przy zegarze 14,18 MHz daje plus minus 1971 kilobajtów na sekundę.

skomentowałbym to lecz ponieważ po raz drugi w przeciągu dnia muszę zejść piętro niżej po swoją szczękę, będe kończył...

CZyli użytkowej szybkości gdzieś około 1MB/s bedzie ?  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

ja pierwszegomaja! Fullscreen movie 25fps z dźwiękiem stereo  44.1kHz 8-it ??? ja cie w ***** ******

FAQ: Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile ważą dwie cegły ? :D

JIL 4EVER!

41

Hmm, to 1971 kB/s to jest teoretyczny transfer przy założeniu, że czytamy z rejestrów z pełną szbkością CPU (14,18 MHz) i z takąż zapisujemy do pamięci, a i kod, który nam to robi, w szybkiej pamięci się znajdywa.

Wszelako, pamięć ekranu znajduje się z pierwszych 64k, gdzie zapisy będą szły ze starą szybkością 1,773 MHz.

Policzmy: instrukcja blokowa zużywa 7 cykli na przepisanie bajtu z miejsca na miejsce. Z tego są trzy cykle odczytu rozkazu (to jest pętla), jeden odczyt bajtu źrodłowego, jeden zapis bajtu docelowego i dwa cykle operacji wewnętrznej (zmniejszenie liczników, zwiększenie adresów).

Mamy tu 4 cykle odczytu, jeden zapisu i dwa wewnętrzne. Czyli - przyjąwszy zegar za 14,18 MHz - 6 cykli szybkich i jeden wolny, liczący osiem cykli szybkich. Reasumując, transfer pojedycznego bajtu z dysku do pamięci obrazu zajmie 14 cykli maszynowych szybkich.

512 bajtów pomnożyć przez 14 daje 7168 cykli maszynowych. Dodać ładowanie adresów itd., 7178 cykli maszynowych. Razy dwa, 14356 cykli na kilobajt. 14180000/14356 = 987,74 kilobajta na sekundę ... odjąć 30% na haracz dla Antica => 658,5 kB/s.

KMK
? HEX$(6670358)

42

wezmiemy jeszcze jakis player mp3 w C, wrzucimy do cc65 i gotowe ;)

z takim zegarem to bedzie mozna pisac programy w Basicu, ktore beda pewnie dzialac tak szybko jak napisane w assemblerze bez dopałki, albo i szybciej :)  (pod warunkiem ze Draco przewidzial Basic w nowym OS)

A przepisywanie boku pamieci w 65816 realizuja MVN i MVP, z tym ze maja ograniczenia do 64KB i nie sa tak szybkie jak uzycie strony zerowej, w koncu 65816 moze zmieniac polozenie tejze

MVN - move next - transfer bloku, rosnąco. Rozkaz przepisuje w pamięci blok danych o długości do 64k w rosnącej kolejności adresów. Adres źródłowy określa rejestr X, adres docelowy rejestr Y, długość bloku zmniejszona o jeden znajduje się w akumulatorze. Najstarsze bajty adresów źródłowego i docelowego definiowane są przez dwa dodatkowe parametry natychmiastowe. Jest to w gruncie rzeczy jednorozkazowa pętla o następującym działaniu:

    1) move ($aa,X),($bb,Y)
    2) inc X
    3) inc Y
    4) dec A
    5) bpl 1)

Stosunkowo długi czas przepisywania jednego bajtu (7 cykli) spowodowany jest przez konieczność każdorazowego odczytywania rozkazu:

    * MVN $aa $bb - 3 cykle
    * odczyt bajtu - 1 cykl
    * zapis bajtu - 1 cykl
    * inkrementacja rejestrów - 1 cykl
    * dekrementacja akumulatora i sprawdzenie warunku - 1 cykl 

Tryb adr.     Opcode     Bajtów     Cykli
MVN     $54     3     7 * długość bloku
*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

43

a do 25fps w pełnym gr. 9 potrzeba 200kB/s i 170kB/s przy dźwięku 44.1kHz , 8 bit quattro  :lol:  :lol:  :lol:  lub 65kB/s przy stereo - a mamy ponad 650kB jeśli transmitujemy do obrazu i prawie 1MB/s jeśli nietykamy dolnego 64kB. To już coś. A jak się uda 20MHz odpalić .... już lepiej nawet niemówić. swoją drogą, to ciekawe, czy 14MHz wystarczy, na dekodowanie i odsłuch plików MP3....

FAQ: Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile ważą dwie cegły ? :D

JIL 4EVER!

44

Tia, dlatego napisałem, że to się okaże, czy jej - instrukcji MVN - uzycie będzie korzystne. Dane da się transferować szybciej, to znaczy z szybkością 9 cykli szybkich i dwóch wolnych (9 + 2*8 = 25 cykli szybkich) na dwa bajty. To daje 12,5 cykla na bajt, czyli mniej więcej 1107,8 kB/s, minus haracz, i mamy 738,6 kB/s.

Ale to tylko wtedy, jak będzie miejsce na taką dużą pętlę. W ROM-ie od PBI się ona nie zmieści, więc pozostaje tylko MVN.

KMK
? HEX$(6670358)

45

zgadzam się z Draco. TeBe chyba niepróbował czegoś wcisnąć do ROM'u IDE Interfejsu :D lub bynajmneij niewziął tego pod uwagę

FAQ: Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile ważą dwie cegły ? :D

JIL 4EVER!

46

że tak wetne sie w sprawe samych CPU. Jeśli jest możliwość załatwienia najszybszej werji PLCC - @ 14mhz - to ja się też zapisuje. Nie jest to - jak dla mnie żadna "konkurencja" - bo Atari nigdy nie traktowałem "zarobkowo". Więc - jeśli ktoś ma możliwość załatwienia za 50-60 zeta j.w. - zamawiam 1 szt. :D:D

Kontakt: pin@usdk.pl

47

ROM'u interfejsu IDE nawet kijem nie tykałem :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

48

swoją drogą, to ciekawe, czy 14MHz wystarczy, na dekodowanie i odsłuch plików MP3....

Szczerze wątpię. Motorolka 68030/16 MHz sobie z tym nie radzi. Nieco większe - ale tylko nieco - szanse są przy mp2, ale chyba nawet amigowcom się nie udało osiągnąć zadowalających wyników na 68020/14 MHz - czyli na gołej 1200 - chociaż bardzo się starali.

Z drugiej strony, ja może czegoś nie wiem - bo na Falconie jest DSP, więc nikt się w to nie bawił, TT mało kto ma itd.

[ Dodano: 07.01.2005 01:35:59 ]

pod warunkiem ze Draco przewidzial Basic w nowym OS

Wmontowywać BASIC-a do ROM-u nie ma sensu, skoro go można dużo lepiej załadować z twardego dysku. Taki interpreter BASIC-a, co by miał na program 64k RAM-u - czyli cały segment - spróbuję wykonać. To znaczy on się gdzieś tam w tle stopniowo pisze, ale OS jest ważniejszy.

MVN - move next - transfer bloku, rosnąco. Rozkaz przepisuje w pamięci blok danych o długości do 64k w rosnącej kolejności adresów. Adres źródłowy określa rejestr X, adres docelowy rejestr Y, długość bloku zmniejszona o jeden znajduje się w akumulatorze. Najstarsze bajty adresów źródłowego i docelowego definiowane są przez dwa dodatkowe parametry natychmiastowe. Jest to w gruncie rzeczy jednorozkazowa pętla o następującym działaniu:

Ten tekst jakoś mi wygląda znajomo. Kto go pisał?

[ Dodano: 07.01.2005 01:39:01 ]

Więc - jeśli ktoś ma możliwość załatwienia za 50-60 zeta j.w. - zamawiam 1 szt. :D:D

No właśnie, 50 złotych mozna dać, zważywszy, że to i tak jest dwuipółkrotne przebicie ceny producenta. Też bym chciał jeden.

KMK
? HEX$(6670358)

49

pisal pan Lizard

http://atariarea.histeria.pl/artykuly.p … &id=42


ale z playerem, trackerem MOD'ow ze wszystkimi efektami na samplach nie powinno byc problemow, tak samo ze zwiekszeniem czestotliwosci odtwarzania w Sid Playerze Swietego

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

50

Emm, nie. Lizard dokonał konwersji na HTML i pewnie obróbki redakcyjnej, ale z nagłówka mi wynika, że to jednak ja pisałem. Słusznie więc wydał mi się znajomy, bo np. "w gruncie rzeczy" to chyba tylko ja nadużywam  :rolleyes:  ;)

KMK
? HEX$(6670358)