Tam, gdzie i poprzednie.
? HEX$(6670358)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » ROM dla 65c816
Strony Poprzednia 1 … 6 7 8
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
.. heh - Draco - ja jeszcze proponuje zapytać Magnusa, dlaczego na twoim OS nie działa żadna z częci THE TOP... ;-
Eeeee..., bo w OS dla modeli XL/XE pod adresem 50251/$C44B znajdowała się tablica wektorów przerwań (dla 512-549/$200-$225), a w nowym OS jej tam nie ma :(
Ups. No to mogiła, ta tablica nawet nie jest przesunięta, ale jej w bezpośrednio dostepnym ROM-ie nie ma wcale, bo z braku miejsca sporo rzeczy, które są potrzebne tylko przy resecie, poupychałem na miejscu SELF TEST-u.
Magnus;- dlatego poczekam sobie jeszcze na update OS'a :D -
Draco;- twój Last Starfighter faktycznie z '816 działa - Thx! Dziwi mnie tylko to, że mam plik, który działa na 6502 (600XL/64k up), a nie działa na XEGS z 65c816 ADP i XE/XL OS.. dziwne toto. Odpale SIO (2mm :D ) to ci podeśle plik do testów.
Magnus;- dlatego poczekam sobie jeszcze na update OS'a
No raczej dema chyba :) Ta tablica nie wróci pod stary adres, nie ma tam na nią miejsca - sam zresztą chciałeś, żeby wycisnąć z tych 16k co się da, no to właśnie to robię. :P
Draco;- twój Last Starfighter faktycznie z '816 działa - Thx! Dziwi mnie tylko to, że mam plik, który działa na 6502 (600XL/64k up), a nie działa na XEGS z 65c816 ADP i XE/XL OS.. dziwne toto.
Ja w tym programie niczego nie dotykałem, zawsze działał po prostu. Pewnie masz fajlówkę zrobioną przez kogoś innego, kto dorzucił trochę kodu z nielegalnymi rozkazami. Na tej zasadzie zresztą podejrzewam, że testując inne wersje kraków (no pun intended :lol: ), albo oryginały, wiele gierek, które mają na mojej liście śliczne NO, dałoby się przesunąć do kategorii "OK". Bo zdaje się, że duży procent problemów z uruchomieniem tego czy owego jest powodowany przez wszelakiej maści czołówki i depakery dodane przez panów supplierów.
Tak w ogóle, to mam kilka gierek spakowanych i chętnie bym je wymienił na wersje nie spakowane - przy twardym dysku to jest bezsens, takie coś wczytuje się sekundę, a potem decrunchuje minutę ...
No to ja mam coś na dokładkę :D . Parę dni temu pewien koleś z forum AtariAge podesłał Pasiowi fajne archiwum... A w środeczku zaczepiste rzeczy: docki do karty Turbo-816 firmy DataQue, asemblerek (firmowy!) dla 65816 i dwa romki (Turbo-OS 1.00M i Turbo-OS 1.311 - ten drugi to wersja niepatchowana - łatana jest na http://www.magelair.com :) . W załączniczkach to archiwum i drugie z przerobionymi na grzyba textami :D .
Turbo-816 Pasiu zrekonstruował jakieś 3 lata temu - kto był na LL2002, to pamięta, hehe... :D Draco: jest rozpiska lokacji używanych przez Turbo-OS 8)
Wiem, mam te ROM-y i rozpiskę od jakiegoś czasu. ROM v. 1.0 działa dobrze, ROM 1.311 się wywala, więc nie ma nawet co go instalować.
Jeśli idzie o to, czy zamierzam skorzystać z ichniej dokumentacji, uzgodnić mapę pamięci, zaimplementować te funkcje, które Turbo-816 ROM ma - to nie zamierzam. Mam na zrobienie takiego systemu inny pomysł, który już niemal zrealizowałem. Niestety nie da się zrobić na raz jednego i drugiego, bo brakuje miejsca na zmienne systemowe w RAM-ie, na kod w ROM-ie itd.
Poza tym, nawet gdyby miejsce było, autor Turbo-816 OS-a poszedł w kierunku, którego ja od początku chciałem uniknąć - to znaczy zaimplementował dodatkową tablicę skoków JSL. A co ja na temat tablicy skoków myślę, to patrz http://drac030.krap.pl.
No i w przeciwieństwie do autora Turbo-816 OS-a nie zamierzam powtarzać błędu autora QMEG-a, który wywalił obsługę nowych urządzeń, bo wydawało mu się, że jest zbędna. Z Turbo-816 OS twardy dysk wprawdzie chodzi bezproblemowo, ale cała masa procedur, które obsługują moduł 1090XL, została usunięta. Ja je zachowałem, bo jestem zdania, że jak się rozgryzie w końcu, o co w nich chodzi, mogą się przydać tak samo, jak się przydały inne procedury, dzięki którym można było bezboleśnie podpiąć do systemu twardy dysk.
Taka drobna różnica pomiędzy Turbo-816 OS a moim:
jeśli program działający w trybie natywnym zechce skorzystać z pakietu FP, to zastosowanie Turbo-816 OS daje pozorny zysk, bo procedury zmiennoprzecinkowe są szybsze (zapewne kosztem generatora znaków, nowych urządzeń, albo czegoś). Ale za to w moim ROM-ie jest mechanizm, dzięki któremu pakiet matematyczny - i w ogóle wszystkie funkcje ROM-u - można zastąpić programem załadowanym z dysku, który podczepia się pod jeden wektor. Przeto jeśli komuś zależałoby na superszybkim pakiecie FP, to można go mieć - a w Turbo 816 OS nie.
..a wracając do "kraków" gierek - :twisted: - to musze przyjżeć się temu, obok czego widnieje NO - bo; jak widać na przykładzie LastStarfighter'a- w zależności od wersji okazuje się, że program raz działa, raz nie.. - więc może okazać się, że niedziałających pozycji jest nieco mniej.
Tak, tak, proszę sprawdzać. Ja nie jestem gracz (nawet joya nie mam, ale chyba sobie kupię), gierek mam mało, w tym większość starych, itd. Więc jak coś trzeba przesunąć z kategorii "NO" do "OK", albo odwrotnie - bo np. gierka początkowo chodzi, co widziałem, a potem się wiesza, czego już nie zauważyłem - to proszę raportować.
Tak przy okazji (ale trochę już offtopic), napisałem nowy loader gierkowo-demkowy do formatu SpartaDOS-u; z twardziela systemu KMK/JŻ ładuje programy tak na oko ze trzy razy szybciej niż XDIR 8)
to poprosze o źródła
Tebe chcialby zrodla tego loadera.... a w porownaniu z Micro Sparta Dos jak on sobie radzi? Tez jest szybszy? Tak z ciekawosci pytam tylko, bo chyba procedury odczytu w MSDos sa dosc optymalnie napisane (pomijajac ze rozne szeregowe dopalacze stacji obsluguja).
Aha, loadera ... tak bez obejrzenia binarki, jak działa i czy w ogóle? 8O
Jak wypada w porównaniu do MicroSpartaDOS nie wiem, bo dotąd używałem tylko Profowego XDIR-a. Spora różnica szybkości wynika chyba stąd, że Prof nie użył bursta (a jeśli nie użył, to cud w ogóle, że XDIR się wyrabia na przeplot turbo przy odczycie ze stacji).
A mozesz przetestowac ?
Nie mialem okazji sprawdzic tego jeszcze z KMK - moze wcale nie dziala, kto wie ?? Bo trochu zesmy z Pirxem grzebali swrodku, a nawet dosc duzo...
Pecuś: OK.
krap: tak, razem z innym urobkiem z tego tygodnia, ja znajdę trochę czasu na kopiowanie do peceta.
Strony Poprzednia 1 … 6 7 8
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » ROM dla 65c816
Wygenerowano w 0.026 sekund, wykonano 69 zapytań