Spox :)
Postaram się wyjaśnić, co po kolei należy zrobić. Tyle tylko, że nie mam doświadczenia w tworzeniu podobnych programów i mogę sugerować rozwiązania niekoniecznie najwłaściwsze.
Jeśli chcesz zrobić to tak, jak napisałeś, czyli najpierw wgrywa się ROBBO, a potem Twój trainer, który modyfikuje właściwą komórkę pamięci (domyślam się, że wzbogaciłeś go o własny ekran, możliwość wyboru gry z trainerem lub bez i może inne dodatki), to rzeczywiście prawdą jest, że należy szukać rozwiązania poprzez wymienione przez Ciebie adresy - wektory. Równie ważne jest jednak i to, żeby Twój trainer nie kolidował w pamięci z samą grą. Upewnij się, czy oby na pewno nie znajdzie się on w tej jego części, która powinna być pozostawiona do dyspozycji samej gry. To nie takie proste, nawet stwierdzenie obszarów do których gra jest wczytywana (po nagłówkach bloków) nie daje gwarancji, że wybrany obszar pamięci nie zostanie przez grę zagospodarowany. Żeby to definitywnie stwierdzić wymagana byłaby szczegółowa analiza kodu. Można też spróbować prostrzej metody, polegającej na podglądnięciu zawartości pamięci podczas samej zabawy grą jakimś freezerem, czy też pod emulatorem wywołując monitor pamięci. Znalezienie obszaru wolnego tym sposobem polegałoby na wyszukaniu wystarczająco długiego ciągu zer, ale i tutaj w wyborze wolnego obszaru pamięci na trainer, należy zachować ostrożność, ponieważ nie każdy taki obszar rzeczywiście jest do "wzięcia". Jednak jest to dość skuteczny sposób, który bym polecał.