Na stronie Tajemnic Atari zamieszczone są listingi z Turbo 2000 Tajemnice Atari 4/93 Niestety, jak chce zgrać system do pliku binarnego, plik się tworzy ale się nie uruchamia. Tworzy się tylko wersja boot uruchamiana z kasety (wersja poniżej). Też jakoś dziwnie się wczytuje, bo po wczytaniu z kasety, trzeba dać reset, żeby system się pokazał.
Da się z tego zrobić jakąś wersje binarną żeby się uruchamiała automatu? Ewentualnie wersja boot, ale na dyskietce (niestety nie wiem jak je tworzyć)?

Post's attachments

t2000.cas 2.52 kb, liczba pobrań: 7 (od 2023-07-02) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

2

Niedziela trochę mi się nudziło i zajrzałem do tego pliku. To zwykły loader TURBO_2000 z tym że ktoś napisał do niego loader typu ! i ZMIEŚCIŁ GO W JEDNYM SEKTORZE. Po odrzuceniu pierwszego sektora otrzymamy zwykły plik XEX który można uruchomić z DOSa Bootstrapa lub innego loadera typu !.
Dołączenie tego sektora do innego programu XEX umożliwi uruchomienie tego programu bez !.
Dołączam przekonwertowany do XEX T2000_Loader
i grę Mercenary.xex z dołączonym jednosektorowym loaderem typu !
PS.
Ciekawe czy istniał jakiś kopier dołączający taki loader do programów XEX?
Taki loader to mistrzostwo świata. Nikt nie pisałby go dla jednego programu.

Post's attachments

Mercenary.cas 45.83 kb, liczba pobrań: 4 (od 2023-07-02) 

T2000_Loader.xex 1.75 kb, liczba pobrań: 9 (od 2023-07-02) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

3

Dzięki Supaplex za pomoc o to chodziło. Te Turbo 2000 nie jest standardowe, po pierwsze obsługuje handler T a nie D, a po drugie wczytuje dane przez port SIO a nie drugi port joya.
Loader typu wykrzyknik, nie był chyba do końca udanym programem, więc na początku lat 90 można było napisać taki który zajmuje mniej pamięci i spełnia swoją role. Więc pewnie taki loader funkcjonował w Tajemnicach Atari.
Jak wy pracujecie z plikami binarnymi? Jak je edytujecie? W jakich programach?

supaplex napisał/a:

Po odrzuceniu pierwszego sektora otrzymamy zwykły plik XEX który można uruchomić z DOSa Bootstrapa lub innego loadera typu !

Jak to zrobię początek pliku faktycznie jest taki sam (początek FF FF), pierwsze 8 linii a później są inne wartości.

4 Ostatnio edytowany przez seban (2023-07-03 12:28:18)

Hej!

Loader o którym wspomina supaplex pochodzi z programu zgrywus+, a jego autorem jest JBW (Janusz B. Wiśniewski). Zgrywus+ jak i Turbo 2000 plus, znajdują się chociażby w pliku ATR (dyskietka zawierająca listingi z TA 4/93) który można sciągnąć z linku który podawał klopeks.

Za pomocą zgruwus+ można wygenerować zarówno plik .XEX jak i .BOOT, gdy wybierzemy generowanie pliku .BOOT zgrywus+ dołączy ów jedno-blokowy loader.

W "zamierzchłych czasach" każdy z nas (mówię jeszcze o czasach kiedy istniało Code3, XE-Team, etc.) każdy z koderów w ramach "sportu" pisał swój własny loader, odpowiednik koszmarnego "!"... ja w ramach grzebania w starych dyskietkach odkopałem swoją wersję i umieściłem ją na GitHub, można na nią rzucić okiem o tutaj: Code3 Tape Loader. Również zajmuje 1 rekord (128 bajtów). Do kompletu był jeszcze "Code3 Tape Copy", ale tego narzędzia na chwilę obecną nie namierzyłem w swoich archiwach, gdy się jakimś cudem napatoczy to oczywiście udostępnię.

ps) @klopex jeżeli chodzi o narzędzie operujące na plikach typu Atari DOS binary file, to swego czasu (gdy nie używało się jeszcze narzędzi tego typu na PC) ja używałem "Super Packer", obecnie wygodniej używać narzędzia uruchamianego na PC, może być to np. SuperPacker autorstwa TeBe-ego.

No i jest jeszcze DTX Manager autorstwa Baktra.

5

> a po drugie wczytuje dane przez port SIO a nie drugi port joya.
no więc właśnie JEST (jak) standardowe turbo 2000, a nie kso-t2000.

6

Plikami binarnymi bawiłem się za pomocą WATSON,
Edycja, poprawki gier na nieśmiertelność, inne bajery.... etc....