Algorytmy pierwiastkowania na 6502 ograniczają się do przybliżonych wartości pierwiastka i reszty z pierwiastkowania, na przykład dla wartości 240 (pierwiastek to 15,491933)
otrzymujemy pierwiastek 15 i 15 reszty.
Potrzebowałem aby resztę z pierwiastkowania zamienić na jakąś wartość użyteczną dla obliczeń (w moim przypadku obliczeń odległości odcinka) i okazało się, że działanie:
R=Rem/(F*2)
Gdzie R to ułamkowa wartość reszty z pierwiastkowania, Rem to reszta z pierwiastkowania a F to całkowita wartość pierwiastkowania
Daje całkiem nieźle przybliżony wynik reszty z pierwiastkowania
dla liczby 240
otrzymujemy Rem=15, F=15, a więc 15/(15*2) daje 0,5, co w porównaniu do wartości 15,491933 daje błąd 0,008
zaś dla liczby 1000, której pierwiastek to 31,62277
otrzymujemy Rem=39, F=31 a więc 39/(31*2) daje 0,62903 co w porównaniu do wartości 31,62277 daje błąd 0,006
---
Myślę, że jest to dość przydatne, gdy potrzebujemy zamienić resztę z pierwiastkowania na ułamek dziesiętny.
Można by się też pokusić o algorytm pierwiastkowania, który miałby stablicowane jedynie wartości pierwiastkowania bez reszty i używałby dzielenia do określenia reszty z pierwiastkowania, dzielenie jest o wiele szybsze od pierwiastkowania.
Tony Do It! Świąteczny prezent od Monochrome Productions to grywalne demo nowej przygody Tony'ego na Atari.
Nowy shooter od Shantiego Shanti prezentuje prototyp poziomej strzelaniny wykorzystujący mnóstwo kolorowych, animowanych przeciwników.
Aktualizacja BigPEmu do wersji 1.21 Nowa wersja emulatora Atari Jaguar z obsługą BigMaster oraz nowymi funkcjami dla skryptów audio.
The Best of Atari XL/XE demoscene music Premiera płyty winylowej pod tytułem "The Best of Atari XL/XE demoscene music, vol. 1" na Last Party!
Bagman Comes Back na Atari 8-bit Bernd Spautz pracuje nad portem gry z C64. Zobacz postępy w pracach nad tą klasyczną grą zręcznościową.