1 Ostatnio edytowany przez Pecus (2023-01-27 22:05:10)

Panowie, może ktoś z Was już takie doświadczenie ma :)
Jak szybko i bez kombinowania skompilować madsem program na C64 :)

To znaczy kod oraz dane w odpowiednich miejscach pamięci rozmieszczę, ale jakich opcji kompilacji użyć by łatwo (jak?) wrzucić i odpalić program w emulatorze Vice? :)

Pytam bo nie chcę wyważać, być może, otwartych drzwi.

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

2

https://github.com/tebe6502/Mad-Assembl … cebloxPlus

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

3 Ostatnio edytowany przez Pecus (2023-01-27 23:29:35)

Dzieki!

Ja gupi, nie sprawdziłem na githubie :)

P.-S. Zawsze mnie w C64 irytowały te "odpalacze" z BASIC. Tak samo jak i z resztą na ZX Spectrum. Ta zależność OS i BASICA...

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

4

Ten rozszerzony ORG w mads jest fajny. Mi się w nim udało nawet zawrzeć zaszyfrowany lynksowy bootloader wczytujący każdy program mieszczący się w ramie.

5 Ostatnio edytowany przez tebe (2023-01-28 10:10:15)

makro dla C64, z dowolnym adresem uruchomienia

https://github.com/tebe6502/Mad-Pascal/ … 64/c64.hea

    opt h-f+
    org $801
    org [a($801)],$801
    basic_start(START)
*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

6

mam nadzieję Pecuś, że wiesz, że .prg na C64 pozwala na tylko jeden adres ładowania danych i potem wszystko musi być ciurkiem ? :)

7

prymitywny ten C64 ;)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

8

Dzięki chłopaki.
Wiem jak to z PRG na C64 działa.

Myślałem tylko jak sobie maksymalnie uprościć kompilację i testowanie

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.