101

Nie spotkałem takiej wersji, miałem na kasecie "fajlówkę" z jednym etapem. Myślę, że warto by było dodać posiadaną przez Ciebie wersję do katalogu na AOL.

102

No to przy wolnej chwili poszukam starych kaset i zobaczę co tam na nich zostało. Ten Crumbles Crisis pamiętam dość dobrze, bo bawiłem się wtedy w przyspieszanie transmisji i jakiś kopier miałem, który pozwalał kopiować z prędkościami zapisu innymi niż 600 bodów. Robiłem wtedy testy na moim XC12 i bez problemu wszystko mi się wczytywało w 900 bodów, więc tak nagrywałem później sobie kasety i na pewno tak też nagrałem ten Crumbles Crisis. Poszukam.

103

Mq napisał/a:

i jakiś kopier miałem, który pozwalał kopiować z prędkościami zapisu innymi niż 600 bodów.

Hmmm, "Turbo 3/4"? Bo ten kojarzę, że "skracał" czas wczytywania w normalu.

Sikor umarł...

104

Nie, inaczej się nazywał, ale nie pamiętam jak... Jak znajdę kasety, to może na którejś będzie ten kopier też, to sobie przypomnę i napiszę.

105

Bardzo popularny był Turbo Copy, którego listing był w Bajtku Nr.1 tylko o Atari. On właśnie zapisywał z prędkością 900 bodów.

130XE + VBXE / 800XL / 800XE + U1mb + Sophia2 + PokeyMax / AVG CART / XF551 5.25", 3.5"/ 1050 / Sio2pc / XC12 + Blizzard
520ST+ / SF 314 / ACSI2STM / GOTEK

106

Ten kopier, którego ja miałem pamiętam że pozwalał na wybór 600/900/1200 bodów. Pamiętam to dlatego że 900 bodów działało mi bez problemu zawsze, a 1200 bodów jak zapisałem taśmę, to był problem z odczytem tego później. Niestety nie pamiętam nic więcej na temat tego kopiera, którego miałem, ale tak jak mówię, może znajdę go na jakiejś kasecie, choć najpierw muszę same kasety w ogóle znaleźć:-)

107

Napisałbym, że to "Trans Code DB" albo "Turbo Tape R&R", ale pierwszy ma prędkości 600, 800, 1300, 2600, a drugi 600, 900, 1400.

108

Tych nazw nie kojarzę, więc to nie to. Mi się wydaje że to się nazywało jakoś chyba turbo copy/turbo copier czy coś takiego, ale to tak tylko przez mgłę pamiętam. Nieistotne jeśli tego nie znajdę, a jeśli znajdę, to będzie wiadomo:-)

109 Ostatnio edytowany przez krzysztof2610 (2024-02-21 09:47:57)

seban napisał/a:

i przysłowiowym "rzutem na taśmę", wrzucam również "Super Cobra".

Drugi kometarz i też prośba do Ciebie :) o zrobienie nieśmiertelności do gry 3d24 . Przeszukałem fora i mam wrażenie że tylko tej gry nie ma :).  Tak gwoli ścisłości to zależy mi na możliwości wybrania levela jak juz sie do niego doszło. Normalnie to po wyłączeniu Atarynki trzeba zaczynać grę od początku.

Post's attachments

3d24.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 8 (od 2024-02-21) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

110

A ja jeszcze poproszę Pastfindera:

Post's attachments

Pastfinder (1984)(Activision)(US).xex 12.97 kb, liczba pobrań: 13 (od 2024-02-21) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

111

Rzucę okiem, ale to za czas jakiś, proszę o cierpliwość :)

112

Cześć!

Rzuciłem okiem na tę grę "3d24", podczas pobieżnej analizy kodu wyszło kilka ciekawostek, które opiszę tutaj w paru słowach. Po pierwsze wydaje mi się że gra nie została napisana w asemblerze, wygląda na to że kod to jakiś kompilowany język. Początkowo myślałem że to "ACTION!", jednak potem doszedłem do wniosku że chyba jednak nie ACTION! chociaż niektóre konstrukcje widziane w kodzie by na to wskazywały (specyficzne umiejscowienie zmiennych i procedur, skoki na początku każdej większości procedur, etc.) Brak było jednak odwołań do biblioteki standardowej, jednak to tez dawało się w "ACTION!" ominąć, jeszcze chwilę próbowałem wyciągać jakieś wnioski jednak bardzo szybko moja uwaga została skierowana gdzie indziej i doszedłem do wniosku że tracę czas na jakieś nieistotne pierdoły. Wydaje mi się że ten rodzaj kodu już kiedyś widziałem w przeszłości jednak było to na tyle dawno temu że obecnie sobie nie mogę przypomnieć gdzie to już widziałem. Może ktoś kiedyś wykaże się większą determinacją i przeanalizuje dokładnej kod tej produkcji i dojdzie do jakichś sensowniejszych wniosków niż moje "gdybanie".

Podczas dalszego przeglądania kodu gry okazało się autorzy gry wbudowali w nią "cheat codes". Są dwa "kody" które można wpisać podczas rozgrywki:

wpisując słowo "IZA" otrzymamy 99 nabojów
wpisując słowo "NPL" (skrót od "następna plansza"?) przechodzimy do kolejnego poziomu.

Dodałem do gry prosty trainer (możliwość wyboru nieskończonej liczby żyć). Plik do pobrania w załączniku tego posta. Prośbę Krzysztofa o możliwość wyboru planszy mogę chyba uznać za niebyłą ponieważ sprawę załatwia cheat z użyciem "NPL". Do tego plansz w tej grze to za wiele nie ma niestety, więc rozgrywka z "pomijaniem poziomów", skończy się bardzo szybko.

Entuzjastom tej gry życzę powodzenia w odkrywaniu nowych plansz i cierpliwości przy rozgrywce... mi niestety wydaje się że ta gra ma trochę źle dobrany nazwijmy to "balans prędkości/reakcji", nie wiem czy powolność reakcji gry wynika z tego że silnik gry jest mało wydajny czy też to kwestia źle dobranych przez autorów opóźnień, jednak u mnie wywołuje to pewien poziom frustracji gdy ginę gdyż gra nie zareagowała na mój ruch joy-em lub wciśnięcie klawisza.

To chyba tyle z mojej strony. Niebawem wrzucę też "pastfinder" o którego prosił x_angel.

Post's attachments

3d24.trainer.xex.zip 20.18 kb, liczba pobrań: 9 (od 2024-03-22) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

113

Kody dodane do Ekranowni. :)

https://ekranownia.atari8.info/gallery.php?id=9

114

@vlx: no i świetnie! Kawał porządnej roboty z ekranownią! Fajnie że Ci się chce!

@x_angel: Trochę to trwało, ale w załączniku "pastfinder" z trainerem (możliwość wyboru nieskończonej liczby żyć oraz wyłączenia licznika promieniowania).

Post's attachments

pastfinder.trainer.xex.zip 12.08 kb, liczba pobrań: 17 (od 2024-03-22) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

115

Pięknie dziękuję! :)

116

seban napisał/a:

Cześć!

Rzuciłem okiem na tę grę "3d24", podczas pobieżnej analizy kodu wyszło kilka ciekawostek, które opiszę tutaj w paru słowach. Po pierwsze wydaje mi się że gra nie została napisana w asemblerze, wygląda na to że kod to jakiś kompilowany język. Początkowo myślałem że to "ACTION!", jednak potem doszedłem do wniosku że chyba jednak nie ACTION! chociaż niektóre konstrukcje widziane w kodzie by na to wskazywały (specyficzne umiejscowienie zmiennych i procedur, skoki na początku każdej większości procedur, etc.) Brak było jednak odwołań do biblioteki standardowej, jednak to tez dawało się w "ACTION!" ominąć, jeszcze chwilę próbowałem wyciągać jakieś wnioski jednak bardzo szybko moja uwaga została skierowana gdzie indziej i doszedłem do wniosku że tracę czas na jakieś nieistotne pierdoły. Wydaje mi się że ten rodzaj kodu już kiedyś widziałem w przeszłości jednak było to na tyle dawno temu że obecnie sobie nie mogę przypomnieć gdzie to już widziałem. Może ktoś kiedyś wykaże się większą determinacją i przeanalizuje dokładnej kod tej produkcji i dojdzie do jakichś sensowniejszych wniosków niż moje "gdybanie".

Podczas dalszego przeglądania kodu gry okazało się autorzy gry wbudowali w nią "cheat codes". Są dwa "kody" które można wpisać podczas rozgrywki:

wpisując słowo "IZA" otrzymamy 99 nabojów
wpisując słowo "NPL" (skrót od "następna plansza"?) przechodzimy do kolejnego poziomu.

Dodałem do gry prosty trainer (możliwość wyboru nieskończonej liczby żyć). Plik do pobrania w załączniku tego posta. Prośbę Krzysztofa o możliwość wyboru planszy mogę chyba uznać za niebyłą ponieważ sprawę załatwia cheat z użyciem "NPL". Do tego plansz w tej grze to za wiele nie ma niestety, więc rozgrywka z "pomijaniem poziomów", skończy się bardzo szybko.

Entuzjastom tej gry życzę powodzenia w odkrywaniu nowych plansz i cierpliwości przy rozgrywce... mi niestety wydaje się że ta gra ma trochę źle dobrany nazwijmy to "balans prędkości/reakcji", nie wiem czy powolność reakcji gry wynika z tego że silnik gry jest mało wydajny czy też to kwestia źle dobranych przez autorów opóźnień, jednak u mnie wywołuje to pewien poziom frustracji gdy ginę gdyż gra nie zareagowała na mój ruch joy-em lub wciśnięcie klawisza.

To chyba tyle z mojej strony. Niebawem wrzucę też "pastfinder" o którego prosił x_angel.

Hej, dopiero dzisiaj zauważyłem Twój komentarz bo chyba nie mam jakiś powiadomień włączonych :) . . Samą grę przeszedłem w ciągu tygodnia od napisania komentarza tutaj ponieważ 8 poziomów to faktycznie mało trochę. Drugi raz całą grę przeszedłem w dwie godziny. Masz rację co do tego że kody załatwiają moją prośbę i serdecznie za to dziekuję . Co do opóźnień to ja nie zauważyłem tego.