1

Jestem fanem Atari od dość długiego czasu i chciałbym dodać swoją pierwszą cegiełkę do społeczności w postaci gry o nazwie Pojedynek.

Program zawiera mechanikę, której nie widziałem w innej grze. Co prawda istnieją takie gry jak International Karate czy Barbarian ale nie skupiają się, aż tak bardzo na parowaniu (no i są ładniejsze =D). Gra opiera się na pojedynku dwóch szermierzy. Atak odbywa się poprzez cięcie z góry lub pchnięcie. Ataki można wykonać z opóźnieniem w celu zmylenia przeciwnika. Uniknąć atak można wykonując odskok, który uchroni nas przed cięciem jak i pchnięciem ale ma chwilę opóźnienia. Można także wykonać jeden z dwóch bloków. Każdy z nich chroni nas przed odpowiednim atakiem ale jeśli zrobimy go w ostatniej chwili to przełamie gardę przeciwnika i umożliwi nam kontratak. Gra umożliwia przerwanie każdego ruchu w dowolnym momencie dynamicznie reagując na manewry przeciwnika.

Program pełni funkcję dema i ma na celu zapoznanie się z Waszą opinią, czy Wam się podoba i czy warto kontynuować projekt. Na pewno znajdzie się dużo rzeczy, które można by poprawić. Mam także trochę pomysłów na dalszy rozwój: atak z dołu, żeby były w sumie 3, różnice między atakami (np. pchnięcie jest szybsze ale bardziej narażone na kontrę) no i kampania, żeby nie było suchej mechaniki. Program jest napisany w assemblerze i musiałem dodać prosty timer bo działał jakby emulator był w trybie turbo więc jest dużo zapasu. A nawet jeśli zabraknie zasobów to jest z czego odchudzać. Grafikę i muzykę robiłem sam, więc proszę o wyrozumiałość.

Gra posiada 4 poziomy trudności i tryb dla 2 graczy. Komputerowy przecinik bardziej ma na celu ułatwienia zapoznania się z mechaniką niż symulowanie ludzkiego gracza. Zamieszczam tu grę w formacie XEX oraz screeny. Mam nadzieję, że ten format jest w porządku.

Sterowanie może być trochę złożone dlatego opiszę tutaj (opis też jest w samej grze):
Poruszanie się: Przybliżasz i oddalasz się za pomocą prawo lub lewo.
Atak z góry (cięcie): Wciśnij fire i górę. Gdy postać uniesie miecz, puść górę do momentu wykonania cięcia.
Atak z frontu (pchnięcie): Wciśnij fire i przód. Gdy postać cofnie miecz, puść przód do momentu wykonania pchnięcia.
Unik: Wciśnij fire i tył, aż do momentu wykonania uniku.
Blok: Wciśnij góra lub góra i przód, aby wykonać blok. Gdy wykonasz go w ostatniej chwili to przebijesz gardę przecinika.
Przebita garda: W tym stanie nic nie możesz zrobić. Aby ponownie przyjąć posturę puść wszystkie przyciski joysticka.

Kanis

Post's attachments

Pojedynek.xex 18 kb, liczba pobrań: 35 (od 2022-08-22) 

PojedynekScreen1.png 33.11 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

PojedynekScreen2.png 17.51 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

PojedynekScreen3.png 17.27 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

2 Ostatnio edytowany przez qbahusak (2022-08-22 17:35:31)

Dawaj nowinkę na AOL, tam lubimy takie przedsięwzięcia :)
Mi się bardzo podoba :)

Ty tak z buta zacząłeś w tym asemblerze?

3 Ostatnio edytowany przez jury (2022-08-22 18:27:44)

qbahusak napisał/a:

Ty tak z buta zacząłeś w tym asemblerze?

No nie do końca. Jako, że kompletnie nie kojarzę "typa" ;) a jest zarejestrowany ponad dekadę temu, to zerknąłem w historię i:

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 291#p91291

jest tam takie owo coś:

Kanis napisał/a:

Zrobiłem już parę programów w Basicu ...

:)

4

Na pewno nie tak od razu wystartowałem z assemblerem =). Tak jak jury zauważył, że miałem wcześniej styczność z programowaniem. Zawsze chciałem napisać jakiś program na Atari. Około 15 lat temu, programowałem na początku w Basicu, potem bawiłem się kodem maszynowym (ładowanym i uruchamianym w Basicu). Wtedy tego nie czułem ale to była rzeźnia... i kod też to była rzeźnia. Chciałem spróbować z Quick Assembler ale pamiętam, że sporo rzeczy nie ogarniałem, jak wykorzystać np. muzykę ułożoną w Chaos Music Composer, jak zrobić wykonywalny plik a przerwania to była jakaś zakazana magia. Przytłoczony niewiedzą na jakiś czas zostawiłem Atari i skupiłem się na PC (C++ i takie tam). Czasami sprawdzałem "co u Was słychać". Po kilkunastu latach nauki uznałem, że chyba już dam radę coś stworzyć na Atari i popełniłem oto dzieło.

dziękuję qbahusak za ciepłe słowa =) , jak się wstawia na AOL?

5

AOL to potoczna (i błędna) nazwa serwisu AtariOnline http://atarionline.pl/
AOL to był skrót nieistniejącej chyba już dziś America OnLine.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

6 Ostatnio edytowany przez qbahusak (2022-08-23 23:13:23)

O to to to.

A dlaczego błędna? to skrót Atari On Line.

7

Bo AOL == America OnLine, jak @mono napisał. Atari OnLine jest więc przeciążeniem skrótu.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

8

jak na pierwszą grę to nie najgorsza, powodzenia przy większych projektach

9

Wątek na AOL założony https://atarionline.pl/forum/comments.p … e=1#Item_1

@gorgh dzięki =)

Widzę, że jest już 27 pobrań, dziękuję za zainteresowanie. Mam nadzieję, że interfejs jest klarowny i nie pomieszałem klawiszy START,SELECT i OPTION =D (testowane na emulatorze).

10

perinoid napisał/a:

Bo AOL == America OnLine, jak @mono napisał. Atari OnLine jest więc przeciążeniem skrótu.

Otóż nie do końca. Od 2006 roku AOL to już po prostu pełna nazwa firmy a nie akronim. Włascicielem firmy jest chyba yahoo.
Więc jak potrakujemy AOL jako skrót a nie nazwę firmy, to nie ma żadnego przeciążenia ;)

11

Gra wcale nie jest taka łatwa. Trudno załapać ustawienie poziomu trudności symbolizowane tylko nic nie mówiącymi kolorami mieczy. Przydałoby się jakieś objaśnienie, jaki poziom właśnie ustawiliśmy, np. Może ilość mieczy, albo po prostu:

SELECT   TRUDNOSC 1

Przeciwnik strasznie spycha pod ścianę. :)

12

@VLX Tak, to prawda, że przeciwnik jest bardzo agresywny i trzeba będzie zmienić sposób jego działania. Jeżeli chodzi o kolory mieczy to chciałem zrobić coś nietrywialnego, ale najwidoczniej przesadziłem . Taki miałem zamysł:
Szary - tryb dla dwóch graczy
Zielony - 1 poziom, przeciwnik wyłącznie atakuje i jest łatwy w kontrataku (blok i atak)
Żółty - 2 poziom, oprócz atakowania, także odskakuje przez co kontratak należy wykonać szybciej, żeby trafić
Czerwony - 3 poziom, przeciwnik także kontratakuje i jak wykonamy źle kontratak to przeciwnik wykona go na nas
Ostatni kolor - 4 poziom, jeśli ktoś go pokona to może się określić mistrzem gry.

A mechanika i sterowanie jest w porządku?