Siedzę sobie nad mad-pascalem, jako nie porgramista, tak w ramach walki z nudą. Aktualnie próbuję rozmienić P/MG i natrafiłem na dziwny problem.
Mianowicie narysowałem sobie sprita w Mad-Studio:
dostałem taki kod:
player0 : array[0..7] of byte =
(24, 255, 255, 24, 24, 60, 102, 255);
po wstawieniu do kodu wyświetla go poprawnie, jednak jak zapiszę go do pliku i wczytam do programu to wczytuje go jak by przesunięty w dół + jakieś śmieci u góry :(
kod wygląda tak:
program sprite;
uses crt, atari, b_pmg;
{$r ludzik.rc}
const
GFX_LUDZIK_ADR = $1000;
PMGBASE = $6000;
player0 : array[0..7] of byte =
(24, 255, 255, 24, 24, 60, 102, 255);
procedure init;
begin
PMG_Init(Hi(PMGBASE));
PMG_Clear;
// player0 pozycja X
PMG_hpos0:=120;
// kolor player0
PMG_pcolr0_S:=200;
move(pointer(player0),pointer(PMGBASE+560),8);
// zle wyswietla gdy zaladowany z pliku
// move(pointer(GFX_LUDZIK_ADR),pointer(PMGBASE+560),8);
// kolory tła (710), ramki (712)
// Poke(710, 0);
TextBackground(0);
// Poke(712, 0);
COLBAKS := 0;
// wyłączenie kursora
// Poke(752, 1);
crsinh := 1;
writeln(eol,'Test PMG');
end;
begin
init;
repeat until keypressed;
end.
Jakieś podpowiedzi co robię nie tak wczytując obrazek do pamięci?