Ok, to jak odczytać HDD bez blokowania CPU? (potrzebne do stream audio w STE)
Atari 1040 STE (4MB RAM, TOS 2.06/1.06, Ultrasatan, Netusbee)
Atari 65XE, 512KB ext. RAM, SIO2SD
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
atari.area forum » Programowanie - 16/32bit » DMA co i jak ?
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Ok, to jak odczytać HDD bez blokowania CPU? (potrzebne do stream audio w STE)
Dobre pytanie, ciekawe czy da się odczytywać procesorem dane z bufora FIFO DMA, z tym że szkoda trochę mocy procesora.
Czemu nie chcecie DMA? Macie jakieś specjalne wymagania co do kodu?
Mayonez: jeśl nie chcesz pisać systemu dyskowego od zera (który by miał asynchorniczne API - ale i tak to by nie działało dobrze na IDE), to masz dwa wyjścia:
1. Efekty na VBL-u i w pętli głównej ładowanie - musisz dopilnować, żeby coś oddać systemowi
2. System przełączający wątki z wywłaszczeniem. Mam coś takiego u siebie w demach (np. Lockup). Gdy nie ma nic to ładowania to cały CPU przypada na wątek z efektem.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 16/32bit » DMA co i jak ?
Wygenerowano w 0.019 sekund, wykonano 49 zapytań