1 Ostatnio edytowany przez perinoid (2021-09-04 19:35:35)

https://youtu.be/w4ffGLkgoEg

To raczej proof-of-concept ale sama idea jest ciekawa.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

2

To są straszne rzeczy...

Różne różności dla Atari i nie tylko - przydatne, bądź nie ale i tak warto zajrzeć...
http://atari.myftp.org  Atari - Power without price and necessary elements with some sh*t onboard
https://reversing.pl SSL enabled site

3

Zrobili takową z sukcesem dla konsoli SNES o nazwie Super FX, konsola ta posiada 16 bitowego następcę 6502 65C816 który można i zainstalować w Atari. Ale ofcoz nie jest to konieczne. Tak jak sama karta, sam Rapidus dostarcza wystarczająco dużo mocy na napisanie porządnego silnika 3D.

4

Dla mnie to Atari w tym projekcie robi za joystick. Ja  widziałbym taki akcelerator jako 6502 z szybszym zegarem pracujący równolegle do głównego cpu,. Można wtedy używać tego samego kodu, np. taki cpu rysuje mi duszki raz na ramkę, albo oblicza mi odległość do ścian w silniku do wolfa, mamy ten sam kod co w podstawowym cpu ale o wiele szybszy.

5

Atari tutaj jest w ogóle niepotrzebne.
Odpala się port Atari na PI i wrzuca jakiś sprzęg do obsługi 3D. Żałosne...

Shanti77 podrzuca dużo ciekawsze rozwiązanie.

Nie - nie jestem purystą, ale PI tutaj to zdecydowane przegięcie.

Różne różności dla Atari i nie tylko - przydatne, bądź nie ale i tak warto zajrzeć...
http://atari.myftp.org  Atari - Power without price and necessary elements with some sh*t onboard
https://reversing.pl SSL enabled site

6

Wrzuciłem to jako ciekawostkę. Ani zachwalam, ani ganię. Po prostu zaciekawiło mnie to.
Malina robi tu za koprocesor o rzeczywiście relatywnie dużej mocy. Co do roli Atari to zapewne kwestia pomysłu na użycie takiej kombinacji. Kojarzycie ten interfejs Zenona z procesorem na pokładzie? To było rozwiązanie w tym stylu ale o mniejszych (innych) możliwościach. Generalnie to Vampir dla Amigi może być uważany za coś podobnego. Obecnie jest wysyp rozwiązań w tym stylu.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

7

Atari 2600 ma taki cartridge  , nazywa sie chyba "melody", procesor ARM zajmuje się np. powieleniem duszków, wykorzystuje go Draconian czyli Bosconian.

8

Atari 8bit ma taki cartridge, nazywa sie chyba "UnoCart", procesor ARM zajmuje się np. tym http://youtu.be/D5BMyeijeUI

9

Zgadzam się, że ten konkretny projekt jest słaby. Nic Atari w tym nie robi, chociaż można by sobie wyobrazić, że mógłby robić, ale po co takie coś? Faktycznie inne rzucone tu pomysły są ciekawsze. Ja również miałem kiedyś pomysł w podobnym wymiarze, żeby zrobić sprzętowy emulator np. NES-a do Atari w formie kartridża. Emulator NES-a zawarty w kartridżu miał by uruchamiać i obsługiwać całą grę, a na Atari działał by tylko program, który czytał by joystick i wysyłał do kartridża oraz odbierał obraz z emulatora przygotowany pod któryś z trybów Atari i wyświetlał po prostu obraz. Tylko zaraz jak to wymyśliłem, to wymyśliłem coś znacznie lepszego: pytanie "po co?". I wtedy przyszła mi myśl jeszcze lepsza do głowy: odpaliłem sobie River Raid i pograłem z wielką przyjemnością:-)

10

Mq napisał/a:

I wtedy przyszła mi myśl jeszcze lepsza do głowy: odpaliłem sobie River Raid i pograłem z wielką przyjemnością:-)

O taki River Raid? https://www.youtube.com/watch?v=n7aUeGSR5vc :)

: 404. Stopka not found

11

To jest, jak ktoś wyżej wspomniał, Atari w roli dżojstika. O wiele fajniejszą rzeczą jest Tomek-8, którego autorem jest Nosty.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

12 Ostatnio edytowany przez Monsoft (2021-09-05 10:30:02)

Ja powiem tak: nie wszystkie projekty sa uzyteczne, ale ten konkretny pomysl nazwal bym ciekawostka. Moze ktos kiedys wymysly cos bardziej przystepnego na bazie tego lub innych pomyslow.

Projekt Tomek-8 umarl chyba smiercia naturalna, bo ostatnie wpis w watku byl w 2013 roku. Szkoda, bo wyglada to niezle.

13

Nitro napisał/a:

sam Rapidus dostarcza wystarczająco dużo mocy na napisanie porządnego silnika 3D

Tak samo mówiono po procesorach na przełomie wieków, a skończyło się na rozwoju kart graficznych i pozostawieniu procka we względnym spokoju.

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

14 Ostatnio edytowany przez perinoid (2021-09-05 11:10:57)

W sumie do większości produkcji obecnych bardziej potrzebna jest porządna karta graficzna a co do procka to często jakieś i3 wystacza. Ot, taka tendencja. Więc Atari robiące za interfejs joysticków nie jest aż tak odbiegające od tego trendu.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

15

Zgadzam się z powyższymi dwoma postami, moim celem było wyeliminowanie kolejnego nowego rozszerzenia.
https://www.youtube.com/watch?v=rVa0ZEdwqoY
Tutaj Rapidus+VBXE, dane są wcześniej przeliczone i 6502 tylko je rozpakowuje, VBXE rysuje polygony. Nie jest to wyżyłowane rozwiązanie, w nim 6502 mógłby rysować część polygonów.

16

atari w roli joysticka?

czym to sie rozni od vbxe i Rapidusa?

tym, ze w tym drugim przypadku robi tez za zasilacz?

---

natomiast polaczenie idei Pi z idea Tomek8 to by byla bomba.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17

jako purysta....to jest profanacja

18

Tu jest coś współczesnego, dla GBC, i z szansą na certyfikat koszerności:

http://www.happydaze.se/wolf/

"It cannot be performance overkill. Somewhere in the ~20-40Mhz region would be nice."

Nitro wspomina o SuperFX - SNES dostał jeszcze kilka podobnych akceleratorów, np. w jednej grze ARM wspomaga A.I. (Hayazashi Nidan Morita Shogi 2, rok 1995).