1 Ostatnio edytowany przez Henryk (2021-08-16 13:14:38)

Padł mi ostatni joystick (QJ II Pilot  SV122), a tu Silly Venture tuż.Jak na razie rozsypał przycisk fire, ale co do kierunków to też są niepewne.  Może ktoś z jadący na nasz zlot miałby do odsprzedania te urządzenie.

2

Heniu, przypomnij mi się jeszcze w środę/czwartek do południa. Coś tam mam i Ci przywiozę - za free oczywiście.

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

3 Ostatnio edytowany przez Henryk (2021-08-16 13:16:23)

Jak na razie wspólnie z wnukiem jakoś tam naprawiliśmy. Przez SV powinien wytrzymać.
Dzieki Michał z chęcią skorzystam. Pozdrawiam

4

Mnie ciekawi jedno, skoro już temat dogorywających joyów się pojawił.
Nowych już nie będzie, to co produkuje MATT pominę milczeniem, więc dziwi mnie, że w erze drukarek 3D dla każdego, nikt nie próbował zrobić klona któregoś ze starych QS-ów.

Owszem, niby są projekty tego komodorowskiego (zapomniałem nazwy, ten co dodają do c64maxi) joya, ale daleko mu do np. Pythona 1/2 (jedne z moich ulubionych).
Serio nic niema, czy jeszcze nie trafiłem na coś takiego?
Za zrobienie projektu niekomercyjnego raczej nikt ścigał nie będzie, szczególnie jak nikt nie produkuje, a w razie co to przecież można to i owo pozmieniać i powinno być ok.

ps. Żeby nie było, że chcę żerować, to sam próbuje, ale póki co poskładałem tylko coś luźno przypominającego CX-40 :D

5 Ostatnio edytowany przez TMK (2021-08-21 15:05:37)

Tylko po co? W dobie dostępnych arcade sticków i/lub części do nich (joy'e, buttony, encodery) można sobie zrobić samemu niezniszczalnego arcade joy'a (lub arcade sticka) któremu nie dorówna żaden quickjoy, quickshot, matt, itp.

Atari 65XE, U1MB, Sophia2, AVG Cart, SIO2SD

6

ale nie trzeba robić  pełno gotowych nowych

.

7 Ostatnio edytowany przez Zgrd (2021-08-21 17:20:52)

TMK napisał/a:

Tylko po co?

Hmmm.... może po to, że są ludzie, którzy by chcieli mieć joya w starym stylu (nie sticka), ale jest ich zbyt mało żeby uruchamiać produkcję (nawet przez majfrendów), a tak by mogli względnie normalnym kosztem mieć coś takiego.

Na chińskiej mechanice, o której obaj myślimy, nie złożysz też nic w stylu starego joya.

8

Zgrd napisał/a:

Mnie ciekawi jedno, skoro już temat dogorywających joyów się pojawił.
Nowych już nie będzie, to co produkuje MATT pominę milczeniem, więc dziwi mnie, że w erze drukarek 3D dla każdego, nikt nie próbował zrobić klona któregoś ze starych QS-ów.

Może dlatego, że to jeszcze nie ten czas. Pełno jest joyów QuickShot i QuickJoy na eBay - plastiki praktycznie się nie niszczą pozostałe elementy można naprawić bardzo łatwo, już od ponad roku można zakupić u nas sprężynki do styków.

Poza tym: nowe sztunie cały czas są dostępne, ja taką kupiłem ostatnio, wymagała tylko małej poprawki:
https://atarionline.pl/forum/comments.p … amp;page=1

Kupiłem też 2 nowe sztunie QS Python 1M.

Druk 3D to projekt i wykonanie minimum 7 elementów + przyssawki + PCB + styki + przełączniki i elektronika autofire + przewód ze złączem. Nieopłacalne, kwota końcowa wychodzi gigantyczna. NOWY Joy z epoki możesz kupić już za 32zł (trzeba go przerobić na DB9):
https://www.ebay.pl/itm/324076868876?ha … SwJ-pbIpt9

ew. za 130zł jest nowy QS. I inna opcja, wypaśna na mikrostykach (też nówka):
https://www.ebay.pl/itm/224438943125?ha … SwmoVgha1x
poniżej 210zł.

Jak policzyłem druk 3D to poniżej 400zł za kompletną sztukę mi wyjść nie chciało.

9 Ostatnio edytowany przez Zgrd (2021-08-21 22:05:08)

Rzuciłem okiem i ceny wcale atrakcyjne nie są. Za lepsze modele trzeba dać od 200 w górę (bez opłat celnych, które obecnie są bardziej niż pewne).... sorki, nie mój pułap cenowy. Pomijam tutaj, że nie mam i nie zamierzam mieć konta na ebayu, no ale to mój wybór ;)

Koszt elektroniki? Śmieszne pieniądze, pcb bez problemu do zrobienia w domu. Fakt, pewnym problemem może być wtyczka DB9 "z epoki" (zalana razem z kablem), bo to już nie kosztuje 2zł, ale to jest do ogarnięcia, tak jak i przyssawki.
Koszta druku? Liczyłeś chyba po cenach komercyjnych, które faktycznie wyjdą niezłe, ale koszta druku w domu to już zupełnie inny kaliber (sam się zdziwiłem, że wiele rzeczy bardziej opłaca się zrobić samemu).

Cóż, rzuciłem zamysł, ale nikogo nie zmuszam ;)

--- edyta ---
Byłbym zapomniał. Problemem oczywiście będą przełączniki ze sprężynkami, jeśli ktoś będzie chciał takie, ale przecież klon nie musi być dokładny i można dać inne.

10

Wtyczkę db9 zalaną z kablem pozyskujesz z przedłużacza kupionego na Al* za niewielkie pieniądze. Ale to szczegół. Całkiem fajne joye można kupić od Retroradionics za niecałe $43.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

11 Ostatnio edytowany przez infarmotyk (2021-08-22 00:43:35)

W miarę posiadanego czasu staram się dłubać nad czymś takim:

http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=8113
http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=8112
http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=8111

Typowo arcade-owe rozwiązanie bazujące na japońskich joyach Sanwa lub ich chińskich klonach (chodzi o sam manipulator).
Dodałem płynną regulację częstotliwości autofire (na podstawie pewnego "amigowego" projektu).
Na obudowę przewiduję polietylen - kawał materiału, nie jakaś tam plastikowa wydmuszka...

Projekt jest prawie na ukończeniu, pozostaje tylko znaleźć czas na wyfrezowanie obudowy :(

...Jeżeli chodzi o wszelakie wtyczki i gniazda, powiem tak - jest frezarka, jest zabawa ;)

Post's attachments

JOY_3D.jpg 121.89 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Retro_Fire.JPG 178.48 kb, liczba pobrań: 1 (od 2021-08-22) 

Sanwa_Clone.JPG 209.66 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
ATARI 130XE 1MB Sophia2 / 3x 65XE-ECI 1MB / 65XE / XC12 / CA12 / MEGA COMBO RESET / SIO2SD / SDrive / FujiNet / SM711MP / SM741MP / AMIGA 600

12 Ostatnio edytowany przez Zgrd (2021-08-22 00:54:49)

Ooooooo, fajny projekt widzę się robi i bardzo elegancki.

Tylko ja właśnie chcę lub raczej muszę się pozbyć tej gotowej mechaniki, bo chcę zrobić jak w starych, wolant ze spustem czy dwoma, ale jak tu puścić kable.... chyba że są te gotowe mechaniki z dziurą w drągu, a jeszcze takiej po prostu nie znalazłem.

W tygodniu, jak wyciągnę z szuflady dam zdjęcie tworu jaki zrobiłem na próbę. Nie licząc elektryki i śrub(ek), całkowicie wykonanego na drukarce.

Wtyczkę db9 zalaną z kablem pozyskujesz z przedłużacza kupionego na Al* za niewielkie pieniądze.

Dlatego napisałem, że jest to do ogarnięcia ale nie za 2zł.... chociaż widziałem projekty obudów do popularnych dzisiaj złącz z metalowym mocowaniem, ale jeszcze nie podszedłem do tematu.
Wtyczka 1zł, wydruk poniżej 1zl, trochę pracy.... no może w 2zł się zmieszczę jeśli tanio policzę robociznę :D

13

Zacna inicjatywa. A czy rozważyłbyś jeszcze 3-ci przycisk? Według projektu Joy2B+. Rozmieszczenie przycisków to kwestia dyskusyjna - chodzi o 3 całkowicie niezależne przyciski.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

14

Stronka o tym jak reperowac joysticki:
https://tiny.pl/tmc58
Skorzystalem z tego przy naprawie Pythona. Dodatkowo musialem jeszcze wymienic kabel, bo "drucik od fire" nie laczyl. Kabel zrobilem z przedluzacza do sega medadrive kupionego od chinczyka.

15 Ostatnio edytowany przez Sikor (2021-08-22 12:48:18)

Zgrd napisał/a:

Wtyczkę db9 zalaną z kablem pozyskujesz z przedłużacza kupionego na Al* za niewielkie pieniądze.

Jak 3d - pozyskujsz środek z RS-a za 0,50gr (kupujesz do lutowania bez obudowy i pozbywasz się metalowej ramki - wystarczą kombinerki), potem drukujesz obudowę na śrubkę (no tak, trzeba wymodelować, chyba, że w sieci leży) lub żywica/poxipol/modelina i masz.
O takie: https://www.piekarz.pl/00141-gniazdo-d- … p-9-torow/

Sikor umarł...

16

@mono - ciekawy projekt wykorzystujący linie paddli.
W sumie banalne rozwiązanie - rezystory podciągające 330Ohm na liniach. Cały myk polega na odpowiedniej modyfikacji kodu danej gry. Na stronie projektu jest już całkiem spora ilość dostosowanych tytułów.
Takie przerobienie joya to żaden problem - mam nawet miejsce na wlutowanie rezystorów, tylko będzie trochę ciasno z przyciskami.

Martwi mnie tylko wartość rezystorów, np. w przypadku podpięcia do Amigi. Z tego co kojarzę, tam stosuje się dla dodatkowych przycisków rezystor podciągający 10k.@Mq będzie na pewno bardziej zorientowany n/t ewentualnych negatywnych skutków dla Amigi.

ATARI 130XE 1MB Sophia2 / 3x 65XE-ECI 1MB / 65XE / XC12 / CA12 / MEGA COMBO RESET / SIO2SD / SDrive / FujiNet / SM711MP / SM741MP / AMIGA 600

17

@infarmotyk: W C64 mają 270 Ohm http://wiki.icomp.de/wiki/DB9-Joystick# … dification
Ale może da się dobrać wartość tak, żeby pasowała do kilku komputerów.
Nie wiem jak wygląda joystick do Amstrada i nie wiem czy te linie są podłączane na Spectrumie. Na pewno na C+4 jest tylko jeden przycisk.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

18 Ostatnio edytowany przez infarmotyk (2021-08-22 17:31:22)

W takim razie wartość 330Ohm powinna być odpowiednia zarówno dla Atari jak i Commodore. Trzeba tylko uważać na inne platformy - pinologia jest różna.

Biorę się za lutowanie - sprawdzę na małym Atari i Amidze 600.

ATARI 130XE 1MB Sophia2 / 3x 65XE-ECI 1MB / 65XE / XC12 / CA12 / MEGA COMBO RESET / SIO2SD / SDrive / FujiNet / SM711MP / SM741MP / AMIGA 600

19

Wydawało mi się, że do paddli zawsze jest rezystor do +5V. Skoro jest różnie zależnie od platformy to może dałoby się jakimś prostym przełącznikiem wybierać tryb pracy?
Tam na stronie projektu Joy2B+ jest lista gier które zostały zmodyfikowane pod kątem obsługi dodatkowych przycisków, a na wiki jest info co jest pod którymi.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

20 Ostatnio edytowany przez Mq (2021-08-22 17:44:32)

infarmotyk napisał/a:

Martwi mnie tylko wartość rezystorów, np. w przypadku podpięcia do Amigi. Z tego co kojarzę, tam stosuje się dla dodatkowych przycisków rezystor podciągający 10k.@Mq będzie na pewno bardziej zorientowany n/t ewentualnych negatywnych skutków dla Amigi.

Ja mam w (S)NESctrl dla drugiego fire rezystor podciągający 4k7 (robione kiedyś właśnie pod Amigi) i działa mi to bez problemu we wszystkich grach na Atari przerabianych pod Joy2B+, więc spokojnie można dawać większy rezystor. Osobiście uważam, że jako rezystory podciągające zwykle poprawne wartości to rząd kilku kiloohmów.
Najbardziej chodzi o to, żeby nie tracić prądu. Przy 330ohm pod napięciem 5V popłynie 15mA - niby to nie jest dużo, ale jak tak zaczniesz wszystko podciągać takimi rezystorami, to się za chwilę z tego zrobią jakieś ampery. W działaniu nie robi to różnicy, więc lepiej dać te 4k7 na przykład, to już jest prąd 1mA, znacznie ładniej to wygląda w obliczeniach:-)

21 Ostatnio edytowany przez infarmotyk (2021-08-22 18:04:56)

Trochę zmyliła mnie ta modyfikacja dla C64 i napisałem głupoty - już usunąłem, żeby nie wprowadzać zamieszania.
Wykonałem połączenia w/g schematu Joy2Bplus - na liniach rezystory o zdrowszej wartości 4k7 podciągające do +5V, załączanie przez zwarcie danej linii do masy. Testy przebiegły pomyślnie. @Mq - dzięki za podpowiedź. @Henryk - wybacz za off-top w Twoim temacie.

ATARI 130XE 1MB Sophia2 / 3x 65XE-ECI 1MB / 65XE / XC12 / CA12 / MEGA COMBO RESET / SIO2SD / SDrive / FujiNet / SM711MP / SM741MP / AMIGA 600

22

Sikor napisał/a:
Zgrd napisał/a:

Wtyczkę db9 zalaną z kablem pozyskujesz z przedłużacza kupionego na Al* za niewielkie pieniądze.

Jak 3d - pozyskujsz środek z RS-a za 0,50gr (kupujesz do lutowania bez obudowy i pozbywasz się metalowej ramki - wystarczą kombinerki), potem drukujesz obudowę na śrubkę (no tak, trzeba wymodelować, chyba, że w sieci leży) lub żywica/poxipol/modelina i masz.
O takie: https://www.piekarz.pl/00141-gniazdo-d- … p-9-torow/

I o takowym rozwiązaniu własnie myślałem :)
Gniazda nawet już leżą i czekają, ale tradycyjnie coś przeszkadza w rozpoczęciu prac.

23

No właśnie mnie chodziło o części Sanwa, ewentualnie Seimitsu, to są japońskie części a nie żadna chińszczyzna z aliexpress, na przykładzie projektu (swoją drogą świetnego projektu) Infarmotyka widać, że da się zrobić fajnego, praktycznie niezniszczalnego joy'a ;) A jak ktoś lubi stare joy'e to ok, rozumiem, ja też mam starego quickshota i quickjoy'a ale ten ostatni jest za głośny do wieczornej gry gdy moja luba już śpi ;D Największym jednak problemem w tego typu projektach arcade sticków/joy'ów jest wykonanie obudowy ;)

Atari 65XE, U1MB, Sophia2, AVG Cart, SIO2SD

24

@Mq w lipcu grał na gazie u @larka i nic nie mówi :)
Słuchałem uważnie od 3-ciej godziny 33min. Miło było posłuchać i zobaczyć :)
Był omówiony (S)NESctrl i kwestia dodatkowych przycisków. Mq macał też fajnego joya.
Potem była historia "The Last Disk" i granie w "Dude Story"...
Ale skarżypyta ze mnie.

ATARI 130XE 1MB Sophia2 / 3x 65XE-ECI 1MB / 65XE / XC12 / CA12 / MEGA COMBO RESET / SIO2SD / SDrive / FujiNet / SM711MP / SM741MP / AMIGA 600

25

Eee, wszyscy co chcieli widzieli. Gramy na Gazie oglądają zawsze ci sami stali bywalcy:-) I później jeszcze zawsze przez jakiś czas tacy, którzy nie dają rady na żywo tych 11-12h przetrzymać - ja oglądam wszystkie lajwy larka i Borsuka, ale zawsze na raty po 1-2h wieczorkiem przez cały tydzień:-)
Cieszę się, że się podobało.