1

Ostatnio bawiłem się atari800, dodawałem możliwość "extensions" dla różnych gier.
Trochę to było zainspirowane tym wątkiem

Tutaj jest strona ze szczegółami (po angielsku) (i kod, oczywiście).

A tutaj jest filmik (po polsku) pokazujący kilka gierek przerobionych: https://www.youtube.com/watch?v=075qLp5kIlc

Zakładam, że sporo ludzi powie "po co", "to nie Atari" itp - w porządku. Ja to robiłem dla zabawy i frajdy. Grzebanie w starych gierkach to była prawdziwa przyjemność.

Na razie leży to sobie na moim githubie, tak tu wrzucam, jeśli się ludziom spodoba, może spróbuję zintegrować z głównym atari800.

: 404. Stopka not found

Bardzo ładnie się to prezentuje :)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

3

Ale czad! Koniecznie musi się to znaleźć finalnie w emulatorze. Dzięki!

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

4

Przeróbka RR podoba mi się najbardziej. Ogólnie idea wtyczek do emulatora to fajny pomysł.

5

eru napisał/a:

dodawałem możliwość "extensions"

super... to moze jeszcze jeden pomysl: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=17382

w skrocie mialob to dzialac tak, ze wszystkie odwolania do D800 (pakiet matematyczn) przy powyzszych zalozeniach wykonywalyby sie w czasie bliskim zero :-)

takie turbo na obliczenia zmiennoprzecinkowe.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

Rewelacja, ale skoro karty dźwiękowe od @mono nie weszły do oficjalnego repo to nie wiem czy z tym cudem się uda. Tak czy inaczej, chętnie na GitHubie zobaczył bym tę wersję atari800 z rozszerzeniem openGL i kartami dzwiękowymi od @mono może się dogadacie i będzie to w jednym repo?

7

@eru wygląda to fajnie, szczególnie Zybex i RiverRide.
Pytanie teraz jak to zrobić na zwykłym Atari

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

8

@Cyprian Na moje oko Zybexa i Yoompa to można machnąć na VBXE. Na resztę nie starczy mocy i rozdzielczości.

9

Fajne. Najdziwniejszy jest River Raid z tej perspektywy. Ciężko mi się przestawić, bo mózg się nie zgadza z tym co widzi. ;)

10

Fajna sprawa.

11

River Raid wymiata :)

Atari 65XE + LDW SUPER 2000 + SIO2SD + SIO2PC + Stereo + TTP + Ultimate Cart + Multicart XE

12

Dzięki za miłe słowa.

Żeby wyjaśnić: z mojej strony nigdy nie było ambicji, żeby to przekładać na prawdziwy sprzęt. Pewnie jakiś podzbiór tego by się dało, ale nie o to mi chodziło. To trochę tak, jak ludzie robią przeróbki starych gier 3D żeby miały lepsze tekstury albo rozdzielczość.

Co do integracji z emulatorem, może wyczyszczę trochę kod, i zrobię PR do głównego atari800. Ale z tego co widziałem, mało kto używa atari800, wszyscy używają Altirra albo Atari800MacX. O ile jeszcze Atari800MacX jest na bazie atari800, to Altirra nie. Więc nie wiem kto z tego by skorzystał...  Ale może się mylę.

: 404. Stopka not found

13

Marcinie, toż to przezacne jest ! :D +10 do szacunu :)

14

atari800 to dla mnie podstawowy emulator, Altirra pod wine tylko jak muszę, rób PR, trochę linuksiarzy jeszcze żyje :]

15

Używam Atari800.

16

eru napisał/a:

Ale z tego co widziałem, mało kto używa atari800

"Mało" to zawsze więcej niż "nikt". Również używam atari800.

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

17 Ostatnio edytowany przez Sim_Piko (2021-06-09 16:09:56)

czy ja tam widziałem w menu 'LUA'?

automatycznie skojarzenia poszły mi w to, co ludzie robią na emulcach NESa(czy tam pegazusa), na przykład:
- ktoś dał jetpacka marianowi, https://www.youtube.com/watch?v=9ro3n8YaO6U
- czy drag'n'drop wszystkiego co się rusza, https://www.youtube.com/watch?v=NnZz5A9Z6A8
- albo wyciągnięcie mnóstwa danych, których gra normalnie nie pokazuje, na nakładkę, https://www.youtube.com/watch?v=ioZsrOfh8CI
- bądź też texturepacki (z możliwością podmiany sfx/muzyki), https://www.youtube.com/watch?v=fhp0ySFnB5g

część tego z pewnością dałoby rady na atari800 pewnie wyciągnąć

18

Dla mnie również atari800 to podstawowy emulator Atari, więc dołączam się do próśb.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

19

Ha. Nie wiedziałem, że ktoś coś takiego zrobił do innych systemów. Ale tak, na oko to ten sam pomysł. Super, dzięki @Sim_Piko!

I owszem, zrobiłem skryptowanie tego w Lua, ale mi się Lua nie podoba, więc przestałem to rozwijać. Ale prawie całą logikę, którą zrobiłem w C w tych grach dałoby się łatwo przenieść do Lua. Albo do JavaScript może lepiej.

To teraz wyzwanie do grafików - czy ktoś chciałby przerobić jakąś starę grę na nową grafikę? Idea jest taka, że silnik jest dokładnie ten sam, nic nie zmieniamy. Tylko grafikę renderujemy inną w emulatorze.

: 404. Stopka not found

20

eru napisał/a:

To teraz wyzwanie do grafików - czy ktoś chciałby przerobić jakąś starę grę na nową grafikę? Idea jest taka, że silnik jest dokładnie ten sam, nic nie zmieniamy. Tylko grafikę renderujemy inną w emulatorze.

Wygląda, że na to jest zawsze chętny (ale też dość zajęty) TIX na AtariAge, ale to musiał byś mu to pokazać i zapytać na co ma ochotę. Jak to powiedział o nim TeBe - TIX to atarowska tajna broń ;)

21

Wrzuciłem wątek na AtariAge tutaj: https://atariage.com/forums/topic/32152 … -atari800/

: 404. Stopka not found

22

To by pokazać uniwersalność rozwiązania (i by był przykład w repo) mógłbyś wziąć remake jakiegoś kawałka i podmienić muzę w jakiejś grze ;)

23 Ostatnio edytowany przez eru (2021-06-09 21:54:17)

To tak na szybko: https://www.youtube.com/watch?v=T7w1FhdZmQ0 :P

Trochę mi zajęło, bo emulator nie używał SDL_mixer. Ale już używa. :D

: 404. Stopka not found

24 Ostatnio edytowany przez zbyti (2021-06-09 22:28:39)

Pięknie! Można teraz publikować swoją grę wraz z np. rozszerzeniem dla atari800 zawierającym jakieś teksty z Duke Nukem ;D jak się rozwiązanie przyjmie będę musiał to obadać :]

25

Trzeba będzie stworzyć nową kategorię kompotów: atari800 extension demo. ;)

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.