Cześć,
Chciałbym zaprezentować szerszej publiczności moduł dźwiękowy, w którym zastosowałem dwa układy SwinSID Nano jako generatory dźwięku - emulacja układów SID Commodore. Jest to tańsza i całkiem dobra alternatywa. Moim zdaniem udało się, choć jeszcze zapewne kilka drobnych poprawek naniosę w trakcie testów. Sterowanie oparłem na CPLD Xilinx XC9572XL-TQ100 bardziej z lenistwa niż wielkiej potrzeby, ponieważ dzięki zastosowaniu tego układu logikę oraz PCB ogarnąłem IMO całkiem sprawnie i bez niepotrzebnej spiny :) PCB jest w formacie do obudowy Z-7. Egzemplarz widoczny na zdjęciu jest prototypem. Na docelowej płytce zostaną naniesione niezbędne i ostateczne zmiany.
Moduł testowałem wstępnie na playerze Świętego. Przetestuję zapewne także player od XXLa. Do testów jeszcze mam sprawdzenie stereo. Przełączanie Mono/Stereo załatwiłem mikroswitchem. Ciekawostką jest to, że w trybie mono grają dwa układy do wyjść L/R sterowane tymi samymi danymi jednocześnie.
Obszary adresowe (osiem) przełącza się DIP switchem wybierając binarnie numer konfiguracji. Pierwszy SwinSID jest pod adresem BASE, a drugi zawsze BASE+$20. Gdy adres pierwszego układu jest pod $D5E0 - wtedy drugi układ jest pod adresem $D500. Adresy krążą "w kółko".
Odczyt spod adresu BASE zwraca liczbę 206 - litera N w negatywie. Rejestry układów są tylko do zapisu - w obecnej konstrukcji nie przewiduję odczytu ze SwinSIDów.
Po poprawkach oraz reszcie testów zamieszczę opisy i wszystkie pliki projektu na www.
http://atari.myftp.org Atari - Power without price and necessary elements with some sh*t onboard
https://reversing.pl SSL enabled site