51 Ostatnio edytowany przez mono (2021-03-26 18:04:37)

exomizer mem -f -l none -o riverraid.exo riverraid.rom@0xA000

Dwa pierwsze bajty pliku .exo to adres docelowy czyli $A000.
.rom = 8192 -> .exo = 6284

Edit: exomizer 2.0.11

Post's attachments

riverraid.exo 6.14 kb, liczba pobrań: 3 (od 2021-03-26) 

riverraid.rom 8 kb, liczba pobrań: 3 (od 2021-03-26) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

52 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-03-26 18:09:08)

dzieki. a to jest rozmiar z dekompresorem czy gole dane - sorka ale tego dekompresora zupelnie nie kumam... chyba jedyny ktory dane ma zwiazane z adresami :/

pytam, bo mi sie cos nie zgadza w testach ktore czytam na stronach zilogowcow...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

53 Ostatnio edytowany przez mono (2021-03-26 18:27:44)

To są gołe dane - typ kompresji mem. Wtedy dwa pierwsze bajty pliku to jest adres docelowy.

Edit: Przepraszam - adres nie jest zapisywany kiedy -l none

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

54

Zrobiłem jeszcze

exomizer raw -E -o riverraid.exo riverraid.rom

i jest 6256.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

55

dobrze... dekompresor ZX0 strumienia z pliku: https://xxl.atari.pl/zx0-decompressor/

identyfikator kompresora dla kompresji pojedynczych blokow w binarkach: 02

jak pojawi sie w SuperPakerze to zrobie bootloadera ktory bedzie ladowal spakowane binarki ZX0

===

zilogowcy mowia ze ZX0 pakuje lepiej od exomisera co wydaje mi sie naciagane RR spakowal do 6313 bajtow, dekompresja podobno jest szybsza 4x...

szybkosc dekompresji jest tak miedzy aPLib a LZ4 (blizej LZ4)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

56

bootloader ktory laduje binarki spakowane ZX0:

Post's attachments

bootloader-zx0.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 4 (od 2021-03-27) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

57 Ostatnio edytowany przez Fox (2021-03-27 15:06:32)

xxl napisał/a:

jeśli ktoś potrafi to wydajniej spakować np. ustawienia deflatera to proszę podać parametry

zopfli --deflate --i4000: 1598 bajtów

Edit:
Dopisałem info o --i do instrukcji inflate. Pewnie nie byłem jedyną osobą, która nie wiedziała o tej opcji.

mono napisał/a:

Zrobiłem jeszcze

exomizer raw -E -o riverraid.exo riverraid.rom

i jest 6256.

Na czym polega różnica?

Przydałby się jakiś wzorcowy dla Atari 8-bit zestaw danych do kompresji, żeby porównywać kompresory:

  • riverraid.rom jest spoko, przydałby się jeszcze jakiś wiekszy nieskompresowany program

  • grafika (conan.gfx jest git)

  • plik tekstowy (gpl-3.0.txt?)

  • cmc, mpt lub rmt bez nazw instrumentów

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

58 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-03-27 16:08:23)

dane muzyczne tak, a jeszcze cos upierdliwego jak zrzut rejestrow w ktoryms rodzaju sapa? ale to juz specyficzne dane...

z dlugich gier to feud jest w pliku, klasyki oryginalnie czesto byly jako bootdisk...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

59

Fox napisał/a:
mono napisał/a:

Zrobiłem jeszcze

exomizer raw -E -o riverraid.exo riverraid.rom

i jest 6256.

Na czym polega różnica?

Jeśli dobrze widzę, to różnica polega na parametrze -E dzięki któremu nie są zapisywane informacje o enkodowaniu (?).
Po użyciu -E zarówno raw jak i mem dają prawie identyczny wynik - mem na początku i tak pakuje tam adres docelowy, mimo że -l none mówi żeby tego nie robić.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

60

Dzięki!

ZX0 widocznie ma podobne założenia, jak FlashPack - liczy się nie tyle stopień kompresji, co szybka dekompresja krótką procedurą. Całkiem sprytnie zaprojektowany!

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

61

tylko ze ten stopien kompresji nie jest jakis byle jaki ... srednio "czolowka" kompresorow.

lz4: 2219
FlashPack 3: 2174
LZSS: 1839
apl: 1655
ZX0: 1625
deflate: 1598
EXO: 1537 (exomizer raw -E)
Shrinkler: 1412

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

62

Fox napisał/a:

Przydałby się jakiś wzorcowy dla Atari 8-bit zestaw danych do kompresji, żeby porównywać kompresory:

  • riverraid.rom jest spoko, przydałby się jeszcze jakiś wiekszy nieskompresowany program

  • grafika (conan.gfx jest git)

  • plik tekstowy (gpl-3.0.txt?)

  • cmc, mpt lub rmt bez nazw instrumentów

feud jest w jednym bloku nawet :-)

Post's attachments

Feud.xex 44.55 kb, liczba pobrań: 9 (od 2021-03-27) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

63 Ostatnio edytowany przez Fox (2021-03-29 19:18:21)

xxl napisał/a:

dobrze... dekompresor ZX0 strumienia z pliku: https://xxl.atari.pl/zx0-decompressor/

A wiesz, że dekompresor ZX0 na 6502 już był? Jest link na https://github.com/einar-saukas/ZX0

Szybkie mnożenie w Shrinklerze:
http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=7538&download=0

Dekompresja obrazka trwa teraz 5,6 sekundy zamiast 9,5 sekundy.

Koszty:

  • dodatkowe 1,5 KB na tablice kwadratów

  • kod dłuższy o około 150 bajtów - co nie jest złym wynikiem, bo wciąż jest krótszy od inflate

  • dodatkowe 8 bajtów na stronie zerowej

Post's attachments

unshrinkler-fast-mul-small.jpg 114.22 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

64 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-03-29 20:55:57)

Fox napisał/a:

A wiesz, że dekompresor ZX0 na 6502 już był? Jest link na https://github.com/einar-saukas/ZX0

o, mojego tez dodal :-) zx0 robi sie szalenie popularny... (chyba wymyslal cos swojego - ja opieralem sie na zrodlach z z80)

i jest 3 !!! https://atariage.com/forums/topic/29115 … nt=4790091

podobny do tego poprzedniego, musze sie temu przyjrzec, mozliwe ze jakies dobre optymalizacje ;-)




!!! unShrinkler przyspieszl o 201 ramki !!! na programie testowym

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

65

kolejny mocarz: PackFire wersja Tiny (max 32KB plik)

https://www.pouet.net/prod.php?which=54840


Packing binary file... done.

     Input     Output       Gain       %     Depacker
-----------------------------------------------------
      7680       1581       6099   79.41         Tiny

calkiem wysoko


zrodlowka w z80: https://www.cpcwiki.eu/forum/programmin … /#msg32069

wyniczek w 6502 w zalaczniku. zrodlowka bedzie jak troche zoptymalizuje.

Post's attachments

pack-fire-6502.obx 1.96 kb, liczba pobrań: 7 (od 2021-04-04) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

66

a co to "zrodlowka"?

67 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-04-04 23:51:11)

to samo co zrodlanka tylko ze nie


==
juz przyspieszona 26 ramek :-)


==
https://xxl.atari.pl/packfire-decompressor/

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

68

dodalem BitBustera

calkiem szybki, bardzo krotki, dobry stopien kompresji

zrodlowka: https://xxl.atari.pl/bitbuster-decompressor/


przyklad dzialania: https://atariage.com/forums/application … ?id=856093

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

69

pojawil sie ZX5 : https://xxl.atari.pl/zx5-decompressor/

bardzo pozytywny... w niektorych przypadkach ustepuje tylko shrinklerowi

przyklad dzialania: https://atariage.com/forums/application … ?id=880943

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

70

i cos krotkiego: ZX7

https://xxl.atari.pl/zx7-decompressor/

wyniki calkiem niezle (jak na tak krotka procke)

przyklad dzialania: https://atariage.com/forums/application … ?id=881909

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

71 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-10-19 23:50:51)

panowie Konop,Rastan,xxl popisali sie udokumentowaniem formatu ARJ m4

a tu unarj4 na 6502 tych samych autorow: https://atariage.com/forums/application … ?id=883048

czy tego algorytmu nie uzywa przpadkiem arc ze sparty?
---

zrodla: https://xxl.atari.pl/arj4-decompressor/

bida z nedza, kompresor potrafi zakodowac w 14 bitach dlugosc 255, offset dla slownika ma ograniczenie do 4 kb... nedza nawet jak dla standardow 8bitowych

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

72

Przy okazji pisania VGM playera dla YM2151 szukalem kompresora ktory nie potrzebuje ramu (A7800 ma tylko 4KB)
Znalazlem cos takiego, moze komus sie przyda.
https://github.com/bbbradsmith/huffmunch

Utwor Mikera SexySix w formacie VGM 22537 --> po kompresji 3914
Conan.gfx --> 2359
gpl-3.0.txt --> 15380

73

dodany, dzieki.
faktycznie czasem potrzeba dekompresora ktory zapisze cos wprost do np. rejestrow sprzetowych (nie buduje sobie slownika w pamieci)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

74

To jeszcze z kronikarskiego obowiazku.

LZSS Beeb
https://stardot.org.uk/forums/viewtopic … 53#p181853

Conan.gfx --> 2051

75

dodane chociaz jest juz LZSS z duzo lepszym wynikiem:

LZSS Beeb: 2051

LZSS: 1839

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.