376

@Pin, specjalnie dla Ciebie założyłem wątek. Co z tymi DOSami?

Sikor umarł...

377 Ostatnio edytowany przez Mq (2021-02-28 19:57:15)

Trochę sprostuję. Oryginalnie jest 74LS08, a czasami w przypadku problemów wymiana na 74HCT08 lub 74F08 pomaga. Niemniej jednak to był tylko przykład dla Pina, żeby zrozumiał o czym mowa, bo wiem, że Pin akurat miał z tym układem przeboje. Nie jest to jedyne złote remedium na wszystko, mi chodziło tylko o to, że podłączając kilka rzeczy pod magistralę jednocześnie prosimy się o kłopoty i w jednych Atarkach to zadziała lepiej, a w innych gorzej.

Edit: jeszcze dopiszę: @xxl, nie jet tak, że projektant sdx miał coś w d. To jest problem ogólny, nie dotyczy w szczególności sdx, dotyczy wszystkich rzeczy, które podpina się pod magistralę w większych ilościach, zwłaszcza jeśli już mamy porozszerzane komputery, w których są już podokładane np. pamięci i ich sterowniki wiszące na tej samej magistrali. Nie rozgrzebuj tego jako temat sdx, bo to nie ma związku jedno z drugim. Najfajniej jest podpiąć sobie SONari bezpośrednio do złącza kartridża i odpalić program(grę) np. z SIO, wtedy nie ma żadnego problemu. Projektanci Atari nie zakładali, że do złącza kartridża ktoś będzie wtykał bez żadnych buforów po kilka kartridży jednocześnie, a sam też żadnych buforów na magistralach nie zrobił, więc jest to ewidentnie wina Atari i oszczędności w jego produkcji.

378

Dlatego przydał by się taki pbi/eci expander z buforowaniem tego wszystkiego.

Kontakt: pin@usdk.pl

379

Dokładnie tak jak Pin pisze. Tak że xxl, jak Ci to zrobią, to będzie git, a jak nie zrobią, to jesteśmy tam gdzie byliśmy.

380

Zrobia. Patoscena latami nie rozwiazala trywialnego problemu. Czas na fachowca

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

381

Znów zaczepiasz i starasz się kogoś wk_urwić, zależy ci na tym aż tak bardzo?

Miło się rozmawia? Tak tylko pytam :)

Kontakt: pin@usdk.pl

382 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-02-28 22:54:02)

Mq napisał/a:

nie jet tak, że projektant sdx miał coś w d. To jest problem ogólny, nie dotyczy w szczególności sdx, dotyczy wszystkich rzeczy, które podpina się pod magistralę w większych ilościach,

user nie musi sie znac ale konstruktor sprzetu musi a na warunkach brzegowch moze opierac sie hobbsta a nie profesjonalista wiec jakby konstruktor sdx byl powaznym graczem to nie umiescilby przelotki do podlaczenia kolejnego karta bo "a noz sie uda" tylko zrobil tak jak nalezy :-) wtedy przelotka by dzialala zawsze.

-- ale co tu gadac o rzeczach oczywistych.

wazne jest ze GW i SONari beda dzialac bez problemu na kazdej masznie nawet tych przerabianych - ale zgodnie ze sztuka :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

383

Nie mam pojęcia co przewidywał projektant sdx podłączać do przelotowego złącza w czasach pierwowzoru tych starych oryginalnych sdx, nie wiem też co na tej przelotce testował, a czego nie, więc się nie wypowiadam. Czepiłeś się tej sparty chociaż przecież nie jesteś elektronikiem, ani nawet zapewne tego nie testowałeś w takich konfiguracjach jako użytkownik. Tak jak mi się również nie wszystkie ideologie związane ze spartą podobają, tak akurat w kwestiach samego zaprojektowania, to bym nie przesadzał, bo problemem nie jest sparta, tylko Atari i jego oszczędnościowy projekt, napisałem to już wcześniej.

384

to tak jakbys wzial elektryka i powiedzial, Panie Ładny wez mi Pan tu porob gniazdka w kuchni a elektryk widzac jaki jest stan linii ze niCh...a, rozdziela z jednego kabla 10 gniazdek... moze zadziala ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

385

Mq napisał/a:

Nie mam pojęcia co przewidywał projektant sdx podłączać do przelotowego złącza w czasach pierwowzoru tych starych oryginalnych sdx,

Zwłaszcza to:
http://atariki.krap.pl/index.php/R-Time_8

lub cokolwiek z języków programowania, czyli Basic XE, MAC itd.

Ciekawym jest jak Basic XE współpracuje w trybie extend z sdx.

Kontakt: pin@usdk.pl

386

prace sie rozpoczely, chinskim raczkom juz podobno wdano polecenia...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

387

stało się.

skonczyl sie niechlubny okres gdy user nieswiadomy problemow wtykal kartrydze jeden na drugi i czesto przekonywal sie ze nie jest wybrancem ;-)

wiec jesli ktos chce gre na karcie ktora jednoczesnie korzysta z innych urzadzen podlaczanych kartrydzem powinien rozwazyc wlasciwy "rozdzielacz".

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

388

https://www.youtube.com/watch?v=f0GeAJlGWqM

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

389

Kiedy fizyczne wydanie?

390

No fajnie, ale mowa jest że autor reportażu nie zaszedł na razie za daleko w grze, dalej mówi, że na pewno odsłonią się kolejne etapy i odblokują jak się przejdzie poprzednie. Raczej jednak się rozczaruje, bo ta gra jest przecież niekompletna, nie istnieje i nigdy nie istniała w pełnej wersji.

391

wiem od autora ze ta gra publikowana na SV jest w pelnej wersji. wiem tez ze powstala wersja rozszerzona.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

392

Wersja z SV została przeze mnie przeszejdła w zakresie wszystkich etapów jakie tam były, a następnie rozczarowałem się mocno, bo brakowało kolejnych etapów, kolejne planety się nie uruchamiały, nie było też zakończenia. No chyba, że jest gdzieś opublikowana wersja zawierająca etapy na wszystkich planetach i posiadająca jakieś zakończenie mówiące o tym, że przeszejdło się wszystko co się dało przeszejdnąć, i że gratulacje. Wtedy proszę o udostępnienie jakiegoś linka do takowej. Mnie nie interesuje, ani nie interesowało nigdy czy to chodzi na ultimate, bo mam normalne Atari, więc interesowało mnie tylko pogranie sobie w tą grę, ponieważ jest świetna i zostawienie jej niedokończonej po prostu jest zwykłym lekceważeniem fanów.

393

a to prawda - na koncu nie ma congratulation.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

394

Nie chodzi o to, że na końcu nie ma congratulations. Chodzi o to, że końca w ogóle nie ma. Ja ogólnie rzecz biorąc jestem zły i rozgoryczony tą grą. Jakość, pomysł, grywalność, zasługują na zwycięstwo, więc wygrała. Ale brak możliwości pogrania w tą grę (poza zajawką pierwszych kilku etapów) sprawia, że ona nie istnieje i jest mi z tym źle.

395

Dobrze prawisz, mojej żonie też się spodobało, ale niestety gra jest niedokończona :(

396 Ostatnio edytowany przez ccwrc (2022-09-11 22:13:27)

xxl napisał/a:

a to prawda - na koncu nie ma congratulation.

Czyli reszta napisana przez Mq jest kłamstwem? Na to wychodzi wg. tego co napisałeś. Popraw jeśli się mylę.

397

ale nie wiem co. faktem jest ze nie ma conrgatulation, wszystkie planety z levelami dostepne sa na starcie z tego co pamietam jest jakis klawisz do przeskakiwania leveli w obrebie planety. to miala byc gierka z dostepnymi levelami natychmiast zeby nie trzeba bylo przechodzic wczesniejszych i zeby mozna bylo odrazu zagrac na wyzszym poziomie. chcialem model taki jak w Loops dx - masz malo czasu idziesz odrazu do trudnego levelu ;-)

wlasnie, dobry przyklad, zobacz na loops of zen i looops dx, tak mniej wiecej widze GW z SV i to nowe...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

398

Chyba rozmawiamy o różnych rzeczach. Wersja, która była opublikowana na forach, miała kilka leveli, z tego co pamiętam można było wejść w trzy pierwsze planety, a na kolejnych planetach nic nie było i jak się na nich wciskało fire, to nic się nie działo. No chyba że byłą jakaś późniejsza wersja dokończona jeszcze, ale potem temat był taki, że fora się poobrażały i publikowane były już tylko jakieś cracki i inne gówna, a gra w oryginale nie. Również na Twojej xxl stronie nie ma do ściągnięcia gry, to skąd można pobrać ostateczną wersję, o której mówisz? Może udostępnij jeszcze raz ostateczną wersję, wskaż że to na pewno ta, wtedy odpalę, sprawdzę o co chodzi, i może się wyjaśni kto tu o czym w ogóle mówi.

399

Dodajmy, że wersja komercyjna (może to ona jest tą pełną?) wciąż jest w zawieszeniu.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

400

Sprawdziłem teraz i w wersji, którą posiadam, trzy planety wysunięte najbardziej na lewo uruchamiają się i mają levele. Jako czwarta uruchamia się jeszcze malutka planeta, czy też księżyc obok jednej z planet. Natomiast trzy pozostałe duże planety nie uruchamiają się, po wciśnięciu fire ekran odświeża się tylko i pozostajemy nadal na planszy wyboru planet.

Innych wersji gry nie znalazłem.