1 Ostatnio edytowany przez Vasco/Tristesse (2017-09-20 23:46:46)

Na 100 dni przed zlotem udostępniam regulamin. Wątek osobny na wypadek g...burzy...

Zasady ogólne:
- aby dany konkurs się odbył, konieczne są minimum 3 prace co najmniej 2 autorów,
- jeśli powyższa zasada nie zostanie spełniona, organizator zastrzega sobie możliwość łączenia kilku konkursów (z zastrzeżeniem, że przed prezentacją zostanie podane do którego konkursu została pierwotnie zgłoszona),
- prace w konkursach muzycznych i graficznych muszą być autorskie, tj. nie mogą być przeróbkami prac innych autorów,
- prace w konkursach muzycznych i graficznych winny być dostarczone w popularnych formatach (ew. jako pliki uruchamialne),
- prace, które korzystają z pamięci rozszerzonej, muszą umożliwiać zmianę użytych banków - może to być realizowane np. przez "wybieraczkę", dodatkowy plik konfiguracyjny lub poprzez dodatkowy blok, który będzie zawierać numery banków (taki blok nie wlicza się do limitu długości pracy w konkursach, które zawierają takie ograniczenie),
- instrukcje nielegalne procesora 6502 są... nielegalne,
- Atari ma wspaniałą architekturę, która umożliwia współdziałanie różnych pamięci zewnętrznych i rozszerzeń - tworzenie prac, które nie działają z nimi nie jest zgodne z tym regulaminem,
- prace winny mieć opis w pliku .txt, który zawiera co najmniej: tytuł pracy, nazwę konkursu do którego jest zgłoszona, autorów,
- prace niespełniające powyższych kryteriów mogą zostać przeniesione do crazy compo,
- zgłaszając pracę do konkursu, oświadczasz, że ma ona status freeware.

Demo Compo:
- limit pamięci: 1056 KB (64+992, czyli 62 banki PortB - 2 banki muszą pozostać dla SpartaDOS X).

VBXE Demo Compo:
- limit pamięci: 1056 KB (64+992, czyli 62 banki PortB - 2 banki muszą pozostać dla SpartaDOS X).

16 KB Intro Compo:
- limit długości pliku: 16 KB,
- limit pamięci: 320 KB.

256 B Intro Compo:
- limit długości pliku: 256 B,
- limit pamięci: 320 KB.

Music Compo:
- czas trwania: do 3 minut.

Covox Compo:
- czas trwania: do 3 minut.

Graphics Compo

VBXE Graphics Compo:
- rozdzielczość do 336x240 pikseli, 256 kolorów, .BMP.

Crazy Compo:
- zaskocz nas! :)

www.last.atari8.info

2

a co w przypadku 65816 ? zabrania się używania ? ile pamięci >$10000 jest dozwolone ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

3

VBXE tylko BMP ? Dlaczego nie PCX, GIF ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

4

"prace w konkursach muzycznych i graficzych winny być dostarczone w popularnych formatach (ew. jako pliki uruchamialne)"

więc chyba można i w JPEG o ile napisałeś przeglądarkę :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

To jest jednak nadal compo na Atari 8bit ;)

6

Temat '816 jest do przemyślenia, choć (o dziwo) moja propozycja jest taka by używać 16-bit opcjonalnie i bez liniowej pamięci powyżej $FFFF. Opcjonalnie, czyli albo program w dwóch wersjach, albo detekcja proca i użycie '816 jeśli jest.

Tak jest to zrobione np. w SysInfo (baj Draco), czyli działa na 6502c, ale nawet na najprostszym 65c816 adapterze zadziała w grafie znacznie szybciej (rysowanie okien). Będzie to wówczas bez szkody dla posiadaczy 6502c.

Wasko - zaznaczam - to propozycja.

Kontakt: pin@usdk.pl

7

proszę, dzięki zasobom Internetu, uprzejmości Stevena Don, nowe biblioteki IMAGE, VIMAGE dla MadPascala zostaną upublicznione z nową wersją kompilatora

a tymczasem z wykorzystaniem nowej biblioteki VIMAGE dla VBXE możliwość ładowania max 336x240x8bit: BMP, PCX, GIF (GIF87a)

GIF87a zapisywałem przy pomocy Corel Paint Shop Pro (ma możliwość wyboru GIF87/GIF89)

Post's attachments

vimage.zip 151.21 kb, liczba pobrań: 8 (od 2017-09-24) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

8

Brawo!

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

9 Ostatnio edytowany przez Pin (2017-09-24 18:16:45)

TeBe - czy program mógłby przyjmować do wiadomości parametr z linii poleceń?

Druga sprawa, to uruchomienie z overlaya kończy się blankskrinem (program wisi i można wrócić do dos po reset)

Kontakt: pin@usdk.pl

10

> - Atari ma wspaniałą architekturę, która umożliwia współdziałanie różnych pamięci zewnętrznych i rozszerzeń - tworzenie prac, które nie działają z nimi nie jest zgodne z tym regulaminem,

niestety moja praca nie dziala z magnetofonem. musze zrezygnowac z udzialu :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

11

Magnetofon nie jest częścią wspaniałej architektury Atari, tylko protezą.

Odpowiem jeszcze publicznie na zadane mailem pytanie, bo może się komuś jeszcze przydać: 65816 na crazy jak najbardziej tak. Można w zasadzie wszystko, tylko lepiej przywieźć maszynę, jeśli używamy czegoś nietypowego. :)

12

to moze trzeba wymienic co nalezy a co nie do wspanialej architektury atari bo jak widac interpretacja jest dowolna :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

13

Vasco/Tristesse napisał/a:

Można w zasadzie wszystko, tylko lepiej przywieźć maszynę, jeśli używamy czegoś nietypowego.

"- instrukcje nielegalne procesora 6502 są... nielegalne,"

a na crazy jesli uzywamy czegos typowego to tez lepiej przywiez prawdziwe Atari :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

14

Byłbyś tak uprzejmy zmienić wątek i trolować w innym dziale? Jeśli nie zamierzasz niczego wystawiać, to nie wystawiaj i nie psuj innym dobrej zabawy.

Kontakt: pin@usdk.pl

15

wyrazilem swoja watpliwosc co do:

1. spojnosci regulaminu,
2. traktowania regulaminu przez organizatora

jak widac organizator moze wykluczyc dowolne urzadzenie zewnetrzne (zgodne z regulaminem) na podstawie np. cyklu miesiaca ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

16

Na tym polega przywilej bycia organizatorem

17 Ostatnio edytowany przez Vasco/Tristesse (2017-09-26 10:28:10)

xxl:
1. Regulamin jest spójny. Jeżeli tego nie dostrzegasz, to nic na to nie poradzę.
2. Oczywiście, że traktuję regulamin. Nawet całkiem poważnie.

Ta dyskusja nie przyniesie nic pożytecznego, dlatego proszę, abyś jej nie kontynuował.

Jeżeli ktoś uważa, ze napisze lepszy regulamin, to nikt mu tego, zdaje się, nie zabrania. Może założyć własny wątek, opublikować gdziekolwiek, poddać pod osąd. Ba, może nawet zorganizować własne party, na którym będzie go stosował.

18

oczywiscie nie masz racji :-) w regulaminie jest taki oto punkt:
"- Atari ma wspaniałą architekturę, która umożliwia współdziałanie różnych pamięci zewnętrznych i rozszerzeń - tworzenie prac, które nie działają z nimi nie jest zgodne z tym regulaminem,"

punkt ten mowi ze praca nie dzialajaca na roznych pamieciach zewnetrznych nie jest zgodna z regulaminem.
przykladowo xc12 jest takim urzadzeniam do atari czemu zaprzeczasz w posice 11 dopuszczajac prace nie dzialajace na magnetofonie, pozostajac tym w opozycji do regulaminu ;-)

zreszta... ten sam punkt dopuszcza uzywanie 16bit proca jak i vbxe (po detekcji) :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

19

:))))

.

20

xxl napisał/a:

niestety moja praca nie dziala z magnetofonem. musze zrezygnowac z udzialu :-)

A co Cię powstrzymuje, żeby jednak zadziałała?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

21

tebe napisał/a:

a tymczasem z wykorzystaniem nowej biblioteki VIMAGE dla VBXE możliwość ładowania max 336x240x8bit: BMP, PCX, GIF (GIF87a)

Rewelacja! Choć ten TEST.GIF to straszne brzydactwo :>

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

22 Ostatnio edytowany przez drac030 (2017-09-26 17:58:19)

Pin napisał/a:

TeBe - czy program mógłby przyjmować do wiadomości parametr z linii poleceń?

Druga sprawa, to uruchomienie z overlaya kończy się blankskrinem (program wisi i można wrócić do dos po reset)

Uruchomienie z overlaya kończy się nie tyle zwisem co tym, że komunikat "Load image" wyświetla się na czarnym ekranie. Jeszcze nie wyśledziłem, dlaczego. EDIT: przyczyną jest to, że program resetuje VBXE zaraz po jego wykryciu zamiast zrobić to dopiero tuż przed załadowaniem obrazka. Reset karty powoduje oczywiście, że 80-kolumnowy tryb tekstowy zostaje wyłączony i ekran dlatego się robi czarny :)

Natomiast wciśnięcie Break w odpowiedzi na ten komunikat kończy się prawdziwym zwisem na czarno.

I jest pytanie, jak się z tego programu wychodzi, oprócz przez wciśnięcie Reset...

KMK
? HEX$(6670358)

23

Jeśli ten program odpali parametr z CP to nawet pokusiłbym się o dołączenie nowych formatów do kompo.

Kontakt: pin@usdk.pl

24

skonsultuję się z Draco i poprawię interakcję z VBXE, poza tym MP obsługuje komendy CP (ParamStr), więc będzie można dodać odpalanie z linii komend

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

25

Świetnie, dzięki!