czy posiadacze Rapidus-a mogą potwierdzić bądź zaprzeczyć działaniu załączonego programu,
20 duchów w linii
adres ładowania od $1000, spod DOSa nie uda się
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
TURGEN 9.3.1 Najnowsza wersja oprogramowania TURGEN wprowadza kilka istotnych ulepszeń.
FujiCup 2024 - głosowanie Wystartowało głosowanie w tegorocznej edycji konkursu FujiCup.
IX. Basque Tournament of Atari 2600 31 stycznia Euskal Retro Association zorganizowało IX. Baskijski Turniej Atari 2600.
Rogul 1.0f Poprawki i nowe funkcje
a8rawconv GUI Graficzny interfejs użytkownika (GUI) dla narzędzia a8rawconv
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Rapidus PMG multiplekser
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
czy posiadacze Rapidus-a mogą potwierdzić bądź zaprzeczyć działaniu załączonego programu,
20 duchów w linii
adres ładowania od $1000, spod DOSa nie uda się
Działa. Wygląda dokładnie tak jak na załączonym obrazku. Co ciekawe, wcale nie potrzeba do tego 20mhz, Rapidus w trybie "Pasiowego" adaptera taktowanego std zegarem wyświetla to poprawnie.
faktycznie, Sweet16, Warp XE, Warp II i efekt ten sam
ciekawe jak to wygląda na Antoni? Antoni innej niż XXL-a ;)
Jeśli robisz to "golasem" '816 to powinno zadziałać. Widzisz, XXL amputował temu rozszerzeniu ręce i nogi i sam korpus chyba nie da rady :D
XXL wyświetlają się u Ciebie wszystkie duchy sprzętowe GTIA w linii (20 sztuk, 21 poza ramką)
nie, nie wyświetlają, bo nie masz 65816, ani pamięci liniowej, jesteś poza ligą ;)
U mnie chodzi na wszystkich profilach z 65816, ale Warp II trzeba przełączyć na standardowy OS, bo wykrzacza się na DracOS.
A to czemu?
EDIT: sprawdziłem na szybko na emulcu, chodzi niezależnie od OS-u - i nie może być inaczej, bo program tebe z OS-u nie korzysta.
Co do Antonii, sprawdzę w domu, ale prawdopodobnie się wysypie, bo CPU w Antonii jest za wolne. Na emulatorze program chodzi od 14 MHz wzwyż.
TeBe - kod jest wykonywany w liniowej '816? bo jeśli tak, to Antonia faktycznie nie wyrobi. Myślałem, że to <64k
W Antonii cała pamięć chodzi z taką samą prędkością, więc jeśli nie wyrabia w liniowej, nie wyrobi też i w pierwszych 64k.
Czyli po prostu kod siedzi w liniowej i zwolnienie pierwszych 64k do slow ram nie ma tu znaczenia.
TeBe - a może ten tester sprzętu przez banki fast Rapidusa wykrywa MapRam? ;)
Czyli po prostu kod siedzi w liniowej i zwolnienie pierwszych 64k do slow ram nie ma tu znaczenia.
Ma to tyle znaczenia, że w liniowej jest ewentualnie więcej miejsca na hektary kodu. Na Rapidusie dodatkowo kod wykonywany w Faście nie jest turbowany przez Antica.
tak, program (nie używa OS-a) korzysta z pamięci liniowej FAST RAM (pierwszy 1MB), bo mam pewność że tam działa wszystko z jednakową prędkością, poza tym liniowa jest cool :)
ten programik to dowód na to że Rapidus potrafi zwiększyć możliwości graficzne XE/XL :)
ciekawostka, niezależnie od użytego rozkazu ładowania akumulatora
lda #BYTE
lda WORD (16 bit)
lda LONG (24 bit)
zmiany zachodzą stabilnie w tych samych miejscach obrazu, innymi słowy decydujący jest zapis do rejestru sprzętowego który powoduje synchronizację z plamką obrazu (cyklem koloru)
Zapis do rejestru I/O ($D000-$D7FF), albo odczyt, powoduje synchronizację z zegarem płyty głównej (1,77 MHz).
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Rapidus PMG multiplekser
Wygenerowano w 0.021 sekund, wykonano 61 zapytań