mono napisał/a:

Czeka nas "blaszak"? :>

A myślałeś, że jak zrobią tego wyczekiwanego przez Ciebie klona, to w co go wsadzą?

No wiadomo, że nie w snopek siana.

A w ostatnich rzędach odkryto podobno kogoś z włóczki.

Jakkolwiek, do pewnego stopnia wątpliwości są zasadne.

Miałem nadzieję, że to będzie ITX. Żeby nie w żelazny czołg, tylko w ładną obudowę ITX to włożyć - żeby nowe Atari XL było estetyczne. A to jest na prawdę wykonalne: http://tiny.pl/gj8q6

No i widzę, że już coś tu się nie mieści.
To oryginalna płyta ITX nie posiada wejścia na joysticki? A przynajmniej pada USB rozpozna, skoro ma takie wejścia na głównej?
Bo sens był taki, żeby wszystko, co wynaleziono przez te lata (wszystko, co ma sens i jest po dziś dzień szeroko używane) wj*bać do jednego ITX. Więc, żeby się z tego nie zrobił kolejny monster, którego nikomu nie będzie się chciał konfigurować, no nie.

Byezzzzzzzzzzzzzz.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

152

ekler bedzie mial takze turbo dla Antica... x2 i x4 (niewykorzystany bit dmactrl) co oznacza ze np. tryb 9 basica bedzie mial wielkosc pixela jak tryb 8 ;-) no i rozdzialki do 1280 w poziomie

widze ze ma to dosc wysoki priorytet wiec pewnie niedlugo bedzie

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

153

I do tego 1280 w poziomie dane będzie brało z 64K RAM?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

154

z pamieci do ktorej dostep ma antic :-) a ten ma dostep do podstowaowej i dodatkowej

tryby tekstowe 40, 80 i 160 znakow w wierszu ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

155

... powstała właśnie nowa definicja "pure stock Atari". 14.09 roku pańskiego 2017 ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

156

xxl napisał/a:

...tryby tekstowe 40, 80 i 160 znakow w wierszu ;-)...

Kursor będzie 2 minuty sie przesuwał od 1 do 149 kolumny :) :)

157

Teraz wyobraźmy sobie monitor w std PAL wyświetlający 160 znaków w linii. No chyba, że do stock Atari będzie HD, to przepraszam :)

Kontakt: pin@usdk.pl

158

ekler ma hdmi :D


chyba juz jest turbo na anticu, poszukuja smialka do modyfikacji E: drajwera na 80 kolorowych znakow

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

159

No to przepraszam ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

Ale w tym wątku nie chcemy "pure stock Atari", tylko "new clone Atari".

Ja osobiście wyczekałem się na to szereg lat (temat niejednokrotnie i obszernie przedyskutowany z p. Mono, przy oceanie alkoholu) i wyrażam niniejszym zadowolenie, że klon powstaje.

Tylko co K*RRRRRRRRWA z tymi joystickami. To niejasne jest dla mnie. No chyba, że pady USB zadziałają. A to ja przepraszam.
Ależ wodzu, co wódz.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

161

No ja też się cieszę. Zobaczymy Panie, co to w lecie będzie...

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

162

lato jest caly czas :-)

chyba (moge sie mylic) byla o tym mowa i w ktorejs wersji podlaczony pad do usb mapowany jest na joya. sprawdze to.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

163

tryby monochromatyczne dostaly niezalezny kolor, obsluga identyczna jak w Sophii (GRACTL)

:-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

164 Ostatnio edytowany przez xxl (2019-11-11 21:18:16)

Stereo SID w Eklerze.

Post's attachments

SLIGHTSIDPLAYER-eclair.ATR 179.64 kb, liczba pobrań: 6 (od 2019-11-11) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

165

coś trzeba dodatkowo zrobić, aby to włączyć?
wgrałem core z 11.11 (37) i nie gra.

166

nie wiem. to swieza sprawa, wczoraj w nocy jeszcze okazalo sie ze SID byl taktowany 1,79 ;-) poprawil to ale nie wiem co dalej.

z plotek... bedzie uklad do podmiany POKEYa - a w srodku: 4 pokeye i 2 SIDy... a co dalej? to kwestia pojemosci ukladu (koszt)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

167

a, czyli jeszcze nie działa?

ja natomiast już zamówiłem i testuję video-extension boarda :D
VGA i scandoubled działa jak złoto. Muszę jeszcze porobić przejściowki i potestuje RGB, s-video i composite.

168

juz dziala, nie wiem czy udostepnil rdzen ale w nocy dwa razy robil kompilacje.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

169

a jakaś konkretna wersja os? ablo ustawienia pamięci? bo u mnie nadal nie gra. przy niektórych utworach coś trzeszczy tylko, ale wiekszość po prostu zawiesza eklera :/

170

dzis wkoncu flashowalem... po tylu latach ;-)

dziala swietnie.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

171

a poniewaz sa w srodowisku userzy dla ktorych jesli sprzet nie dziala szbciej niz standard to jest "bez sensu" to tu prosze test cpu speed dla 6502 zegar x32

Post's attachments

20191113_155142.jpg 91.32 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

20191113_155211.jpg 83.48 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

172

Po prostu stock jest nudny ;)

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

173

czy jest chociaz jeden program, ktorego warto sprawdzic na maksymalnym przyspieszeniu?

tylko cos naprawde wymagajacego, bo np. Stunt Car Racer juz na x8 (+synchronizacja z ramka) chodzi jak na Rapidusie - czuje tutaj szczura bo to niemozliwe - chyba, ze Rapidus byl w jakiejs slabszej konfiuracji.

na x32 to juz nie ma co odpalac ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

174

Let's Emu! Nie pamiętam dobrze, ale coś tam się potrafiło przyciąć.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

175

ale ten program wymaga 16 bit procka...

sprawdzilem to: http://atarionline.pl/forum/comments.ph … e=1#Item_0

ze spritami klatke w BASICu renderuje w minute czterdziesci a na x32 w 3 sekundy - to by sie zgadzalo :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.