Tak mi się coś pomyślało i nie daje mi spokoju... heheh
Czy da się "wsadzić" do XEGS rom z czyms innym niż Missile Command?  :D
Czy to działa jak catridge włożony do slotu czy jakoś inaczej?

2

Yo!

Elektronikiem nie jestem, znawca XEGS tez nie (Pin ma teraz wypasionego geesa, wiec bedzie wiedzial chyba najwiecej). Postudiowalem troche schemat tego kompa i jest tak:

- nie ma osobnego romu z gra missile command (no chyba ze schemat jest niepelny w co watpie). po podlaczeniu klawiatury na 13 pinie wtyczki podawane jest +5V (poprzez rezystor 1K). sygnal ten (KEYEX) idzie do 10 nozki GTIA (T1). w ten sposob klawiatura robi za przelacznik.
- na moje oko missile siedzi w romie, tym samym gdzie system. czyli programujesz eproma i zamiast missila wrzucasz co dusza zapragnie...

Teraz nic innego jak czekac az ktos bardziej kompetentny mnie poprawi.  :D

3

Chyba znalazłem rozwiązanie.
W innych modelach atari OS zajmuje 16k (pamięć 27128) natomiast w XEGS jest 32k romu. Poznałem to po liniach adresowych. Pamięci 16k np.27128 mają 14 linii adresowych (A0 do A13) natomiast pamieć 32k np. 27256 ma 15 linii adresowych (A0 do A14). Ta ostania (nóżka 27 pamięci) jest podłączona do nóżki 14 układu MMU (U12)  - sygnał RSEL.
Jeżeli chcesz zastąpić Misile Command musisz zaprogramować
a) pamięć EPROM 27256 z OSem i własnym softem.
b) odciąć sygnał RSEL od romu (nóżka 27 - ją podłącz do masy), zaprogramować EPROM 27128 z własnym softem, podłączyć go do kompa a linie CS i OE połączyć z sygnałem RSEL z MMU.
To chyba wszystko jakby co to sie pytaj.
I cosik jeszcze na P.S.
Mam schemat XEGS autorstwa J.Soboli. Jest tam mały błąd. Skoro noga 27 romu jest podpięta do sygnału RSEL to nie może być równocześnie podłączona do zasilania.
Wynika to z tego że pamięć 27128 ma tam wyjście nap. programującego, a 27256 ma tam linię adresową A14.

4

Na jednej kości w XEGS mam dwie wersje SDX (4.20/4.22)- 2x64kB, IDE bios dla KMK (chyba 8kB), OS, bas; MissileCommand poszedł do odstrzału .. :D

Kontakt: pin@usdk.pl