Potrzebne źródło do tego programiku -> https://www.youtube.com/watch?v=wFeb3OGRHMg
Niestety cały dzień poszukiwań i lipa, oczy już mnie od wujka google bolą, może ktoś wie gdzie to znaleźć.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Link do źródła
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Potrzebne źródło do tego programiku -> https://www.youtube.com/watch?v=wFeb3OGRHMg
Niestety cały dzień poszukiwań i lipa, oczy już mnie od wujka google bolą, może ktoś wie gdzie to znaleźć.
4:41 na filmie jest źródło.
OCR i gotowe:
10 REM MAZE GENERATOR
20 MX=40:MY=40:GRAPHICS 0:PRINT "MAZE GENERATOR":PRINT :PRINT "INITIALIZING";
30 DIM MAZE(MX,MY),DX(3),DY(3)
33 FOR Y=0 TO MY STEP 2:FOR X=0 TO MX STEP 2
34 MAZE(X,Y)=0:NEXT X:? ".";:NEXT Y
40 DX(0)=-1:DX(1)=1:DX(2)=0:DX(3)=0
50 DY(0)=0:DY(1)=0:DY(2)=-1:DY(3)3=1
60 FOR I=0 TO 3:J=INT(RND(1)*4)
70 T=DX(J):DX(J)=DX(I):DX(I)=T
80 T=DY(J):DY(J)=DY(I):DY(I)=T:NEXT I
90 CX=INT(RND(1)*MX/2)+MX/4
95 IF CX/2>INT(CX/2) THEN CX=CX+1
100 CY=INT(RND(1)*MY/2)+MY/4
105 IF CY/2>INT(CY/2) THEN CY=CY+1
110 GRAPHICS 5
120 COLOR 3:PLOT CX,CY
130 MAZE(CX,CY)=255:X=CX:Y=CY
140 REM START OF MAZE
150 D=INT(RND(1)*4)
Szach Mat.
no chyba nie do końca... bo tam kolo listuje tylko kawałek...
ZTCP to w 5 liniach w Tajemicach Atari było chyba kiedyś generowanie takiego labiryntu...
Tak jak koala pisze, to tylko fragment, wystarczy przyjżeć się liniom 140 i 150. Do bani trochę nieprawdaż?!
Zapytałem autora o źródło w komentarzu https://www.youtube.com/watch?v=wFeb3OGRHMg&t=4m41s - tego &t=4m41s nie znałem.
Fajny pomysł :) Na filmie widać, jak to działa, nawet w razie braku źródła dałoby się odtworzyć.
Oj tam, od razu OCRy i inne duperela.
Za komuny przepisywaliście z Bajtka i nikt nie narzekał. Ja jak się uczę nowego języka, biblioteki, czy algorytmu to też wszystko przepisuję ręcznie, to bardzo ważne.
@skrzyp może i tak ale mnie akurat nie interesuje już w tej chwili nauka basica na Atari. Nie zauważyłem że to nie jest kompletne i tylko na szybko odczytałem poprawiłem 2 błędy i wkleiłem. Jeżeli chodzi o naukę to faktycznie trzeba przepisywać aby zapamiętywać i uczyć się na błędach które się popełni (np literówki, błędy w znakach itp).
Po co się uczyć teraz czegoś czego nie mam ochoty się uczyć i nie widzę już zastosowania a niestety w przypadku Atari nie ma to już dla mnie zastosowania - mam inne problemy i zadania do wykonania.
To jest znany algorytm, trzeba go tylko sobie napisać, najlepiej korzystając ze strony napisz.se i tej: https://en.wikipedia.org/wiki/Maze_gene … rst_search
@willy - kolega potrzebował pomocy, a takie rady raczej mu są zbędne. Pewnie zależy mu na czasie i dlatego chęć gotowca - to akurat jest normalne i akceptowalne wg mnie.
offtop: w Tajemnicach Atari - te wspomniane przeze mnie 5 linii - korzystały w 99% z tego algorytmu "Recursive division method" - bo pamiętam że tam często wtedy takie brzydkie "widły" wychodzą jak ja to nazywam ;)
@koala - chyba jednak niezbyt się śpieszy,
Niestety cały dzień poszukiwań i lipa
...
30 sekund googlowania daje:
http://www.atarimagazines.com/compute/i … erator.php
Ale on chciał źródło tego programu, a tutaj pod tym linkiem go nie widzę;)
Jak się nie ma co się lubi, ... to się szuka w google :)
Ale w google nie ma listingu (Ty też nie znalazłeś):) ale fajna "sucha" dyskusja;) moja racja jest najmocniejsza! :D:D:D
http://www.commodore.ca/gallery/magazin … 019-01.pdf - strona 58 się zaczyna listing dla Atari, ale raczej to nie ten poszukiwany.
I tu przydała by się baza danych ATR'ów. Chyba o tym kiedyś pisałem.
Tu jest program z podobnym algo, tzreba tylko sobie dostosować ciutkę: https://archive.org/download/a8b_coloni … /019_b.atr
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Link do źródła
Wygenerowano w 0.019 sekund, wykonano 66 zapytań