w załączniku procedura realizująca wyłączenie tzw. badlines
czy ktoś potrafi wyjaśnić dlaczego wiersze dla ANTIC = 4 są wyświetlane poprawnie, a dla ANTIC = 2 co drugi wiersz są obcinane
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
TURGEN 9.3.1 Najnowsza wersja oprogramowania TURGEN wprowadza kilka istotnych ulepszeń.
FujiCup 2024 - głosowanie Wystartowało głosowanie w tegorocznej edycji konkursu FujiCup.
IX. Basque Tournament of Atari 2600 31 stycznia Euskal Retro Association zorganizowało IX. Baskijski Turniej Atari 2600.
Rogul 1.0f Poprawki i nowe funkcje
a8rawconv GUI Graficzny interfejs użytkownika (GUI) dla narzędzia a8rawconv
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Usuwanie badlines - ANTIC 2,4
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
w załączniku procedura realizująca wyłączenie tzw. badlines
czy ktoś potrafi wyjaśnić dlaczego wiersze dla ANTIC = 4 są wyświetlane poprawnie, a dla ANTIC = 2 co drugi wiersz są obcinane
Rzecz skojarzyła mi się ze sposobem działania trybu 3 ANTIC-a... i rzeczywiście coś jest na rzeczy. Spróbuj użyć znaków $60..$7f.
Być może ANTIC realizuje tryb 3 za pomocą jakiegoś tricku aplikowanego bezpośrednio na tryb 2, co być może wiąże się właśnie z obsługą VSCROL. Tryb 4 ANTIC-a nie ma analogicznego trybu 3-go :)
W załączniku Twój kod zmodyfikowany.
Różnice między trybami 2 i 3 to:
- wysokość linii trybu (tryb 2 - 8 linii, tryb 3 - 10 linii)
- zerowanie linii 0 i 1 dla znaków $60-$7f tylko w trybie 3
Linie 8 i 9 są zerowane dla znaków $00-$5f w trybie 2 tak samo jak w trybie 3.
działa, dla znaków $60..$7f, dzięki Mono, Fox
nie pamiętam abym wcześniej się z tym ograniczeniem spotkał, zbyt często zajmowałem się trybami kolorowymi ;)
p.s.
w załączonym przykładzie znak $21 ("A") i $60 zostaje zmodyfikowany, znak "A" ma przerwy, znak $60 tworzy ciągłe pionowe linie
człowiek uczy się całe życie :)
Dzięki Fox. Nie wiedziałem o tym zerowaniu.
A potrafiłbyś wytłumaczyć dlaczego w trybie 3 tylko jedna ćwiartka jest przesunięta? Połówka byłaby jakoś bardziej intuicyjna (i chyba użyteczniejsza)...
Edit: Mam na myśli ćwiartkę generatora znaków ($60..$7f).
Zastosowaniem trybu 3 są większe, bardziej czytelne litery. Ta "ćwiartka" jest przeznaczona na znaki, których fragment jest poniżej linii bazowej: np. g, p, q, y - 32 to aż nadto.
To ja wiem, ale dlaczego TYLKO JEDNA ĆWIARTKA a nie np POŁOWA?
Edit: Wcale nie aż nadto - do pokrycia standardowego ekranu brakuje 8.
Edit 2: Wyobrażam sobie, że połowa jest nawet konstrukcyjnie prostsza - bierzesz jeden bit. A do rozpoznania ćwiartki potrzebujesz skombinować dwa bity jakimś operatorem (np AND). Czemu tylko 32.
Właściwie to odpowiedziałeś na moje pytanie :) Dziękuję.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Usuwanie badlines - ANTIC 2,4
Wygenerowano w 0.064 sekund, wykonano 91 zapytań