1

Cześć
Przeglądałem sobie Internet i znalazłem informację o takiej płytce Overscan ST.
Czy takie coś zadziała z STE i ktoś to może robi? Czy gry/programy to wykorzystają, czy sztuka dla sztuki?

2

Gry nie wykorzystają, Programy GEMowe tak.
Z tym że nie spotkałem się ze  sprzętowym overscanem dla STe

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

3

Jakby co, to mam jeden na zbyciu :)

Było miło :) Do widzenia.

4 Ostatnio edytowany przez erOS (2016-02-11 21:04:31)

poprawcie jeżeli się mylę...

zdaje się, że zysk jest  największy dla średniej rozdzielczości, a najmniejszy dla hiresu.
i chyba osiągane rozdzielczości (tym samym trybie) zależały od używanego monitora...

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.

5

Witam
Na moim overscanie jest tak na 1040 STF 3Mb.

Lo res  - 368x264
Md res - 736x264
Hi  res - 672x480
Niska i srednai na monitorze od Amigi, a Hi res na SVGA od PC.

6

artik-wroc napisał/a:

Jakby co, to mam jeden na zbyciu :)

zadziała z STE?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

7

jestem pewien ze dalo by sie taki overscan zrobic na jakims malutkim AVR. Czy istnieja jakies informacje co do tego jak to sie wpina w system?

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

8

w tym pliku znajdziesz grafiki i opis http://atari4ever.free.fr/hardware/zip/overscn3.zip

Idea jest taka że GLUE sygnełem DE (Display Enabled) informuje MMU że ma on wysyłać dane obrazu do SHIFTERa.
Sprzętowe overscany wpina się w linię DE pomiędzy GLUE a MMU w celu wydłużenia czasu trwania sygnału DE.
Problem w STE jest taki że GLUE i MMU są w jednej kości - GSTMCU więc fizycznie nie ma dostępu do linii DE.
Chyba że ktoś wpadnie na inne rozwiązanie dla STE.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

9 Ostatnio edytowany przez Ender (2016-02-12 18:23:03)

Cyprian napisał/a:

Problem w STE jest taki że GLUE i MMU są w jednej kości - GSTMCU więc fizycznie nie ma dostępu do linii DE.
Chyba że ktoś wpadnie na inne rozwiązanie dla STE.

No to klops. Dzięki wszystkim za odzew.