Uff.. znalazłem w końcu trochę (dużo :P) wolnego czasu i zaimplementowałem wspomniany przeze mnie wcześniej algorytm obcinania wielokątów. O ile sam algorytm (Sutherland-Hodgman) nie jest zbyt skomplikowany, to już odpowiednia implementacja w assemblerze nie była zupełnie banalna (chociaż ilościowo kodu nie jest dużo). Implementacja obcina wielokąt do zadanego parametrycznie okna, wykorzystując strategię "dziel i zwyciężaj" - czyli skomplikowany problem dzieli na kilka mniejszych - w tym wypadku obcinanie następuje dla każdej krawędzi okna osobno. Dzięki takiemu rozwiązaniu można obcinać np. tylko po krawędziach poziomych lub pionowych :). Procedurę clippingu przeniosłem do osobnego pliku, w programie głównym jest tylko kilka zmian w stosunku do procedury rysowania wielokątów wypukłych bez obcinania. Mam pomysł (chyba), jak zmniejszyć dosyć kosztowne czasowo liczenie przecięcia krawędzi z oknem obcinającym (teraz jest między innymi jedno mnożenie i jedno dzielenie), ale zostawiam to sobie na później (tablica nie wchodzi raczej w grę ze względu na jej rozmiar). Jak zwykle komentarze mile widziane :P Myślę, że kolejnym krokiem będzie jakiś obracający się sześcian, a później może obiecany wcześniej glenz :D
Atari 8-bit Rom Image File Explorer Nowa wersja przynosi szereg istotnych ulepszeń i nowych funkcji.
Atari Font Maker V1.6.16.0 Nowa wersja narzędzia do tworzenia fontów i map.
Turgen 9.4.0 Nowa wersja Turgen - popularnego narzędzia do tworzenia kaset dla komputerów Atari.
TileT Przeglądarkowy edytor map stworzony specjalnie z myślą o trybie tekstowym z kolorami i kwadratowymi pikselami
FujiNET firmware v1.5.0 Nowa wersja firmware, która wprowadza szereg ulepszeń i poprawek.