1

Jak w temacie.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

2

.. jak nie znajdziesz, to Ci go pożyczę. Wystarczy na rok, czy tam dwa lata? ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

3

Mono, czy robisz reverse-engineering?
Mam taki A-D wersja bardzo wczesna, można powiedzieć prototyp, spod ręki Arka Łukszo; ale nie ma oznaczeń na układach.
I nie na sprzedaż, niestety...

4 Ostatnio edytowany przez mono (2015-03-26 14:50:11)

Dziękuję panowie. Byłbym w takim razie wdzięczy gdybyście mi w stosownym czasie pozwolili potestować swoje egzemplarze.
A póki co czekamy - może znajdzie się sprzedawca.

Edit: Kuba - nieeee, elektronikiem to ja nie jestem, ja tylko poprogramować, Panie, poprogramować...

Edit 2: Doprecyzuję jeszcze, bo to może być istotne. Wiem, że niektóre MA/DC były "uszkodzone", dopiero późniejsza seria miała poprawiony bug zw z sygnałem fi2 (tak wyczytałem na aa) - taki "uszkodzony" egzemplarz też mnie interesuje.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

5 Ostatnio edytowany przez seban (2015-03-26 13:30:51)

Hej!

Interesuje Cię oryginał czy "odtworzona" konstrukcja... odtworzona w sensie 'zasady działania, zgodnej z oryginałem'.
Bo jestem pewny że dawno, dawno temu pisałem już o tym, tzn. o zasadzie działania A/D Convertera... i to było gdzieś na forum... ha! jest tutaj: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 949#p44949, a a tutaj Fox pisał o wadliwej serii: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 40#p103240

6

A czemu akurat ten model, a nie inny?

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

7

Może być konstrukcja odtworzona. Wersja "zepsuta" ciekawi mnie o tyle, że skoro da się ją zmusić do działania, to należy :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

8

@Duddie: A jakie są inne modele? Widziałem tylko, że 2-bit (ci od Atari DigiDrum i Rythmizera) mieli jakiś program do samplowania, i ANG też coś miało. Chętnie dowiedziałbym się, jakie inne samplery były dostępne do Atari 8-bit w kraju i za granicą. Co wiem, to tylko że w TA był opisywany model na linijce diodowej. I w Atari Magazynie zdaje się jakiś (poszukam).

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

9

Autor Flash Turbo do CA/LDW w wywiadzie mówił coś o samplerze też (a przynajmniej tak mi się po głowie pałęta), ale to by trzeba było poszukać, czy tylko pomysł, czy np. Atares tym handlował albo jeszcze coś..

10

To ja poszukam jeszcze mojej wersji AD-Convertera, tyle że zamiast PAL/GAL użyłem TTL-ek, znajdę to proto i Ci podeślę.

A mam jeszcze sampler 8-bit stereo"samoróbkę" z lat '90 opartą na ADC0809 (w sumie to ma 8 wejść, ale podłączyłem tylko 2)... mogę tego też poszukać... tylko to wersja "extreme edition", prototyp na tzw. "pająku" :D mała uniwersalna PCB, trochę drutów... i druga płytka którą wpinasz w złącze CART-a... i to wszystko :) Dział kiedyś nawet całkiem nieźle :) Zapewne będzie działał nadal :)

11 Ostatnio edytowany przez Duddie (2015-03-26 14:16:45)

@mono: spytałem, bo można zrobić fajny przetwornik A/D. Ja kiedyś robiłem do Amigi, stereofoniczne. W sumie po niewielkich modyfikacjach można go użyć w XL/XE.

Teraz zauważyłem, że Seban napisał o scalaku, którego używałem, czyli ADC0809.

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

12

Noo, ten na linijce robiłem... Na pająka. i działał. O ile pamiętam - był "zgodny" z Crystal Soundem. Był jeszcze program (w TA lub AM) do samplowania z magnetofonu przerobionego na KSO Turbo 2000 (ten z kablem z portu Joya) - też to działało ;)

Sikor umarł...

13

Crystal Sound, kiedyś tego używałem ;) 3 1/8 bitowy dźwięk ;)

14

@Sikor: Ten na linijce też kiedyś mój kolega zrobił na pająka. Dawało to chyba z 8 poziomów odczytu i było dość zaszumione. Ale używaliśmy i nawet jakiś program na to napisaliśmy dawno temu :) Może leży gdzieś na starych dyskietkach.

@Seban: O gdybyś mógł, to poproszę :) Za to z prototypem nie ryzykujmy raczej transportu. Na jakimś party spróbujemy może go potestować gdybyś był łaskaw zabrać z sobą. Jeszcze uzgodnimy.

@Duddie: Na razie chciałbym zobaczyć rzeczy, które były produkowane i sprzedawane oficjalnie na rynku w kraju i zagramanicą lub opublikowane w gazetach. Na produkcję będzie jeszcze czas :) Takie rozeznanie sobie robię na swój prywatny użytek.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

15

"linijka" czy "Crystal Sound" miało 9 poziomów (0 + 8 poziomów ), dlatego użyłem stwierdzenia: 3 i 1/8 bita ;) - tak naprawdę scalak UL1980 pozwalał na linijkę do 12 diód, ale CS wykorzystywał tylko 8 linii joystików.

16 Ostatnio edytowany przez qbahusak (2015-03-27 15:39:03)

To jest miejsce, gdzie teoria rozmija się z praktyką.
YourBodyMyBody oraz Music Non Stop było samplowane zmodyfikowanym przeze mnie crystal soundem (który zakupiłem; z "crystal" miało to wspólne tyle co i nic - szumiało niemiłosiernie). Wziąłem a277d (punkt świetlny) i miało toto przy odpowiednim dobraniu vref sekwencję:
11111111,01111111,00111111,10111111,10011111, ... etc.
Otrzymałem dość stabilne 15 poziomów na ośmiu bitach joysticka.
Efekt jaki jest - słychać.

17 Ostatnio edytowany przez seban (2015-03-27 23:55:20)

Potwierdzam UL1970 (UAA170) czyli również "punkt świetlny" też tak miało, gdy Vref było mniejsze niż 3V było płynne przejście pomiędzy diodami, w przedziale 4-6V przejście jest "skokowe" (tzn. świeci tylko jeden LED).

Bladego pojęcia nie miałem że "Your-Body" oraz "Music Non Stop" z Garfield Demo było samplowane czymś takim, sądziłem że używałeś jakiegoś samplera przeznaczonego dla Amigi :) Dla mnie wtedy brzmiało to rewelacyjnie :) Ileż ja się tego nasłuchałem... do dziś to demo jest czymś czego bardzo lubię słuchać :) Wyszło Ci to fenomenalnie... a w tamtych latach naprawdę zbierałem koparę z ziemi :) Szacun! :)

18

@qbahusak: Jeśli dobrze rozumiem działa to, jak połówkowe sterowanie silnikiem krokowym? Świetne!
A dema "Self-Control" i "Garfield" miażdżyły! Szacun.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

19 Ostatnio edytowany przez qbahusak (2015-03-29 21:34:32)

Self Control tylko zmiksowałem dodając nieistniejący fragment do loopa.
YBMB było samplowane z mojej Darii stąd wysokie tony naturalnie zostały stłumione :D i nie było aliasingu.

20 Ostatnio edytowany przez seban (2015-03-29 22:07:29)

Niesamowite jeżeli chodzi o YBMB i aliasing... zawsze zastanawiałem się wtedy czy przepuściłeś to przez jakiś low-pass aby nie było słychać aliasingu :) oczywiście wtedy oczywiście nie wiedziałem że to się tak nazywa, wiedziałem tylko że wszelakie częstotliwości wyższe od częstotliwości próbkowania występujące w próbkowanym sygnale, powodują ogromne zniekształcenia ... i dlatego sądziłem że siedziałeś z jakimś korektorem i  dobierałeś odpowiednio pasmo :) , a dziś okazuje się że kulisy filtrowania okazały się zaskakujące :) Uwielbiam takie historie z przeszłości!:) Respect! :D

Jeżeli chodzi o produkcję Jakuba to oczywiście należy przypomnieć nieśmiertelny Axel-F, z dwu-kanałową perkusją digi... mogłem słuchać tego bez końca... i nadal mogę... :D

http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=27

http://a8.fandal.cz/files/binaries/demos/a/axel-f.png

21

Dopisałem jak sobie poradzić z wadliwym A/D Converterem.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

22

Hmm to już wiem czemu mój tak szumiał...

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim