1

Czy ktoś podzieliłby się instrukcją do tegoż programu?
Z AtariAge wiadomo, że była kiedyś dostępna w .pdf - niestety złamany link :/

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

2

Mam ograniczone możliwości dodania załącznika ale wygooglanie black magic Composer PDF daje link do strony tigress. Tam jest ten PDF.

3 Ostatnio edytowany przez mono (2015-02-16 19:43:42)

Bardzo dziękuję. Niech Ci bozia w dzieciach itd.

Edit: Tutaj to jest :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

4

Z tymi dziećmi to broń cie panie Boże. Ale nic więcej nie piszę bo ostatnio strach ;-). pozdrawiam.

5 Ostatnio edytowany przez seban (2015-02-17 01:01:06)

Autorzy tego programu ( Gnome Design ) potrafili napisać fantastyczną muzykę przy użyciu tego programu. Player masakra, zbugowany... wykonujący się wieki... ale za to jak potrafił grać:

Opus XPulse, ABBUC #20 Intro - jednym słowem  Black Magic Composer rządzi! :D

Dość nietypową cechą programu były domyślne pattern-y o długości $10 (16 dec). Za to edytor obwiedni i instrumentów był zupełnie inny niż wszystko dostępne w tamtych czasach... pewną analogię można dostrzec w Benjy Sound Monitor.

Oczywiście program posiadał ponoć dość toporny interfejs (mi się podobał, ale ja nie jestem muzykiem), którego nie tolerowali muzycy :) chociaż wydaje mi się że po Future Composer to BMC jest wzorem do naśladowania :D

ps) przepraszam za kolejny off-topic

6

A tam offtopic - w temacie jest.
Pattern dla instrumentów chipowych ma 16 pozycji, ale dla sampli już 32. Sample są odpalane 2x częściej niż instrumenty chipowe więc obydwa rodzaje patternów idą równo. No i player gra tylko na VBLK (kanał sampla zajmuje zawsze 4 generator POKEY-a i gra co drugą linię rastra czyli 7.778 kHz).
Liczba patternów chipowych to 128, ale samplowych nie wiedzieć czemu tylko 64. Instrumentów można mieć 32, sampli 16.
W instrukcji są nieścisłości, ale i tak lepsza taka niż żadna :)
Nie wiem jeszcze jak są generowane brzmienia chipowe (legendarny sinus i piła), ale to się pewnie z czasem wyjaśni.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

7

Skoro samplowe zajmują dwa razy więcej patternów - jest ich o połowę mniej. Stąd pewnie 128 jednych i 64 drugich (czyli 128). Razem można wywołać w jednym bajcie (128 plus 2x64) - ale to takie moje przypuszczenia są, nie jestem programistą, więc mogę się mylić...

Sikor umarł...

8

jeśli by przy wpisywaniu nut było coś słychać, to można by nawet muzykę na tym napisać jakąś.

Kontakt: pin@usdk.pl

9

Za to MusicProTracker ma możliwość korzystania z sampli Black Magic Composera. Zresztą, są to jedyne sample które dobrze brzmią z nagłówkiem FF FF (chyba mają poodwracane połówki bitów). Sample typowo "MPT-owskie" są łykane z nagłówkiem FE FE.

I Ty zostaniesz big endianem...

10 Ostatnio edytowany przez cedyn (2015-02-19 00:54:04)

jeeezuuu ... jak to nadal zajebiscie daje rade :)

orientuje sie ktos czy utwory demo z BMC sa dostepne jako .sap ?

11 Ostatnio edytowany przez seban (2015-02-19 02:06:32)

nie bardzo rozumiem o co chodzi w tym pytaniu... ale np. utwory Sven-a Tegethoff-a ( Gnome Design)  są jak najbardziej dostępne jako SAP, wystarczy odpowiednie zapytanie do ASMADB: songs by Sven-a Tegethoff

12

wlasnie dokladnie o to co podrzuciles :)

uzywajac stacjonarnego playera mozna pozrzucac osobne sciezki do .wav, amirite ? czy da sie w jakis sposob wyexportowac poszczegolne instrumenty na osobne sciezki (chodzi mi przede wsztskim o perkusje) ?

13

http://asap.sourceforge.net/

Wtyczki m.in. do Winampa, foobar2000 i XMPlay mają w ustawieniach możliwość wyłączenia poszczególnych kanałów POKEYa, można oczywiście też zrzucić to do WAV. Ewentualnie z linii poleceń asapconv.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

14 Ostatnio edytowany przez seban (2015-02-19 21:40:57)

myślę że Miker mógłby powiedzieć które muzyczki w ASMA są jeszcze w BMC, albo kto komponował z użyciem tego programu. Pamiętam że na pewno "Marucha" coś tam stworzył:

http://asma.atari.org/asmadb/search.php?play=3056
http://asma.atari.org/asmadb/search.php?play=2115
http://asma.atari.org/asmadb/search.php?play=2116

15 Ostatnio edytowany przez mono (2015-02-19 21:52:36)

Na stronie z opisem w eng były również dwa atry - wszystko to wrzuciłem do Atariki.

Edit: Na tych atrach są utwory, które linkujecie :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

16

no ja wiem ze sa :) ale Cedyn prosil o piki w formacie SAP :)

ps) sorki za brak PL lit, ale jakos nie moge locale odpowiednio ustawic, a sprawdzam jak sobie radzi rasp.pi2 z przegladaniem podstawowych stron WWW :)

17

Na pewno wszystkie muzyczki z katalogu "Tegethoff_Sven", ale również np. te:

http://asma.atari.org/asmadb/search.php?play=524
http://asma.atari.org/asmadb/search.php?play=3630
http://asma.atari.org/asmadb/search.php?play=1009
http://asma.atari.org/asmadb/search.php?play=2938
http://asma.atari.org/asmadb/search.php?play=2939
http://asma.atari.org/asmadb/search.php?play=3626 (ten akurat cokolwiek średnio udany).

I Ty zostaniesz big endianem...

18 Ostatnio edytowany przez voy (2015-02-23 17:06:01)

Tworzył chyba w tym jeszcze Uwe Loos. Tak przy okazji, to chyba nie ma w ASMA jego muzyki z programu IGAS.

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

19 Ostatnio edytowany przez seban (2015-02-23 17:06:52)

a o której muzyce mówisz? Bo np. ta która była również w Das-Omen intro to jest:

http://asma.atari.org/asmadb/search.php?play=2397

prawdę mówiąc nie wiedziałem że to BMC, nigdy tego nie sprawdziłem. Jakoś żyłem w przeświadczeniu że Uwe Loos, pisał własny player... nigdy nawet nie skojarzyłem tego z BMC, ale jak będę miał chwilę to sprawdzę.

ps) no i w życiu tego oprogramowania do którego linka zapodałeś to to nie widziałem, co to właściwie jest? ;) jakiś program do symulacji zachowania gazów? ;)

20 Ostatnio edytowany przez voy (2015-02-23 17:09:40)

Niedawno Mr. Bacardi podesłał go redakcji AOL. :) To symulacja jakichś procesów fizycznych, możliwe, że związanych z gazami.

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie