1

http://globalgamejam.org/2015/games/wdydn
Gra napisana na GGJ 2015 dla Atari XL/XE. Historia: jesteś chińskim właścicielem restauracji. Niestety, w samym rogu knajpy dopadł Cię ból brzucha. Czy zdążysz do toalety? Wersja bez bonusów, ale z podwyższonym poziomem trudności ;) Sterowanie: U (góra - up) D (dół - down) L (lewo - left) R (prawo - right)
Uwaga!
Wersja bez bonusów - jak będą chętni, może kiedyś dokończę...

Sikor umarł...

2

Sikor zmien sterowanie  na strzalki lub na cos takiego:
a(lewo),
s(dol),
d(prawo),
w(gora)

3

Sterowanie jest specjalnie rozproszone ;) Aby grać na dwie ręce ;) W standardzie każdy by dał radę ;)
Co do prędkości - dochodzą mnie słuchy, że deko za wysoko postawiłem poprzeczkę. Jeśli się znajdą chętni do grania - może zrobię pełną wersję - wolniejsze sterowanie i planowane bonusy.

Sikor umarł...

4 Ostatnio edytowany przez Pin (2015-01-25 21:22:46)

Tak rozproszone sterowanie skutecznie odstrasza Sikor ;) Nie chcąc dalej bawić się w proroka to ostatni mój wpis w temacie sterowania ;)

EDIT:

Grałem 10 sekund. Ciężka sprawa ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

5

!0 sekund...? Hmm, przebrnąłeś przez intro ;)
A na poważnie - gierka robiona na szybko, rozproszone sterowanie miało być, więc jest. Gera w zasadzie miała być nieco wolniejsza, ale z bonusami - ale skoro nie ma bonusów, ma ustawiony poziom hard ;) Brak mi grafika, bo miałem pewną koncepcję co do tej gry, ale w sumie i tak nie wiem, czy w 48 godzin z przerwami bym się wyrobił. Ale chociaż jest i powstała w całości w regulaminowym czasie ;)

Sikor umarł...

6

W programie jest jakiś błąd - po skończeniu czasu gra pozornie się wiesza, ale przy naciskaniu dalej klawiszy znika powoli napis TIME i później całość idzie w niebyt.

Przyznaję - sprawdzałem tylko na emulatorze.

7

@larek: hmm, tak było w wersji testowej. Podczas testów nie trafiłem na to, ale to znaczy, że jakiegoś buga pozostawiłem. Jest to możliwe - dzięki za info.

Sikor umarł...

8

Plik ściągnięty ze strony, której link podałeś. Nie wiem, czy to wersja testowa, czy nie.
Gdybyś robił poprawki, to zmień jeszcze to, żeby nie oglądać za każdym razem intra... gra się 1-2 sekundy, a czeka na grę 20 sekund. No i sterownie... Doszedłeś do 2 zakrętu? Jak by mi się chciało sr...ć  i musiałbym się męczyć z takim sterowaniem, to wolałbym narżnąć w gacie :D

A tak ogólnie, to gratuluję pomysłu i wykonania :)

9

No, gra w zamierzeniu ma zajmować obie ręcę, stąd takie sterowanie. W tygodniu zrobię wersję wolniejszą, bo na dziś mam dość kodowania. W założeniu jeszcze trzeba było zbierać napiwki - czyli wciskać klawisze z innymi literami, aby nie było łatwo ;P
Co do pomysłu... No cóż, uczę się od najlepszych (pozdrowienia dla mgr inż. Rafała :))

Sikor umarł...

10

Sikor napisał/a:

No, gra w zamierzeniu ma zajmować obie ręcę, stąd takie sterowanie. W tygodniu zrobię wersję wolniejszą, bo na dziś mam dość kodowania.

Ta wersja powoli powstaje, tak? :)

Ridiculous Reality, Assembloids XE, Deathchase XE, Total Eclipse, Hobgoblin 2 (w produkcji)

11

A są chętni? W niedzielę zamieszczę w takim razie ;)

Sikor umarł...

12

Dotychczasowa wersja jest, że tak powiem, ciężko grywalna. Sterowanie zniechęca do gry - głównym problemem nie jest sama koncepcja sterowania na dwie ręce, czy szybkość ruchu, tylko zamienione strony: lewy klawisz kieruje w prawo, a prawy w lewo.

No i, tak jak napisał Larek, długo trwa wyświetlanie "intra" - może dodasz możliwość przerywania klawiszem? Ale to już znacznie mniej ważne.

Ridiculous Reality, Assembloids XE, Deathchase XE, Total Eclipse, Hobgoblin 2 (w produkcji)

13

Sterowanie takie zostanie, bo taka była koncepcja gry ;) Kierunki od skrótów kierunku, ma być ciężko. Grę spowolnię i dam możliwość wyjścia z intra plus usunę bug zauważony przez Larka, ale zrobię to dopiero w niedzielę - wcześniej nie mam na tyle czasu.

Sikor umarł...

14

I co, można się spodziewać dzisiaj jakiejś poprawionej wersji? :)

Ridiculous Reality, Assembloids XE, Deathchase XE, Total Eclipse, Hobgoblin 2 (w produkcji)

15

Dziś pewnie już nie - piwko mi się trafiło ;)

Sikor umarł...

16

Wersja 1.1, spowolniona znacznie i naprawiony bug zauważony przez Larka - dzięki ;) Nie wiem jakim cudem pozostawiłem jedną linię z testów...

Post's attachments

WDYDN11.XEX 32.59 kb, liczba pobrań: 6 (od 2015-02-02) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Sikor umarł...

17

Tylko jeden etap?
Może by tak po przejściu labiryntu zwiększała się prędkość poruszania.

18 Ostatnio edytowany przez Sikor (2015-02-02 21:23:25)

Takie było zamierzenie wstępnie, nawet jest pomysł na bonusy. Ale bez pomocy grafika nie widzę większego sensu, chyba, że mnie natchnienie złapie.
Aha, początkowa prędkość (wersja z party) była ustawiona jak na 4-5 poziom. Ale zabrakło weny/zapału/grafika i mi się odechciało. Choć w sumie ze trze labirynty bym pewnie na miejscu jeszcze wyskrobał ;)

Sikor umarł...

19

Sikorze drogi, nie poznalbyś ironii nawet jakbyś na niej usiadł ;)

Grę dałem radę wypróbować tylko na emulatorze, bo po przegranej naciskałem przycisk przyspieszający emulację do 2500%. Inaczej trafiłby mnie szlag jasny. Po około 10 próbach i wyczajeniu o co chodzi udało mi się wykonać prawidłowo dwa ruchy: w dół i w prawo.
Na tym zakończyłem karierę, ale myślę, że zajmuję zaszczytne drugie albo co najwyżej trzecie miejsce egzekwo z wieloma innymi graczami :)

Gra z miejsca awansuje do Top3 najtrudniejszych gier na Atari.

20

Nosty: nie przesadzaj, w wersji zwolnionej przechodzi się bez trudu. A trudność polega na tym, że masz lewy kierunek pod prawą ręką, a prawy pod lewą. To jak z czytaniem nazw kolorów napisanych w innym kolorze niż one same. Mózg daje się oszukać, a sama gra w tej wersji jest prosta w obsłudze jak drut w kieszeni.

Sikor umarł...

21

Sikor napisał/a:

To jak z czytaniem nazw kolorów napisanych w innym kolorze niż one same.

Dziwne - zazwyczaj czytam nazwy kolorów w czarnym druku i nie widzę w tym nic dziwnego.
Możesz napisać coś więcej na ten temat?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

22 Ostatnio edytowany przez Sikor (2015-02-03 19:48:09)

@mono, a i owszem.
Jest dowiedzione, że w pewnych watrunkach nasz mózg da się bardzo łatwo oszukać. Szczególnie, jeśli dostarczmy mu na szybko informacji sprzecznych z logiką. Jednym z najprostszych przykładów takiego działania, które można łatwo wykazać - są opisy błędnie podające rzecz przedstawioną na rysunku, niezgodnych z "naszą" zakodowaną logiką. Wyobraź sobie na przykład kolor zielony, jest to proste, prawda? Wyobraź sobie kilka innych kolorów. A teraz test - specjalnie zlepek - przeczytaj szybko na głos to co jest na rysunku (wskazany kolorowy monitor lub wydruk):
obrazek z załącznika - nie wiem, jak go wyświetlić, a link wiedzie w maliny
Jeśli wszystkie kolory udało ci się przeczytać bez błędu - należysz do ok. 5% grupy ludzi, którzy to potrafią. Ważne tu jest szybkie czytanie, czyli reakcja na tekst, nie na to, co się faktycznie znajduje na rysunku.
edit:
Aha, tu dalem na szybko proste kolory w małym pliku. Jazda zaczyna się, gdy część masz napisane zgodnie z oczekiwaniami, a reszta dopiero się zmienia. To jak z kawałami typu: "Ząb, zupa zębowa, dąb, zupa dębowa".

Post's attachments

kolory.PNG 32.61 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Sikor umarł...

23

Ciekawe. Dzięki wielkie. Nie wiedziałem, że taki efekt występuje. Z "zębem" też nie mam problemu, chyba że po zdrowej bani :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

24

No, ja się na jakimś szkoleniu dowiedziałem, a mając możliwość stwierdzam, że coś w tym jest.

Sikor umarł...

25 Ostatnio edytowany przez mazi (2015-02-03 23:19:35)

Sorry, ze o kolorach ale nie bardzo wiem czy to dobrze czy zle ale przeczytalem te kolory bez bledu pare razy z rzedu bez problemu (bez pomylki). W czym tkwi haczyk? Ze niektorzy wyraz 'zielony' napisany fontem w kolorze zoltym nie ptorafia przeczytac?