Nie ma problemu. A jakbyś znalazł osiem krótkich SIMMów po 4Mb, to bym odkupił.
Pa pa, hóiuf sto dwa.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Sprzęt - 16/32bit » Problem z Atari TT - dwie BOMBY (HEEEEEEEELP!)
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie ma problemu. A jakbyś znalazł osiem krótkich SIMMów po 4Mb, to bym odkupił.
Pa pa, hóiuf sto dwa.
He he!!!
Wielkieś uczynił pustki w domu moim.
Ale tym czasem, jeżeli mógłbyś rzucić jeszcze okiem na tę końcówę (psią) -
Nie mogę znaleźć nic na temat tych układów :(
OK, i tak dzięki!
No więc odpaliłem swoje TT z modułem TT RAM o nazwie aixTT (dwa gniazda na simm 72pin). W jednym z dwóch gniazd był wsadzony simm 32MB EDO. No i wszystko śmiga prawidłowo. Oczywiście nie pamiętałem dlaczego właśnie _tak_ jest. Wziąłem więc cztery rodzaje pamięci zarówno EDO jak i FP i zacząłem testować...
Zgodnie z instrukcją nie można tam stosować modułów EDO. Zastosowałem więc najbardziej oczywista kombinacja czyli 2x32MB FP RAM I tu "niespodzianka" - oczywiście nie działa. Podaje losowo ilość RAM i sypie krzyżykami. No to teraz 2x32MB EDO - pokazuje 64MB - wszystkie krzyżyki. Następne 2x4MB - jest ok, ale mało... Na razie pozostaje więc jedyna rozsądna działająca kombinacja czyli 1x32MB EDO ;-) No i testowanie kolejnych modułów które wpadną mi w ręce.
Wniosek: Taką pamięć można dobrać tylko doświadczalnie, tak więc Yerzu proponuję, że na najbliższe pary przywiozę swoje simmy i spróbujemy dobrać kombinację która zadziała.
No i dalej pójdę w zaparte, że "u mnie działało" :-)
No jest możliwość, że ja to wezmę na któryś zlot, więc może faktycznie miejmy to na uwadze. Jakoś się rozliczymy z tych SIMMów, no nie.
Marek, a te dwa moduły po 32 MB są jednakowe?
No i tak dla pewności :) czy każdy z nich działa jako pojedynczy w Bank 0?
Widziałeś tę instrukcję:
http://dev-docs.atariforge.org/files/aixTT_English.pdf lub
http://dev-docs.atariforge.org/files/aixTT.pdf ?
Może ustaw zworki dla "difficult" SIMMs i "slow refresh", jeżeli są inaczej.
Zwróć też uwagę na to:
32 MB SIMMs with the following product code numbers must be used with
this card, xx174xx.
32 MB SIMMs with xx164xx must not be used with this card.
A w ogóle o w innych miejscach piszą że ta karta obsługuje do 256MB, 2x128, np tu:
http://compgroups.net/comp.sys.atari.st … ard/483024 i w paru innych miejscach.
@uicr0Bee: Tak, tak, znam instrukcję, zworki itd. Próbowałem różnych ustawień tylko nie chciałem za bardzo rozpisywać. :-)
Moduły są oczywiście jednakowe i teoretycznie sprawne (będę musiał to ponownie zweryfikować dla pewności). Obydwa tak samo (nie)działają w Bank0. Czyli pojemność wyskakuje "z czapy". X też pokazują się losowo.
Co do tego "code numbers" to gdzie on ma być? Na pamięciach?
No i ciekawe, że EDO które zgodnie z instrukcją nie powinny działać, działają bezbłędnie. Oczywiście tylko jako jeden moduł w Bank0.
Jeszcze raz będę musiał przetrzepać graciarnię, może znajdę też 128MB...
A tak się zapytam skoro Kroll walczył z tą TT-tką...
Czy szanowny towarzysz Kroll odpalił to rozszerzenie czy nie???
Z Krollem na razie kontaktu nie ma, ale nie naciskam go, bo obiecał, że sprawdzi rozszerzenie na swoich chipach SIMM.
Tymczasem mam pytanie sprzętowe, dotyczące TT - a jak ktoś posiada, to może mógłby sprawdzić.
Otóż albo komputer ma jakąś usterkę, albo nie ma, posiada za to niewesołą cechę sprzętową.
Podłączyliśmy dziś z Pinokiem naprawioną klawiaturę do tego TT. Myszka działa 100%.
A każda gra nadal samoczynnie w joysticku naciska "do góry". Niezależnie od tego, czy joystick jest podłączony, czy też nie.
Ale Pinokio wpadł na ciekawy pomysł i mówi - wypnijmy zupełnie klawiaturę.
I co...???? Nadal wszystkie chłopki idą samoczynnie w górę, co oznacza, że problemem nie jest klawiatura, tylko coś takiego generowane jest na płycie głównej.
Ale jest również możliwość, że to nie jest usterka TT, tylko być może wszystkie te gry "portowane" przez DBUG tak po prostu na TT chodzą (czyli NIE chodzą. Jeno skaczą. I fruwają).
Czy ktoś mógłby sprawdzić na swoim TT dowolną grę DBUG? Najlepiej "Gods", bo na tym głównie testowaliśmy (ale każda w sumie robi to samo - jeśli już ruszy).
Byłbym wdzięczy za taki test. W razie czego "Gods" w wersji DBUG mogę wystawić na sieć.
Heeeeeeeelp!
mógłbym sprawdzić ale nie mam dzojstika.
w weekend kopsnę się na giełdę, może coś wygrzebię.
Yez <- link por favor
Cyprian <- ale to właśnie chodzi o sprawdzenie bez podłączonej klawiatury, a więc i bez joysticka :) Chyba że coś źle zrozumiałem.
Ogólnie TT-ka takiej przypadłości nie posiada, ale na tej grze nie sprawdzałem. W tej chwili niestety nie sprawdzę - TT-kę mam niepodłączoną, a dostać się do niej ciężko. Swoją drogą - jak grę uruchamiasz z dyskietki a startujesz bez klawiatury bruździć może driver do HD, a bez klawiatury go nie odłączysz. Spróbuj bez podłączonego twardziela.
Swoją drogą - ja na TT-ce to głównie w Sim City z st tłukłem. Do gier imho lepszą platformą jest STE, więc może być też kwestia TOSa...
======================================
Ogólnie looknij tutaj: http://www.atari-forum.com/viewtopic.ph … p;start=50
Hi,
"Gods" jest tu:
https://www.sendspace.com/file/da1whp
Uicr0Bee:
W sumie tak, ale akurat do tej gry trzeba jeden krok joystickiem przejść, bo chłopek dopiero wtedy może skakać.
Jakkolwiek zakładam, że każda gra robi to samo (wszystkie, jakie sprawdzałem), więc może znajdzie się coś, co do play-mode można "przeklikać" myszką, a potem chłopek/statek powinien się sam poruszać w górę, o ile to immanentny bug TT.
Jeśli nie, to znaczy, że ta płyta nie jest w pełni sprawna i pewnie musiałbym pomęczyć ASa, żeby ten pomęczył Jera, żeby ten pomęczył się z płytą.
Sikor: Pinokio wpadł na to samo, ale "Gods" to gra na ST, więc z dyskietki weszło do pewnego momentu, a potem zdechło.
Zaś gry DBUG ponoć dostosowane są również do dziwnych konstrukcji. Ja ta właśnie.
Pozdrrrrrrrrrr.
@Yerz: właśnie, ponieważ jest to gra na ST - niekoniecznie będzie działać na TT. Nawet po przeróbkach.
No to u mnie całkiem inaczej... chłopek sam nie idzie do góry, tylko wtedy kiedy mu każę (znaczy joystik naprzód), za to w dół nie idzie wcale, ani sam ani kiedy ja mu każę. Np. wchodzę na drabinę, ale zejść z niej nie mogę. Podobnie na planszy gdzie są dwie opcje:
Begin Quest
Enter Password
nie mogę zejść do niższej opcji. Próbowałem na dwóch sprawnych joyach, ten sam efekt.
Daj inną grę sprawdzimy :) Great Giana Sisters nie ładuje się. Ściągane stąd: http://dbug.kicks-ass.net/patch.php
.
A u Marka P. idzie ta gra normalnie na TT.
To już jestem skonfundowany.
Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły odnośnie tego i TT, to śmiało.
Odwołuję powyższe, w drugiej ściągniętej grze, Swiv (http://dbug.kicks-ass.net/klaz/Files/Sw … uzius).zip), również nie działał joy w dół, a że w opisie było że TT compatible, to podłączyłem inną klawiaturę i działa! Gods też.
Tak więc zła wiadomość to że z Twoją TeTeką albo może nadal z klawiaturą, coś jednak nie halo. Znajdź inną, sprawdzoną z tymi grami, klawiaturę, albo swoją klawiaturę sprawdź w innej TeTetce.
A ja muszę naprawić pierwszą klawiaturę. Fakt że pierwsza jest QWERTY a druga QWERTZ chyba nie ma znaczenia?
Aha. No właśnie to chyba nie klawiatura, skoro wyłączam - i dalej jest QPA.
Ale może jednak pożyczę klawiaturę od Krolla któregoś dnia, żeby zrobić test.
OK, dzięki!
Fakt że pierwsza jest QWERTY a druga QWERTZ chyba nie ma znaczenia?
Ja mam QWERTZ. No ale skoro ODłączam - i nadal cholera lezie w górę sama, to jednak chyba nie keyboard.
Ha.
od Krolla weźcie klawiaturę, on ma ich chyba kilka, nie ?
Zwrócę się do Krolla za jakiś czas.
Tymczasem pragnę wyrazić zadowolenie z osiągów tego urządzenia. Które z resztą przewidywałem.
Właśnie siedzę dzisiaj i testuję, ile upchnę kanałów przy jakości 50khz.
Na razie weszło 12 i nawet się nie zmęczył. http://ym-digital.i-demo.pl/test_atari_TT_yerz.mp3
Zakładam, że spokojnie łyknie 16 kanałów dla 50khz.
Zrobiłbym i 32 (być może dla żałosnej jakości 25khz), ale nie mam już co po tych kanałach upychać, tak po prawdzie.
Nu ładna, ładna. Haraszo.
no piękne Yerzu, na czym to ? (oprócz że na TT) ? :)
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Sprzęt - 16/32bit » Problem z Atari TT - dwie BOMBY (HEEEEEEEELP!)
Wygenerowano w 0.040 sekund, wykonano 64 zapytań