1 Ostatnio edytowany przez gepard (2014-09-27 20:44:03)

Otwieram topic w którym będę publikował znalezione na dyskietkach różności, których na próżno szukać w TOSECU, na siostrzanym portalu czy w innych znanych mi miejscach. Robię remanent w dyskach, więc będę tu linkował wszelkie znaleziska.

Na pierwszy ogień "OLiViA Demo" - jedna z pierwszych jak mniemam produkcji JAKU-B'a z Gdańska. Rok 1991 i wspominki jednego z bardziej charakterystycznych budynków epoki gierkowskiej w Gdańsku, czyli tytułowej "Hali Olivii".

http://lamers.art.pl/atari/olivia.xex


EDIT: będą tu gry, dema, użytki itp - więc celowo wszystko w tym dziale by nie mnożyć tematów

gep/lamers^dial

2 Ostatnio edytowany przez gepard (2014-09-27 21:08:34)

Baza danych w języku polskim "Speed Base v3.5". Autor: Eagle Software LTD. Czas powstania nieznany.

http://lamers.art.pl/atari/speed_base_35.xex


Warcaby. Wczesne lata 80-te co widać i słychać

http://lamers.art.pl/atari/dame.xex


Double CMC. Przeróbka autorstwa Grega - w tym czasie jeszcze będącego w grupie Faith.

http://lamers.art.pl/atari/DoubleCMC.xex

gep/lamers^dial

3 Ostatnio edytowany przez gepard (2014-09-27 21:18:59)

Dwa użytki do wczytywania danych ze Spectruma. Atari Studio AS - wersja fajlowa WAJ-Soft. Rok przemian 1989.

Spektrus Decoder  http://lamers.art.pl/atari/zx_decoder.xex

Spektrus 88 http://lamers.art.pl/atari/zx_88.xex

gep/lamers^dial

4

dzięki że Ci się chce wyszukać i upublicznić takie "perełki". Thanx Men!

5

Jutro ogarnę temat i powrzucam gdzie trzeba.Dzięki, Gepciu! :)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

6

gepard napisał/a:

Dwa użytki do wczytywania danych ze Spectruma. Atari Studio AS - wersja fajlowa WAJ-Soft. Rok przemian 1989.

Zgłoś się po piwo futrzaku. Szukałem tych programów odkąd tatuś dał mi kasę na AST. Wtedy kosztowały tyle, że nie było mnie stać.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

7 Ostatnio edytowany przez wieczor (2014-09-28 10:27:00)

Gep, skoro już jesteśmy przy temacie, to może ty zidentyfikujesz i znajdziesz to coś. Szukam programu - dość prostego - music collection z gier. Raczej sama klasyka , jakieś nadrale itp. ale! na jednej z pozycji była taka swingująca muzyczka rzekomo z gry Baseball (chyba?). Niestety przejrzałem na AOLu chyba wszystko z Baseball w nazwie i nigdzie tej muzyki nie ma (?). Kolekcja wyglądała tak, że był czarny ekran w trybie 0 (2) z białą listą pozycji pod różnymi literkami. Od ponad 20 lat nigdzie już tego nie widziałem.

PS. Hehe, jednak nie szukałem dokładnie - to Star League Baseball :) Ale kolekcji i tak jak nie było tak nie ma ;)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

8

@wieczór: a może chodzi Ci o "Music Master II":

http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=632

http://a8.fandal.cz/files/binaries/demos/m/music_master_2.png

9 Ostatnio edytowany przez wieczor (2014-09-28 11:50:46)

O WŁAŚNIE!!! Seban, teraz Ci wiszę piwo :) Pewnie jakbym pamiętał tytuł, to bym znalazł ;) Ale to już tak jest, ostatnio szukałem filmu, z którego pamiętałem tylko muzykę ;) I fabułę, mgliście - w końcu przypadkiem po latach znalazłem na youtube :)

gepard napisał/a:

Warcaby. Wczesne lata 80-te co widać i słychać

Nawet nie jest zły. Wygrałem, ale dał mi do myślenia. Chyba, że to ja jestem kiepski ;) W każdym razie nie gra głupkowato.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

10

Propozycja, pomysl.

Brakuje mi jednej rzeczy, ktora ulatwilaby bardzo odnajdywanie zapomnianych perelek z kaset (i nie tylko). Czesto trafiaja mi sie kasety, bez opisu, zwlaszcza z uzytkami, ktore po zaladowaniu trudno okreslic czym sa. Otwiera sie jakas winietka z enigmatyczną nazwą np. Copier 2.0, albo sam prompt z jakimis opcjami do wyboru. Trudno powiedziec czy takie cos jest juz w bazie programow i pod jaka nazwa, a nigdy nie chce mi sie przetrzasac archiwum i recznie szukac. Tak samo niektore demka - nie wiadomo jaka wlasciwie maja nazwe i czy juz sa znane, a jestem pewien, ze cos niespotykanego na pewno bym znalazl, np. jakies zapomniane i nieznane uzytki z DDRu, itp.

W tym momencie idealnie byloby, gdyby stworzyc centralna baze sum kontrolnych md5 (chocby w postaci pliku tekstowego) znanych plikow - jakie sa w roznych zbiorach. Super uprosci to proces zgrywania i wyluskiwania nowych, nieznanych  programow, lub kolejnych wersji/mutacji.

Z grubsza widze to tak:

1. zgrywam tajemnicze pliki z kaset (do ATR-ów troche mniej sie przyda to rozwiazanie)
2. generuje hashe dla tych plikow
3. sciagam plik z aktualnymi sumami dla zebranego juz softu
4. szukam mojego hasza - jesli go nie ma, wiem ze to cos nowego, lub ze jest to
nieznana wczesniej wersja, jesli jest to od razu widze co to i pod jaka nazwa figuruje.


Idac dalej, gdyby wygenerowac taki plik np. dla zawartosci pigwy i go opublikowac to momentalnie daloby sie rowniez sprawdzic dumpy cartow, romow, etc.

Zrobienie tego pod linem to doslownie chwila roboty -np. md5sum, a i dla "grzyba" tez sa fajne narzedzia, np. pakiet md5deep.

Dolaczam przykladowy plik wygenerowany dla xexow zawartych w archiwum utils z atarionline - w pliku pierwsza pozycja to dlugosc, potem hasz danego pliku i jego nazwa ze sciezka.

A z czasem mozna pomyslec o bazie mysql z mini aplikacja w php, ktora po wklejeniu hasza od razu zwraca, czy takie cos jest, w ilu wersjach, gdzie, etc.

Post's attachments

utils-xex-sumy-md5 140.01 kb, liczba pobrań: 3 (od 2014-09-28) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

11 Ostatnio edytowany przez gepard (2014-09-28 16:04:45)

dzięki za dobre słowa Panowie :)

druga część krzyżackiej gry Hanse z podtytułem: Anno 1783.

http://lamers.art.pl/atari/Hanse2_a.atr
http://lamers.art.pl/atari/Hanse2_b.atr


również krzyżacka gra w basicu o niepokojącym tytule "Hitler Dictator" Madmax Soft 1988. Cracked by Tron.

http://lamers.art.pl/atari/Hitler.atr


Wersja demo gierki tetrisopodobnej "Tetra". Russewarre 1990.

http://lamers.art.pl/atari/TetraDemo.atr

gep/lamers^dial

12

dwa pliczki nadesłane wczoraj przez VLX'a:

"Fall Demo" kolejna produkcja Jaku-b'a z początku lat 90-tych
http://lamers.art.pl/atari/FallDemo.xex

Robbo KMD. Wersja z bardzo fajnie pomyślanymi planetami autorstwa kolegi VLX'a. Korekta autorstwa Jaku-b'a.
http://lamers.art.pl/atari/RobboKMD.xex

Na dokładkę znaleziona przez mnie wersja Robbo o oznaczeniu KK93, gdzie levele zostały zrobione przez Kubka i jego kolegę z Konina.
http://lamers.art.pl/atari/RobboKK93.atr

gep/lamers^dial

13

"Documentation View v1.2" - poprawiona wersja przeglądarki plików tekstowych autorstwa Jagera wraz opisem zmian
http://lamers.art.pl/atari/DOCV12.XEX
http://lamers.art.pl/atari/DOCV12.DOC

Również autorstwa Jagera -  "InterPainter File Maker v1.1" wraz info, co w nowszej wersji
http://lamers.art.pl/atari/INPM11.XEX
http://lamers.art.pl/atari/INPM11.DOC

gep/lamers^dial

14

To ja jeszcze w temacie Spectrus Decodera - czy ma ktoś może wersję oryginalną, tę sprzedawaną w "AS"?

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

15 Ostatnio edytowany przez voy (2014-09-29 13:30:55)

To ja też się dołożę ze znaleziskami. :) Swego czasu od Jagera dostałem kupę przydatnych programików; niektórych z nich używaliśmy tylko wewnątrz grupy.

- Dir Separator Writer Jaku-B'a - fajny util przydatny przy wysyłce sendów (Stamps Back!),
- D-Trans v0.9 (BETA) - komunikacja z Amigą przez port dżoja Atari i port szeregowy w Amidze (wymagany Term lub podobne; schemat najpewniej gdzieś ma chyba Zenek/Dial), dodatkowo konwersja tekstu z Panther na AmigaPL i konwersja obrazków, ogólnie kawał fajnego softu,
- INP Editor - wersja InterPaintera z dysku BONUS SIDE,
- InterPainter File Maker 1.0 - starsza wersja programu,
- SFDN Packer v1.01 Sebana - packer do danych. D-Trans rozpoznaje kilka formatów graficznych spakowanych tym programem,
- SuperUnArc! v2.4a (Un-ATR) - przerobiony przez Jagera znany unarchiwizer ARC; tutaj można dodatkowo operować na obrazach ATR i ACE (mało znany emulator małego Atari na Amigę),
- SuperUnLHArc v0.1a (Un-ATR) - jak wyżej, tyle że do archiwów LZH plus ATR i ACE.

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

16 Ostatnio edytowany przez gepard (2014-09-28 21:50:12)

jeśli o Jagerze mowa to ja jeszcze dołożę "Dir Logo Maker v1.1"  - nie wiem czy jest gdzieś upubliczniona ta wersja - natomiast przeglądarka Fox'a RECOIL wyświetla pliki *dlm tworzone tym narzędziem - pisząc krótko, aplikacja pozwalająca jak na C64 tworzyć "logosy" w oparciu o semi-grafikę w katalogu dyskietki

http://lamers.art.pl/atari/DLM11.atr

oraz "Orneta 1995 Copy Party Invitro" tegoż samego autora. Niby gdzieś widziałem wersje plikową, ale coś imho było z nią nie tak, bo nie odpalała się na emulatorze. Tu wersja dyskowa, tak jak była spreadowana.

http://lamers.art.pl/atari/orneta.atr

gep/lamers^dial

17 Ostatnio edytowany przez voy (2014-09-28 22:30:01)

"import z internetu prosto na scene by gepard/dial - dres dla zjeba!" :D ---> jeden z logosków

Co do D-Trans, to jego pierwowzorem był pakiet AtoA z ostatnich Tajemnic Atari. Redakcja zapomniała o schemacie kabelka, ale Pasiu go odtworzył (kabelek do dziś chyba jest u Jagera).

Info dla Foxa: obrazki ze slideshow "Anime 4ever!!!" były przekonwertowane właśnie tym programem, oczywiście po stronie Amigi. W prodce są bodajże spakowane jakimś algorytmem autorstwa McMastera. Formę wypakowaną (oryginalną) można by dodać do RECOIL jako np. .ATA; formaty obsługiwane przez D-Trans, a spakowane SFDN Packerem również. :)

----

[OT] To invitro ma całkiem fajny cover "Ice Machine" Depeche Mode... :) Polecam poszukać wersji grupy Röyksopp z genialnym gościnnym występem Susanne Sundfør (btw: słychać ją też ostatnio w reklamach sieci H&M) [/OT]

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

18

Kilka dni temu czytałem swoje teksty w Intermagu. Wczoraj trafiłem na dyskietkę z artkami które miałem napisane do Energy, Wyshyfki i kolejnych numerów naszego maga Serious. Jak się czyta po latach ten "potok słów" to się człowiek zastanawia co miał w głowie naście lat temu :P

Dziś w programie... Trzy polskie tytuły z trainerami [+1]  od Gumiego i Kravco:
http://lamers.art.pl/atari/Bertyx_trained.xex
http://lamers.art.pl/atari/Smus_trained.xex
http://lamers.art.pl/atari/Zeus_trained.xex

oraz Włoczykij w wersji failowej od tych samych panów z Lublina http://lamers.art.pl/atari/Wloczykij_KravcoGumi.xex

gep/lamers^dial

19

voy napisał/a:

D-Trans v0.9 (BETA)

Popraw linka.

gepard napisał/a:

jeśli o Jagerze mowa to ja jeszcze dołożę "Dir Logo Maker v1.1"  - nie wiem czy jest gdzieś upubliczniona ta wersja - natomiast przeglądarka Fox'a RECOIL wyświetla pliki *dlm tworzone tym narzędziem - pisząc krótko, aplikacja pozwalająca jak na C64 tworzyć "logosy" w oparciu o semi-grafikę w katalogu dyskietki

Na AOL jest 1.0.

voy napisał/a:

obrazki ze slideshow "Anime 4ever!!!" były przekonwertowane właśnie tym programem, oczywiście po stronie Amigi. W prodce są bodajże spakowane jakimś algorytmem autorstwa McMastera. Formę wypakowaną (oryginalną) można by dodać do RECOIL jako np. .ATA; formaty obsługiwane przez D-Trans, a spakowane SFDN Packerem również.

Poproszę przykładowe pliki.

Anime 4ever *.A4R to 256-liniowe *.GR9 spakowane FlashPackiem.

Jest jeszcze Manga Rulez, to bodajże *.ILC spakowane SFDN, potem FlashPackiem. Ale Manga Rulez jest całodyskowa, więc przeglądarka odpada.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

20 Ostatnio edytowany przez voy (2014-09-29 16:17:37)

1. Link poprawiony.

2. Zgadza się, na AOL jest 1.0 i jest to właśnie podesłany przez Geparda plik, którego wrzuciłem tam wczoraj. Porównaj je. :)

3. Poproszę o nieco czasu. AtoA bawiłem się ostatni raz 14 lat temu, więc muszę mu się znów przyjrzeć. Z tego, co pamiętam, wejściowe obrazki IFF-ILBM mogły mieć dowolną liczbę linii, co przekładało się na ilość linii w pliku wynikowym, ale mogę się mylić. Nie pamiętam niestety już, w którym podformacie IFF muszą być obrazki i jaka musi być ilość kolorów w obrazku. :/

4. Co do formatów D-Transa, zasugerowałem się ustawieniami programu, gdzie są wymienione.

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

21 Ostatnio edytowany przez gepard (2014-09-29 21:14:34)

to ja zamieszałem z tą wersją DLM jak widzę, ale wydaje mi sie że rzeczoną 1.2 też widziałem na dysku stąd ten fehler

Jakis stary edytor tekstu co zowie się VTex v1.2 (na TOSECU wersja 1.3)
http://lamers.art.pl/atari/Vtex12.atr

Stare demko digi o nazwie "Excitation" . Arctus Software z Olsztyna z pomocą samplera Crystal Sound Plus
http://lamers.art.pl/atari/DigiExcitation.xex

gep/lamers^dial

22

Tak mi się przypomniało, że miałem gdzieś na dysku źródła softu, które kiedyś Stryker zgrał od Żbika, a o których kompletnie zapomniałem. Są tam takie perełki jak "Cassete Boot Saver and J/E protection" Electrona, "Karin Operator 1" Baela, "Data converter for MPT v2.3" SoTe, "MAGIC GAME EDITOR 2.1" Baela ze źródłami, "Big Assembler ver.6.1a" z jego poprawkami, itp. itd. Jako że pierwotne linki już nie dziabajet, a drugie archiwum nie mieści się w załączniku, to wrzucam je na Pigwę. :)

To samo z pełną dokumentacją Turbo-OS dla rozszerzenia Turbo-816 firmy DataQue Software, wraz z dumpami wersji 1.00M i 1.311 (udało mi się zdobyć to rozszerzenie; niektórzy partyzanci widzieli je na tegorocznych Głuchołazach). Skąd te doce mam, nie mam zielonego pojęcia...

Draco, przyda ci się? :)

Post's attachments

bael_mac_zrodla#1.rar 289.95 kb, liczba pobrań: 3 (od 2014-09-30) 

T816.zip 143.82 kb, liczba pobrań: 3 (od 2014-09-30) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

23

Warto się pochylić nad pomysłem laboranta. Mi taki sam chodził po głowie już od dawna, nawet w bardziej rozbudowanej wersji (bardziej zautomatyzowany kawałek softu, który dla podanego świeżego dumpa kasety czy dyskietki sam wygenerowałby hasha i przeszukałby znane biblioteki - pigwa, aol, atarimania, czy inne, które zechciałby się do projektu dołączyć), ale wiem że na tę chwilę nie mam szans sam się za to zabrać.
Tak więc na początek, rzeczywiście warto przynajmniej dla pigwy utworzyć i utrzymywać taki plik, który może z biegiem czasu mógłby się rozwinąć w bardziej wyrafinowany serwis.
Do uzgodnienia w osobnym wątku byłby szablon pliku, czyli lista kolumn dla każdego wiersza (szablon otwarty, do rozwoju), jak i format pliku - .txt, .csv, itp, umożliwiający w przyszłości łatwe wciągnięcie przynajmniej do arkusza kalkulacyjnego, a lepiej do bazy danych.

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

24

Mi też to chodzi po głowie od dawna,  ale jako baza online, automatyczne analizowanie plików atr  pod kątem zawartości i hashowanie zawartości itd. 
Plus oczywiście wyszukiwarka. Tylko z tym czasem coś kiepsko...

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

25 Ostatnio edytowany przez laborant (2014-09-30 12:03:06)

Baza w mysql + skrypt w php który generuje automatycznie hashe uploadowanego pliku i szuka w bazie - by zrobic szkielet czegos takiego dostepnego przez przegladarke to doslownie 5 minut roboty dla osoby tworzacej w php. Zastanawiam sie czy nie sprobowac napisac czegos takiego, nie wiem czy dalbym rade, ale mysle, ze spokojnie wystarcza podstawowe umiejetnosci php.

Bedzie trzeba uwzglednic tez opcje importu pliku csv z haszami z np. duza baza uzyskana z innych archiwow, oraz mozliwosc recznego dopisywania,kasowania i edycji wpisow. Choc to mozna robic na zywca bezposrednio na bazie, np. phpmyadminem...

Ale faktycznie warto na poczatek przemyslec strukture pliku, ile i jakie pola jeszcze oprocz nazwy, wielkosci i hasza - na pewno informacja gdzie plik sie znajduje, moze tez kto i kiedy uploadowal, jakies pole info z opisem co to jest?

Co do atr-ow: do calodyskowych z wlasnymi loaderami smialo sie sprawdzi, ale do skladanek i dyskow pod dosem, ktore byly zapisywane i kasowane partiami bedzie praktycznie nieskonczona wielosc hashy, mimo ze uzyteczna zawartosc ta sama (chodzi mi o niewyczyszczone sektory w obrazie,a figurujace pod dosem jako puste).