1

Gdzie grała jednocześnie muzyka na POKEYu oraz GTIA ? :)

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

2

Hmm, Axel-F Liebicha? Perestroyka Liebicha? To tak na szybko z pamięci...

Sikor umarł...

3

Co do dwóch poprzednich, nic sobie nie dam uciąć.

Ale jest takie demko, Sound in Stereo, jeszcze pod OS-B. To gra na 100% na POKEYu i GTIA.

I Ty zostaniesz big endianem...

4

Axel-F Husaka ? Perestroyka Liebicha? Nie widzę tam GTIA.

Sound in Stereo - dzięki!

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

5 Ostatnio edytowany przez seban (2014-04-07 20:41:26)

Sikorowi chyba chodziło o to... http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=39

brzmi dziwnie, i w scroll-u są wypisane jakieś informacje o 5 kanałach, ale nie wiem czy tam jest GTIA, nigdy nie zaglądałem w kod playera.

6

Sound in Stereo chodzi stabilnie tylko na OS A; na OS B pod koniec muzyczek następuje zwiecha. :)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

7

sprawdziłem player znajdujący się demie Axel-F z muzyką Tomka Liebicha, nie ma tam użycia GTIA, choć dźwięki nie są typowe dla Atari :)

8

A Perestroyka?

Sikor umarł...

9

Fox napisał/a:

Sound in Stereo - dzięki!


procedura:

23D5    LDA $CF               ; 3cyc ; A5 CF
23D7    EOR #$FF              ; 2cyc ; 49 FF
23D9    STA $D01F ;CONSOL     ; 4cyc ; 8D 1F D0
23DC    STA $CF               ; 3cyc ; 85 CF
23DE    PLA                   ; 4cyc ; 68
23DF    RTI                   ; 6cyc ; 40


dziala na przerwaniach, jedna wartosc, stala szybkosci...

czy ta procedura nie generuje przypadkiem barwy podobnej do tej przy "CSAVE" ewentualnie troszke wyzszy dzwiek ale tylko jedna nuta (stala czestotliwosc) ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

10

Perestroyka ani tym podobne produkcje z muzyką Tomka Liebicha (np. Fucked Vocabulary czy Sky Computer Network)

nie używają GTIA, wiem to na pewno ponieważ player-y z perestroyki czy sky computer network musiałem napisać od nowa gdy robiłem kompilację muzyczek Tomasza Liebicha ( The TL's Old Music Show ) grającą jednocześnie obie wersje muzyki na Atari wyposażonym w drugi POKEY (stereo).

Jeżeli ktoś jeszcze tego nie widział/słyszał to plik do pobrania tutaj: The TL's Old Music Show

http://atariki.krap.pl/images/9/9a/Slight_TL_music_show.png

11

W tamtych czasach idea grania na GTIA nie była jeszcze znana - to dość świeży pomysł i wykluł się chyba na tym forum. Wszystkie sample są odgrywane na POKEYu przecież tak się robiło od lat. BTW - większość engine'ów GTIA da się przepisać aby używały POKEY'a. Może  być głośniej i szybciej ponieważ odpadnie 1-bitowe kodowanie PCM i w pewnych przypadkach miksowanie kanałów.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

12 Ostatnio edytowany przez seban (2014-04-08 11:42:51)

Zapewniam Cię iż idea odtwarzania sampli na GTIA nie jest nowa, eksperymentowała z nią całkiem spora grupka ludzi w zamierzchłych czasach, a ja  odtwarzanie sampli na GTIA robiłem sobie około '93 roku... byłem zainspirowany grami które ze spectrum-owskiego beep-era (np. Tim Folin i jego utwory z lat '80), wydawały całkiem ciekawe dźwięki :) A to wszystko zaczęło się dzięki kolegom spectrum-owcom z giełdy, którzy potrafili katować nas swoimi piskami :]

Wcześniej napisałem sobie np. program do czytania spectrum-owskich taśm na magnetofonie przerobionym na Turbo 2000 :) Chodziłem do zaprzyjaźnionych spectrum-owców i prosiłem aby nagrywali mi obrazki ze swoich gier ;) wybierałem takie w których brak atrybutów nie przeszkadzał zbytnio w wyświetleniu grafiki na Atari :)

Skończyło się jednak na fazie eksperymentów i odtwarzaniu sampli na GTIA, ponieważ doszedłem do wniosku że przeniesienie player-ów ze ZX-Spectrum to dla mnie droga przez mękę, z kilku powodów...

1) moja znajomość ASM Z80 była bardzo wątpliwa, zacząłem nawet pisać jakiś disassembler dla Z80, ale w tamtym czasie to SoTe mnie przegonił i napisał własny, a to z tego powodu że z jakiegoś powodu chciał disassmeblować ROM stacji LDW2000 :) Oczywiście zadziałało na mnie to jak demotywator i porzuciłem dalsze prace :)

2) nie miałem do tego zupełnie cierpliwości,  dissaemblowanie, cyklowanie, brrr ;)

3) wszelakie testy wykazywały i moja subiektywna opinia pokazywała że POKEY gra głośniej i wyraźniej :) cały pomysł zarzuciłem, ponieważ stwierdziłem że to droga donikąd.

Było jeszcze parę osób które miały podobne pomysły, ale nikt ich również nie zrealizował, dochodząc do podobnych wniosków co ja :) Dźwięk generowany przez GTIA od tej pory wykorzystywałem jedynie do generowania różnego rodzaju key-clicków i innych wkurzających beep-ów.

dopiero XXL po latach usiadł i wykazał się ogromną cierpliwością i zrobił to co było wiadome że da się zrobić ;) tzn. przeniósł playery ze spectrum :)

... a ja w tamtym okresie zacząłem inne eksperymenty z POKEY-em, a ich owocem po latach było mini-demko Digital Trash z 1995 roku. Dla dociekliwych dodam tylko, że w głównej części nie ma typowego ORA #$10, STA AUDCTLx ;-)

http://a8.fandal.cz/files/binaries/demos/d/digital_trash_demo.png

13 Ostatnio edytowany przez Fox (2014-04-08 11:59:13)

seban napisał/a:

w głównej części nie ma typowego ORA #$10, STA AUDCTLx

Co było zmorą twórców emulatorów i odtwarzaczy SAP. :)

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

14

wieczor napisał/a:

W tamtych czasach idea grania na GTIA nie była jeszcze znana - to dość świeży pomysł i wykluł się chyba na tym forum. Wszystkie sample są odgrywane na POKEYu przecież tak się robiło od lat. BTW - większość engine'ów GTIA da się przepisać aby używały POKEY'a. Może  być głośniej i szybciej ponieważ odpadnie 1-bitowe kodowanie PCM i w pewnych przypadkach miksowanie kanałów.

No nie wiem, w sumie wbudowany głośniczek w Atari 800 nie służył tylko do kliku klawiatury... Aczkolwiek - jak napisał Seban - wykorzystywano to głównie do sampli...

Sikor umarł...

15

No w sumie nie miałem pojęcia - myślałem, że to świeża idea - pamiętam jak czytałem o tym tutaj na forum.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

16

idea jest stara jak swiat ;-) nawet apple2 z tego korzystalo. a atari? po co... POKEY byl latwy w programowaniu, bez obciazenia cpu...

przyklad muzyki opartej na samplach dla GTIA:

http://atari.pl/stellar.mp3


a tu zmiana szerokosci impulsu:

http://atari.pl/dancing.mp3

:D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17

PC też tej funkcjonalności onegdaj używał dość często - dobry przykład - granie 4 kanałowych modów w Pinbal Fantasies na PC-Spikerze ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

18

To, że idea jest stara to ja wiem :) Miałem i Spectrum przed Atari a i na PC pod DOSem słuchałem modułów na speakerze :) Chodziło mi o samą ideę grania tą metodą konkretnie na brzęczyku GTIA - myślałem, że to zostało odkryte niedawno, a się okazuje, że nie.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

19

pin: odnosnie pinball fantasies - z nostalgii kupilem na ps3, zajebioza zagrac w to na tv w proporcjach kinowych obroconym o 90 stopni :D

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

20

To chyba jutro dasz zagrac :)

21

Haha, ja jak tu przeczytałem, że jest PF na PS3 to od razu kupiłem. Zaczynam grać!

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

22

mazi napisał/a:

To chyba jutro dasz zagrac :)

Dobrze, że masz blisko :P

Sikor umarł...

23

WINNERS DO NOT USE DRUGS - że też to przeszło w sklepie PlayStation. Tryb 90 stopni to chyba jak leżysz nawalony. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

24

Gralem wczoraj, widzialem gre na odwroconym monitorze o 90 stopni. Jednak steroawanie w tym trybie ssie. I nie lezalem nawalony :)

25

Fox: sporo gier stylizujacych sie na "tamte lata" ma ten tekst gdzies zaszyty, w pinballistik ktory czasem lubie pomeczyc - tez go dostrzezesz czasem...

http://en.wikipedia.org/wiki/Winners_Don't_Use_Drugs

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep