1

Dla przypomnienia: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=4872
Edycja 2014:
1. Piszemy tylko w Atari Basic (USR dozwolony, ale kod musi dać się wprowadzić w AB)
2. Wersja ostateczna - za taką uważamy wersję opublikowaną przed godziną 23:59 w dniu dzisiejszym
3. Przypominam - nie kasujemy, dopisujemy kod. Drobne modyfikacje dozwolone
4. W nawiasach kwadratowych - kod pisany w inwersie
5. W liniach 0-9 wpisujemy autorów zabawy
6. Życzę miłej zabawy

0 REM PRIMA-APRILIS 2014
1 REM by Sikor
10 GR.0:POKE710,0:POKE709,15:POKE 752,1:?"To nie jest demo dla normalnych ludzi..."
11 ?"To jest [PRIMA APRILIS 2014 DEMO]..."
12 FOR I=0 TO 4096:N.I:REM WYMUSZONA PAUZA NA SZYBKO - DO KOREKTY DLA DALSZEGO KODU
Sikor umarł...

2

Bardzo proszę o załączanie również listingu w załączniku (najlepiej .LST). Czasu niewiele więc pomoże to bardzo.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

3 Ostatnio edytowany przez seban (2014-04-01 18:45:30)

Hej! Napracowałem się co nie miara nad sinus scrollem co wchodzi w jedną ramkę ;) a nawet w mniej niż pół ramki (LIST 25,30) i mój super tajny kod jako dowód poniżej...

Plik .LST zgodnie z życzeniem "nomo" jako załącznik ;-), plik ma PeCe-towe EOL-e więc ENTER "H6:SIKOR.LST" z pod emu, lub nalezy dokonać konwersji EOL z CR,LF na $9B :)

o patrzcie, wchodzi w mniej niż pół ramki:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/44199/sin_bas.png

0 REM PRIMA-APRILIS 2014
1 REM BY SIKOR, SOME MODS IN SIKOR CODE DONE BY SEBAN :)
10 POKE 622,1:POKE 82,0:GRAPHICS 0:POKE 710,0:POKE 709,15:POKE 752,1:POSITION 0,11
11 ? "TO NIE JEST DEMO DLA NORMALNYCH LUDZI...":? "TO JEST [PRIMA APRILIS 2014 DEMO]..."
12 N=128:GOSUB 1005
14 REM ------------------------------
15 REM -- SEBAN CODE STARTS HERE :)
16 FOR I=0 TO 15:POKE 712,I:POKE 710,I:POKE 709,15-I:GOSUB 1000:NEXT I:FOR I=1 TO 23:? :NEXT I:POSITION 0,0
17 FOR I=1 TO 959:? CHR$(6+RND(1));:NEXT I:FOR I=2 TO 38:POSITION I,5:? CHR$(18):POSITION I,19:? CHR$(18):NEXT I
18 FOR I=5 TO 19:POSITION 2,I:? CHR$(124):POSITION 38,I:? CHR$(124):NEXT I:POKE 82,3:POKE 83,38
19 POSITION 3,6:FOR I=1 TO 13:? "                                   ":NEXT I:DIM A$(512),B$(256)
20 A$="                                  TO JEST SUPER FAST TEXT MODE SINUS SCROLLER... "
22 A$(LEN(A$))="                                  "
23 DEG :FOR I=1 TO 40:B$(I,I)=CHR$(10):NEXT I
25 FOR I=1 TO LEN(A$)-37:POKE 77,0
26 FOR J=4 TO 36:Y=12+SIN(P)*5
27 POSITION J,ASC(B$(J,J)):? " ";
28 POSITION J,Y:? A$(I+J,I+J)
29 B$(J,J)=CHR$(Y)
30 P=P+10:NEXT J:NEXT I
31 FOR I=0 TO 15:POKE 712,15-I:POKE 710,15-I:GOSUB 1000:NEXT I:POKE 82,2:POKE 83,39:POKE 622,0:? CHR$(125)
32 POKE 709,15:? "TIME FOR NEXT PART..."
33 REM -- SEBAN CODE ENDS HERE ;) --
34 REM ------------------------------
99 GOTO 99
998 POKE 622,0:POKE 82,2:POKE 752,1:GRAPHICS 0:END 
999 REM - SOME SUBROUTINES BY SEBAN :)
1000 REM -- PAUSE FOR 1-FRAME --
1001 POKE 20,0
1002 IF PEEK(20)=0 THEN 1002
1003 RETURN 
1004 REM -- WAIT *N OF FRAMES --
1005 POKE 20,0
1006 IF PEEK(20)<N THEN 1006
1007 RETURN 
Post's attachments

SIKOR.LST 1.62 kb, liczba pobrań: 8 (od 2014-04-01) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

4

Z F1 w Altirze nawet da się oglądać :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

5 Ostatnio edytowany przez seban (2014-04-02 00:03:38)

Tego F1 w Altirra to by się przydało ze trzy razy tyle przy moim super kodzie :-)

EDIT:

Wiem że już po czasie, ale męczyło mnie że to takie wolne nawet z F1 :) Trochę przyspieszyłem... za to część Sikora ma nieco więcej czasu na wyświetlanie :) gdy teraz użyjesz F1 to szczena Ci opadnie :) ha ha ha ;-)

0 REM PRIMA-APRILIS 2014
1 REM BY SIKOR, SOME MODS IN SIKOR CODE DONE BY SEBAN :)
10 POKE 622,1:POKE 82,0:GRAPHICS 0:POKE 710,0:POKE 709,15:POKE 752,1:POSITION 0,11
11 ? "TO NIE JEST DEMO DLA NORMALNYCH LUDZI...":? "TO JEST [PRIMA APRILIS 2014 DEMO]..."
12 DEG :FOR I=0 TO 255:POKE 1536+I,12+5*SIN(I*1.4):POKE 40000,PEEK(1536+I)+9:NEXT I:POKE 40000,0
14 REM ------------------------------
15 REM -- SEBAN CODE STARTS HERE :)
16 FOR I=0 TO 15:POKE 712,I:POKE 710,I:POKE 709,15-I:GOSUB 1000:NEXT I:FOR I=1 TO 23:? :NEXT I:POSITION 0,0
17 FOR I=1 TO 959:? CHR$(6+RND(1));:NEXT I:FOR I=2 TO 38:POSITION I,5:? CHR$(18):POSITION I,19:? CHR$(18):NEXT I
18 FOR I=5 TO 19:POSITION 2,I:? CHR$(124):POSITION 38,I:? CHR$(124):NEXT I:POKE 82,3:POKE 83,38
19 POSITION 3,6:FOR I=1 TO 13:? "                                   ":NEXT I:DIM A$(512),B$(256)
20 A$="                                  TO JEST SUPER FAST TEXT MODE SINUS SCROLLER... "
22 A$(LEN(A$))="                                  "
23 FOR I=1 TO 40:B$(I,I)=CHR$(10):NEXT I:E=LEN(A$)-37:Q=0
25 FOR I=1 TO E:P=Q:FOR J=4 TO 36
26 K=I+J:Y=PEEK(1536+P)
27 POSITION J,ASC(B$(J,J)):? " ";
28 POSITION J,Y:? A$(K,K)
29 B$(J,J)=CHR$(Y)
30 P=P+8:IF P>255 THEN P=P-256
31 NEXT J:Q=Q+16:IF Q>255 THEN Q=0
32 NEXT I
33 FOR I=0 TO 15:POKE 712,15-I:POKE 710,15-I:GOSUB 1000:NEXT I:POKE 82,2:POKE 83,39:POKE 622,0:? CHR$(125)
34 POKE 709,15:? "TIME FOR NEXT PART..."
35 REM -- SEBAN CODE ENDS HERE ;) --
36 REM ------------------------------
99 GOTO 99
998 POKE 622,0:POKE 82,2:POKE 752,1:GRAPHICS 0:END 
999 REM - SOME SUBROUTINES BY SEBAN :)
1000 REM -- PAUSE FOR 1-FRAME --
1001 POKE 20,0
1002 IF PEEK(20)=0 THEN 1002
1003 RETURN 
1004 REM -- WAIT *N OF FRAMES --
1005 POKE 20,0
1006 IF PEEK(20)<N THEN 1006
1007 RETURN 
Post's attachments

SIKOR2.LST 1.76 kb, liczba pobrań: 9 (od 2014-04-02) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

6

Sebanowi dziękuję za udział w zabawie ;) Szkoda, że reszcie nie chciało się ruszyć... Szarych komórek :)

Sikor umarł...

7 Ostatnio edytowany przez mono (2014-04-02 13:55:23)

No tak! Zażądał listingów, po czym ch...ja zrobił!
Niedobry ja. Życie.
Co prawda po fakcie, ale załączam swoje w(s)tręty. Uprasza się uprzejmie Organizatora o wypuszczenie wersji after-party z laski swojej :D

Edit: No i zapomniałeś o zalinkowaniu edycji 2011: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=8666

Post's attachments

PA2K14.LST 3.24 kb, liczba pobrań: 20 (od 2014-04-02) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

8 Ostatnio edytowany przez seban (2014-04-02 19:21:08)

mono, muza z dash-a rządzi :) zabiłeś mnie tym :) no i przydał by się nam dual-core 6502, na jednym rdzeniu mogła by lecieć twoja muzyka, na drugim kod dema :)

9

Chętnie dodam, a nawet poproszę o zrobienie działającego ATR-a ;) Jest niezłe, ale pod dosem II/D i pod DOSem 2,5 wyskakuje mi błąd 5... Moglibyście skorygować? (po cont działa)?
Ale w sumie super Wam to wyszło :)

Sikor umarł...

10

Hahahhahahhahaaaaaa! (śmiech szaleńca planującego przejęcie kontroli nad światem) To nie moja, tylko Petera Liepy. Atari Dual Core :D - może PInokio odpalił by to na swoim potworze i zdał re(we)lacje.
Zastanawiałem się, jak by tą muzykę maksymalnie przyspieszyć, bo miałem to na początku w liniach DATA więc nie ma już parsowania danych, ale sam player jest niestety niewiele szybszy :/
Podobał mi się Twój sinus i chciałem okrasić go odpowiednią muzyką - JAK DEMO TO DEMO!

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

11

Atr z DOS II/D. Błędu nie zauważono :/

Post's attachments

pa2k14.atr 179.64 kb, liczba pobrań: 29 (od 2014-04-02) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

12

Podziękował za atr-a i udział w zabawie. Po terminie, ale owocny. Zapraszam za ro, jeśli mi się przypomni/będzie chciało/itp...

Sikor umarł...

13

Ja również dziękuję Kolegom. Bardzo fajnie wyszło :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

14

Ja również dziękuję :) Zabawa była przednia :)

Tylko ta technologia za nami nie nadąża... my tu proponujemy genialne i unikalne rozwiązania software-owe... i musimy się dusić w 1-rdzeniowym CPU,w dodatku OS nie zapewnia nam procesów, wątków i wywłaszczania ;)

15

OS zawsze możesz wyłączyć :P

Sikor umarł...

16

Sratari jest dwuprocesorowe, ale ciii... ;)

17

Konkurs dotyczył Atari, a nie Sratari. Ale na Sratari też kod powinien zadziałać, o ile wątków starczy :P

Sikor umarł...