Eagle,
skoro używasz VASM to zadanie masz ułatwione b okompiluje on również kod na ST.
Takich paramaetrów używam dla ST/STE:
- vasmm68k_mot.exe -nocase -devpac -m68000 -no-opt -Ftos -o WYNIK.TOS ZRODLO.S
A takich dla TT/Falcon:
- vasmm68k_mot.exe -nocase -devpac -m68030 -m68882 -no-opt -Ftos -o WYNIK.TOS ZRODLO.S
Jeśli chodzi o playery to poczekaj aż wróci DHS.nu, bo są tam źródła i przykłady użycia różnych playerów.
Jakby co to tutaj znajdziesz player MODów - Lance 12.5 / 25 / 50 KHz routine for STE:
http://www.atari-forum.com/viewtopic.ph … mp;t=24718
Tak jak Adam wspomniał ST nie ma licznika VCOUNT, ma za to przerwanie:
- HBL - wywoływane 313 razy na ramkę;
- Timer B (MFP) - które możesz wywołać w dowolnej linii widzialnej (jednej z 200, lub 276 w przypadku overscan);
Tak jak Adam wspomniał w ST nie da się podzielić ekran, za to w STE/TT/Falcon już można przy pomocy rejestrów "Video screen memory position". Podział ekranu na ogół robi się na przerwaniu Timer B.
Poniżej jest fragment mapy pamięci ST dla Video:
-------+-----+-----------------------------------------------------+----------
##############SHIFTER Video Controller ###########
-------+-----+-----------------------------------------------------+----------
$FF8201|byte |Video screen memory position (High byte) |R/W
$FF8203|byte |Video screen memory position (Mid byte) |R/W
$FF820D|byte |Video screen memory position (Low byte) |R/W (STe)
$FF8205|byte |Video address pointer (High byte) |R
$FF8207|byte |Video address pointer (Mid byte) |R
$FF8209|byte |Video address pointer (Low byte) |R
$FF820E|word |Offset to next line |R/W (F030)
$FF820F|byte |Width of a scanline (width in words-1) |R/W (STe)
$FF8210|word |Width of a scanline (width in words) |R/W (F030)
$FF8265|byte |Horizontal scroll register (0-15) |R/W (STe)
| |Note: write address from high toward low byte |
Co do kolorów, Amiga ma 32 rejestry kolorów, ST 16. Więcej kolorów uzyskuje się tą samą metodą - podmiany zawartości rejestrów kolorów, przy pomocy procesora, Cooper(tylko Amiga) i blitter (tylko Atari).
Na ST jest player filmów w 4096 kolorach: http://forum.8bitchip.info/software-17/ … 5/#msg1171
Warto zapoznać się z Mapą Pamięci:
http://deunstg.free.fr/sct1/hardware.htm
[Programming] --> STE Documentation:
http://atari-ste.anvil-soft.com/html/devdocu1.htm
Atari Wiki
http://www.atari-forum.com/wiki/index.p … and_Falcon
Super źródłem informacji o programowaniu (oprócz oczywiście dhs.nu) jest Atari-Forum, gdzie siedzą naprawdę nieźli koderzy:
http://www.atari-forum.com/viewforum.php?f=68
Oczywiście możesz pytać też tutaj :)
Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org