Przecież atari800 też odtwarza dźwięk z bipera...
niewiedza buduje, wiedza rujnuje
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
TURGEN 9.3.0 Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania obrazami taśm.
SV 2024 WE - program imprezy Już za tydzień odbędzie się zimowa edycja Silly Venture
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Mazezam
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Przecież atari800 też odtwarza dźwięk z bipera...
atari800 bardzo zle odtwarza muzyke z beepera, czasem tylko rozpoznawalnie...
porownaj np. "N","O","I" w Beep'em All 3, tych utworkow nie moge nawet rozpoznac na a800
poza tym bardzo przeklamuje LyndonSharp Engine a wlasnie na nim stoi muza w MazezaM
chyba ze mam jakas stara wersje emulatora Atari800 2.1 ???
pamietacie gry z zabezpieczeniami? takie co po latach sie "paczowało"?
to teraz macie takie co trzeba paczowac na starcie, by sie nadawaly do uzytku ;)
kiedys na to trzeba bylo czasu, teraz od reki - co za stopien kompresji czasu! xxl: szacuneczek ;)
Tytuły plansz były takie w oryginale ? (pytam bo nie grałem) Jakoś znajomo wyglądają :) Jakoś tak... Jumpman Junior :)
Jeśli dobrze zrozumiałem, to Grzybson właśnie udowodnił empirycznie, źe xxl trwoni swój czas na budowanie utrudnień, które zawężają krąg użytkowników jego produkcji, a nie dają nic, czego bez nich nie można uzyskać.
pamietacie gry z zabezpieczeniami? takie co po latach sie "paczowało"?
to teraz macie takie co trzeba paczowac na starcie, by sie nadawaly do uzytku
a teraz podam super hakierski sposob jak ta gre uruchomis spod dosa :-)
1. mamy dosa,
2. kopiujemy biblioteke xbios
3. kopiujemy gre
4. spod dosa uruchamiamy bilioteke
5. jesli gra miala nazwe xautorun to startuje sama jesli nie to wybieramy z menu
:D ale do tego trzeba bylo przeczytac to http://xxl.atari.pl/?p=1076
xxl - ale tylko po sio ? ;> a to grzybsona chodzi na ideplus/karin ?
xxl: tj. uruchomie to z side ze sparty/mydosa?
jak tak - to faktycznie przeoczylem...
@Jell - od teraz już uruchomisz:
ok - dzięki uprzejmości Grzybsona/SSG od dziś możemy się cieszyć grą Mazezam także i pod Sparta DOS X, oraz spod dowolnego medium do ładowania danych :) - gra nie posiada wsparcia dla HSC:
http://www.ghnet.com.pl/~pin/mazezam_sdx/mazezamp.xex
;)
przecież napisałem o tym :) - i tak do HSC to mają wsparcie może 2 Atarki na scenie, więc luz :D
trzeba jeszcze sprawdzić, czy by czasem nie dało rady nielegali 6502 wyrąbać w kosmos
@XXL - a tak przy okazji - wystawiasz coś na SV2k12?
Pin, xxl : jestescie Panowie niesamowici :) Wasza polemika rozciagnela sie na dwa fora i zgromadzila liczna widownie. A moze by tak program tv albo podcast o teechnikach programistycznych na Atari z polemika na wzor Sondy :)
nie wiem, nie znam się :)
@XXL - może błędnie zrozumiałem, że do tego by działało HSC jest potrzebny mapram w przypadku kompa? - wiesz, nie mogę tego sprawdzić, bo sidła mi zastawiasz i nic nie chce działać. Nie mogę więc ustalić zależności ;)-
Powiedziało się A to trzeba powiedzieć i B. Więc wsparcie dla HSC będzie. Tyle, że HSC jeszcze oficjalnie MazezaM nie wspiera - jak robić reverse engineering, jeśli się ie ma co reversować :)
Szybkie wyszukiwanie i wygląda na to, że w MazezaM są tylko trzy odwołania do xBios - jedno do xBIOS_SET_VECTORS, o którym mówiłem, jedno xBIOS_OPEN_FILE i xBIOS_LOAD_DATA. Na pierwszy rzut oka nie ma zapisu. Rąbka tajemnicy pewnie uchyliłby pliczek MAZEZAM.PCH, trza tylko poczekać na release....
Co do samej gry - to jasne że się podoba! Takie gierki logincze zawsze wciągają. No i ten motyw na beepera. Poza tym gdyby się nie podobała, to nie zadawałbym sobie trudu, aby ją łatać, prawda ? ;)
@Pin
MapRAM potrzebny jest tylko do STARYCH gier połatanych do współpracy z HSC. Nowe gry nie potrzebują go (EDIT: Mapramu dla jasności). Dely choćby zapowiadał, że AGFFYO będzie wspierać HSC (ale bez xBios ;) )
Wiadomo :) - nie będzie się łatać tego, czego nie ma sensu łatać :D
wiesz, jeden załatają bo będzie sens, 80% nie załatają bo nie będzie pozornie o co walczyć ;)- a to programista winien walczyć o usera, bo ułatwiając userowi życie sam sobie przysporzysz odbiorców. Nie inaczej. xBios w obecnej postaci nie ułatwia niczego userowi. Ułatwia być może programiście, który niestety nabiera potencjalnie złych nawyków. No chyba, że sytuacja jest FAKTYCZNIE podbramkowa i brakuje istotnie liniowej 64k a zapis danych jest niezbędny. Niezwykle rzadki przypadek i nie uzasadnia użycia xBios w 95% przypadków ;)-
klub ABBUC dostal gre z biblioteka, jest ich tam... troche, wiesz ile osob narzekalo? jedna - bo dostala zla biblioteke, przeslalem wlasciwa i jest cool. wiesz ile osob narzekalo na inne gry ktore uzywaja dosa na tych samych dyskietkach? poczytaj :-) w pl. narzekaja 2 osoby z ktorych i tak zadna nie bedzie z tego korzystac. zrozum, dla mnie to jest idealne rozwiazanie. proste. rozprowadzam gry w atr (narazie) i 99.99% userow nie ma z tym problemow, problemy maja userzy z urzadzeniami dla ktorych nie ma xbiosa, jedni beda patchowac (bo niektore sie bedzie dalo) a inni napisza biblioteke dla tych urzadzen i tez nie beda miec problemow ;-)
... poczekam na nowe biblioteki xBios, bo wiem że jest na to realna szansa. W sumie, to szansa na rozwiązanie ostatniego problemu pod SDX :) hihihihihii.
MazezaM: a puzzle game, move the tiles until the exit is free; the program (or better the file Xbios.COM) had a bug, which prevented it from running from a real A8 floppy drive (tested with 1050 and XF551, various versions; it did run fine with "emulated" floppy drives, like SIO2PC, SIO2SD, SDrive, etc. but NOT with real floppy drives); after I got gray hair, because my comrades Sascha and Gunnar could run it, while I could not run it, we found out the reason why: They tested with floppy-emulation, I tested with real Atari floppy drives; luckily QMEG-author Stefan Dorndorf patched it, so the released version now runs fine; program runs under DOS and Gamedos (and now also with emulated and real floppy drives);
co implikuje, ze?
a czytales nizej? :-) skad to skopiowales lub dwa posty wyzej?
biblioteke dostali 2 dni pozniej poprawiona dzialajaca ze wszystkim natomiast DOS:
[phaeron]
Took a look at why this disk crashes in Atari800 with SIO patch enabled... the DOS on this disk is issuing a bizarre read sector command to SIOV with DSTATS=$00, which tells SIO not to expect any data coming back. Altirra detects this problem and punts to the native SIO, but Atari800 is servicing the read request and overwriting the sector buffer at $0400. I recommend fixing the DOS on this disk as this could also blow up with PBI-based disk emulations.
wole opierac sie na dzialajacej bibliotece niz niedzialajacym dosie :-)
sugerujesz ze xbios dziala "with PBI-based disk emulation"? napisales ta odpowiedz tak, ze w sumie to nadal nie wiem co dziala a co nie
rozumiem ze xbios dziala z szeregowa stacja dyskow (w jakiejkolwiek postaci, "wszystkim" to zle slowo), a co nie dziala?
phaerona pisze, ze DOS na dyskietce ABBUC nie dziala "with PBI-based disk emulation", nie wiem bo nie mam "PBI-based disk emulation" emulatorow ;-)
xbios w tym momencie dziala na kazdym urzadzeniu podlaczonym do atari zlaczem SIO. planuje, zeby dzialal takze na wybranych kardrydzach.
---
pytania o xbiosa we wlasciwym watku http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=9527 jesli czegos nie rozumiesz z checia odpowiem we wlasciwym watku. nie zasmiecaj watku z gra
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Mazezam
Wygenerowano w 0.058 sekund, wykonano 25 zapytań