26

uicr0Bee, nie zaobserwowałem czegoś podobnego w mojeje MSTE. ale z czasów dyskietek pamiętam takiego bootsektorowego wirusa który przy botowaniu systemu odwracał kolory

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

27 Ostatnio edytowany przez secon (2012-08-22 13:32:58)

Kurcze to ja wczoraj wyjmowałem Shiftera i go wkładałem ale nie robiłem tego z motorolą ani bliterem
kurcze znowu robierac? A jak by moze zbadac zasilacz jakos? jak powinno się go badac? ile powinny wynosic napięcia? Ciekawe czy wymiana kondensatorów coś by dała

czy jest jakaś prosta metoda na wyjmowanie tych ukladów w kwadratowej podstawce? Ja podważałem srubokrętami ale wygląda to drastycznie obudowa się wygina

28

99% usterek zasilaczy impulsowych to wyschnięte kondensatory elektrolityczne, tak że ich wymiana w ciemno może ale nie musi przynieść rezultatu bo mogą być dobre. Obciąż napięcie 5V(czerwone przewody do czarnych przewodów) 3szt. żarówkami 21(20)W/12V (bez podłączonego komputera) połączonymi równolegle i zmierz napięcie powinno wynosić w granicach 4,75-5,25V. Napięcie 12V(niebieski przewód) w moich 2 st-kach jest zaniżone i wynosi około 11,2-11,5V ale z tego co widzę po schematach nie powinno ono wpływać na stabilną prace st-ka.

1088XEL i inne XL, XE, ST.

29 Ostatnio edytowany przez uicr0Bee (2012-08-22 14:21:49)

secon napisał/a:

[...]czy jest jakaś prosta metoda na wyjmowanie tych ukladów w kwadratowej podstawce? Ja podważałem srubokrętami ale wygląda to drastycznie obudowa się wygina

plcc extractor

I też trzeba ostrożnie i równo, bo zdarzyło mi się powyginać nogi 68882, kiedy źle złapałem i krzywo pociągnąłem.

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

30

Po wyjęciu tych 2 innych kosci ram jest OK bombki na wroom to była dyskietka wadliwa nagrałem na nową i jest ok. No i jak wspominałem risky woods w koncu mi sie wczytuje także to była wina ramu. Komputer sie nie resetuje na grach ani innych rzeczach wyjatek to nieszczęsne demko antiques ale tu podejżewam tez dyskietkę. Bo gdyby miało się coś grzac to na wszystkim by sie wysypywał. Ale co do zasilacza to chętnie wymienię te kondesatory. Ma ktoś z was jakis spis jakie kupić żebym nie rozbierał na razie atari?

31

Spróbuj poszukać tu: http://atari4ever.free.fr może jest schemat.

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

32

secon napisał/a:

Ale co do zasilacza to chętnie wymienię te kondesatory. Ma ktoś z was jakis spis jakie kupić żebym nie rozbierał na razie atari?

Spotkałem 3 typy zasilaczy (jest ich więcej), więc ciężko podać wartości kondensatorów jakie są u ciebie.

1088XEL i inne XL, XE, ST.

33 Ostatnio edytowany przez secon (2012-08-23 09:51:36)

tylko teraz pytanie gdzie je kupic nie sądzę zeby na sztuki to sprzedawali.

34 Ostatnio edytowany przez darpajdp (2012-08-23 10:52:06)

Na aledrogo można kupić. Nawet jak małe kondensatory sprzedają po 5szt to taniej jest niż u mnie w sklepie 1szt. Muszą być na 105st. C i najlepiej LOW ESR (szczególnie dotyczy to tych na linii 5V).

U mnie w STFM są: 2szt 47uF/250V; 100uF/25V; 3szt 330uF/25V; 4700uF/16V i 2200uF/25V.
W STE (podobna konstrukcja jak wyżej) są: 2szt 47uF/250V; 100uF/25V; 3szt 330uF/25V; 2200uF/16V i 2200uF/25V.

1088XEL i inne XL, XE, ST.

35

a moge taki zestaw zamówić u Ciebie?

36

Nie handluje częściami. Sporadycznie kiedyś naprawiałem zasilacze od grzyba, stąd moja wiedza.

1088XEL i inne XL, XE, ST.

37 Ostatnio edytowany przez secon (2012-08-23 14:38:08)

A możesz mi napisać jak się rozpoznaje kondensatory te "105st. C i najlepiej LOW ESR " ?
bo pojemnośc i napięcie umiem rozpoznawać.

38 Ostatnio edytowany przez darpajdp (2012-08-23 15:52:16)

Sprawdź e-maila.
Max Temperatura pracy jest napisana na obudowie. LOW ESR nie znajdziesz na dotychczasowych kondensatorach (pewnie wtedy jeszcze takich nie produkowano), proponuje ci kupić takie tylko dlatego, że lepiej sprawują się w zasilaczach impulsowych.

1088XEL i inne XL, XE, ST.

39

@ Zimny - a co ty, masz jeszcze STE? Nie sprzedałeś?

Pomęczyłem się jeszcze z Atarką i nic jej nie pomaga. Gdy ją kupiłem miała w rejonie pamięci i wyjścia monitorowego plamę po wylaniu chyba kawy (jakiś gamoń postawił sobie kawę na STE), oczywiście wszystko w miarę możliwości umyłem, wyczyściłem i wysuszyłem. Jednak coś mi się wydaje że STE było chyba włączone gdy ktoś wylał na scalaki i od tego ten problem chyba powstał. Zasilacz raczej chyba dobry, kondensatory są nie wybrzuszone. W tej chwili szukam na Ebayu inną Atarynkę, a ta posłuży mi za dawcę w razie czego. Dziękuję za wypowiedzi i dobre rady.

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.

40

Heh Jarku sprzedałem, sprzedałem i teraz mi strasznie przykro, że ty masz a ja już nie. Pozdawiam serdecznie

41

secon napisał/a:

czy jest jakaś prosta metoda na wyjmowanie tych ukladów w kwadratowej podstawce? Ja podważałem srubokrętami ale wygląda to drastycznie obudowa się wygina

Ja przyklejam klejem cyjanoakrylowym jakikolwiek uchwyt (np z ucietej pinezki, kulke metalowa, cokolwiek za co mozna zlapac)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021