Przejdź do treści forum
atari.area forum
Twoje polskie źródło informacji o Atari
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Aktywne tematy Tematy bez odpowiedzi
Aktualności ze świata Atari
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
Opcje wyszukiwania (Strona 89 z 90)
Cze :)
Tak sobie pomyślałem, że na jedną wtyczkę faktycznie nie ma sensu taka zabawa :)
Dlatego też wiercenie w grubej plexi 13 otworów i osadzenie tam konektorków ma sens
w przypadku potrzeby posiadania sztuki bądź dwóch.
W każdym bądź razie w tym zakresie da się zrobić wtyczke na kilka sposobów (wtryskarka odpada bo koszta są %$^%#@%@!!!)
Dzięki jeszcze raz za poradnik :)
tOri
:) Dokładnie tak...
Dzięki za opis procesu. Poza tym fajnie by było gdybyś wrzucił gdzieś na stronkę foto opis
całej operacji. Z pewnością oszczędziłoby to wiele magnetofonów :D
Ja stawiałem na 13 dziurek np. w kawałku plexi, gdzie konektorki się też wsuwa i utwierdza
klejem. Inna idea ale efekt podobny. Co do obudowy - myślę, że taka od Cannona 15pin powinna byc OK.
Pozdrawiam
tOri :)
CZe!
Moim zdaniem - rewelacja :D i tak to właśnie powinno wyglądać...
Sam niestety "umartwiałem" magnetofony na wtyczki... echh :lipa jak beret:
Pozdrówka
tOri
P.S. mam w "lochach" trochę magnetów i nie wiem co z tym zrobić. Zawala miejsce a wywalić szkoda...
Witam!
Kwarc jest w metalowej, płaskiej obudowie raczej w lewym dolnym rogu koło FREDDIego.
dotykanie pacem nóżek może spowodować wręcz zawis atarki :) Generalnie chodzi o to aby
w możliwie najprostszy sposób poprzestrajać trochę generator zegarowy "serduszko" Atari.
Dokładnie w ten sposób udało mi się stwierdzic brak kolorów w mojej atarynce.
Najgorszą możliwością jest walnięty układ GTIA (szkoda by było ale to też dałoby się wymienić)
Możliwe też, że sam modulator coś brzydkiego robi kolorowi.
Kupno drugiej Atarki nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem - co masz zamiar zrobić z uszkodzoną ?
tak tylko pytam, bo może jednak dałoby sie ją odratować ??
Pozdrawiam
tOri
Witam!
Znalazłem gdzieś w stanach firmę, która za 4,95$ opycha kabel SIO 3 stopowej długości.
Ale jak się policzy to taki kabelek wyszedłby pewnie gdzieś w okolicy 25 PLN za sztuke przy ściągnięciu rzecz jasna
sporej ich ilości...
Pozdrawiam
tOri
P.S. Można kupic magnetofon i pociąć kabelek, można - jakl wyżej napisano - samemu zrobić - rozbiera się żeńskie
złącze DB15, wyciąga piny, dolutowuje kabelki, wtyka się w przygotowany wcześniej kawałek drewna z otworkami
i jest wtyczka SIO :D Tak chyba jest najsprawniej i po najniższych kosztach...
http://www.nleaudio.com/css/products.htm
Witam!
Moim zdaniem projektowanie nowej płyty nie ma większego sensu zwłaszcza, że i tak trzeba by rozwalać jakąś Atarynkę.
Jak już to najlepiej projekt w rodzaju c-one ;-D.
+ + +
A na serio - mam "na myśli" projekt wykonania swojego rodzaju COMBO, czyli Atarka wraz z C64 w jednej obudowie, z tym, że
mając za podstawę 65XE na popularnej płycie C103579-001 (130XE) myślałem dołożyć "na kanapkę" drugi laminat zbliżonej wielkości
połączony z oryginalną płytą złączami na goldpinach. Na tej dodatkowej płycie znalazłoby sie miejsce na mnóstwo extenderów...
Zawsze można tez dołożyć kolejną płytę :) Całość ma być zarządzana przez procesor ATMEGA albo inny PIC :-D. Rozmyślam również
nad dołączeniem Yamaha OPL2, SID i jakichś tam innych dupereli - ze dwie sztuki 6522, i tak dalej...
Atarka 800XL słabo się do tego nadaje - za dużo zabawy ze złączem Cartridge...IMHO.
Dla chętnych mam zeskanowany laminat ogołoconej z elementów 130XE - na tej podstawie można spokojnie wyznaczyć położenie
wszystkich potrzebnych sygnałów i zaprojektować wstępnie "kanapkę". Jeśli zajdzie taka potrzeba - wystawię na jakimś serwerze.
Na razie zbieram siły oraz lawiruję pomiędzy brakiem czasu i chęciami rozpoczęcia prac...
Pozdrawiam
tOri
Witam!
Wtyczke SIO wypadałoby "magicznie" wytworzyć z CANONa 15-pin troche tnąc złącze.
Pasuje i się sprawdza w praktyce... Do tego troche modeliny albo czegoś tam i jest OK...
W zasadzie z dowolnego CANONA pow 9 pin można "wystrugać" wtyczkę... Szkoda oryginałów ;-)
Pozdrawiam
tOri
P.S. Sorry - nie z każdego - MeaCulpa... Qtwa...zrobiłem z Canona ale teraz widzę że nie pasuje do standardu a pasuje do SIO ??
Zmierzyłem i faktycznie Oryg. Canon ma 2,54 a ten mój 3,5 - taki jak w Atari :-O Ale mimo wszystko da się wykorzystać piny
z żeńskich Canonów do zrobienia wtyczki SIO tyle, że więcej roboty jest.
Witam!
Gratulacje :)
Na szczęście - wyjąwszy poradzieckie sprzęty - elektronika jest spójna i logiczna.
Powodzenia w stawianiu kolejnych kroków. Polecam projekty Zenona/Dial z Seriousa - ciekawe i pouczające jeśli chciałbyś się
pobawić w coś więcej...
Pozdrawiam
tOri
P.S. Co do książki - tak tylko zwróciłem uwagę - logujesz się takim samym nickiem więc byłem na 99% pewien, że to Twój nowy zakup ;)
Witam!
Ja tez się kiedyś zderzyłem z tym problemem :) Rozwiązaniem być może jest zestarzenie kwarca
taktującego Atarkę... Spróbuj przy odpalonym kompie postukać z lekka palcem w nóżki tegoż.
jeśli zobaczysz pojawiające się przebłyski kolorów to na 100% problem zegara. Z drugiej strony
można by zmierzyc częstotliwość generatora podstawowego.
http://atariarea.histeria.pl/forum/view … hp?id=4200
Pozdrawiam
tOri
Witam!
Hehhee LOL - widocznie nas nabrał ;) chociaż widziałem, że na allegro kupił książkę podstawy elektroniki... Nuerhmanna - no - to juz coś :)
Prawdziwy Atarowiec nie może się obejść bez odsysacza ! Zakładam, że Ty masz ;-) ;-) ;-)
Pozdrawiam
P.S. Też mam - ksywa - OD-2. Może być...
Witam!
Faktycznie - jest taka możliwosć, że LM walnął do masy tym wejściem. Wtedy przed rezyst 56kohm będzie sygnał a za nim - na nóżce LMa juz nieee - uf :-] no tak...
Chyba wygląda że jednak połówka LMa... ale jak sam nie dotknę - nie wyniucham ;-)
Pozdrawiam
tOri
P.S. Oj Zenon/Dial :) średni odsysacz i ścieżki są całe... atarowskie płyty są "DeBest" jesli chodzi o lutowanie.
Witam!
Polecam zakup toroida 12V takiego ze 60W (do halogenów), odwinięcie doświadczalne iluś tam zwojów tak, aby zostało
te 9 Voltasów i bedzie oki :) a amperów jest przy tym mnóstwo :D
Pozdrawiam
tOri
P.S. Tak btw... ja u siebie 1050 pusciłem na zasilaniu 9V/1A (max) i działa :]
Witam!
No to w takim razie weź lutownicę i przelutuj końcówki rezystora R4 skoro na jego wejściu jest dźwięk, ma wg omomierza 56 kohm a na wyjściu nie ma dźwieku - pozostaje wtedy juz tylko zimny lut... albo jakaś inna przerwa w tym obwodzie...:/
Pozdrawiam
tOri
Witam!
To ciekawe co napisałeś że na 6 nóżce LM358 masz słaby dźwięk... hheh :) Bo praktycznie masz taki obwód do POKEYa:
Nóżka 37 POKEY -> C17 (0.047uF) -> R4 (56 Kohm) -> nóżka 6 LM358 (wejście stopnia I )
Tak jak pisze Zenon: po kolei więc...
Skoro masz ma nóżce 37 POKEYa OK no to sprawdzaj konderkiem np. na nóżce opornika R4 od strony konderka C17.
Mam takie głupie wrażenie że ten właśnie konderek mógł walnąć (ze starości) tzn pokazuje te 47 nF ale spolaryzowany w układzie
może ściemniać na potęgę... A dla wszystkiego - jak się nie chcesz za bardzo bawić no to wymień C17 na inny (może być 0.1 uF - ten z Twojego
próbnika :)
Pozdrawiam
tOri
P.S. Do Zenona - we wcześniejszych postach pisze, że BEEP jest OK więc raczej LM358 powinien mieć dobre zasilanie ale rzecz jasna coś się mogło utlenić bądź przerwać - to tez jest warte sprawdzenia... Dzięki...
Witam !
andrp: tu muszę wrzucic małe ostrzeżenie odnośnie dokonywania "badań" :)
Jeśli będziesz robił "próbnik" z kondensatora 0.1 uF - pamiętaj żeby nie sprawdzać w żadnym przypadku sygnałów
dotykając elementów przy włączonym Atari !
Najpierw podłącz masę atari do masy jakiegoś wzmacniacza, potem próbnik (końcówką konderka) z drugiej strony konderek
opłącz ze stykiem wejściowym wzmacniacza a potem włącz Atari z OPTION - wskocz do SELFTEST i odpal dźwięk. I tak za każdym razem...
Atarynki są bardzo odporne na dziwaczne działania naprawcze ale mimo wszystko są tam układy wrażliwe
na statykę albo na gwałtowny przepływ ładunku (kondensatory) Tak więc radziłbym zachować ostrożność :)
I trzymać się procedur, hhehheh... To by było na tyle
Pozdrawiam
tOri
P.S. jesli chodzi o lutowanie, wylutowywanie - płyty atari to rewelacja :)
Witam!
Jak zauważył słusznie drac030 takie sprawdzenie nic nie daje :-|
W zasadzie wygląda na to, że dźwięk ścieżki audio powinien być normalnie słyszalny.
Daj to elektronikowi z wydrukowanym kawałkiem schematu (z pliku 65xe8.pcx) i nie trać czasu
na sprawdzanie bo raczej nic nie wskórasz...
Najlepiej i najskuteczniej w tym przypadku podłączyć tę nóżkę 6 układu przez kondensator (!) do jakiegoś wzmacniacza.
Albo nawet z nóżki 37 POKEY'a także przez kondensator - obowiązkowo !
Wtedy na 100% okaże się co walnęło... Jeśli bezpośrednio z nóżki będzie cichy dźwięk no to POKEY.
Pozdrawiam
tOri
Witam!
Jesli słychać dźwięk klawiszy to druga część bufora audio na LM358 jest sprawna. Pozostaje sprawdzenie części pierwszej.
Można to zrobić podłączając poprzez kondensator np. 0.1 uF nóżkę 6 scalaka LM do jakiegokolwiek wejścia audio - może być nawet w monitorze. Trzeba pamiętać tez o masie... Jeśli tu dźwięk będzie słabiutki - no to trafiony POKEY... :( ale być może zdechła połówka scalaka.
osobiście bym sprawdził kondensator 4.7 uF pomiędzy dwoma stopniami bufora, generalnie mógł tez polecieć któryś kondensator w tym obwodzie - np. częściowe zwarcie do masy.
Jeśli lutownica Cię gryzie - daj do sprawdzenia jakiemuś elektronikowi. Schematy są u p. Soboli na site.
Pozdrawiam
tOri
P.S. A jak coś wgrywasz z magneta to dźwięk jest głośny ??
Witam!
Lukig - spróbuj, jesli masz skąd zdobyć - podmienić podstawowy kwarc kompa...byc może tu jest problem.
jakis czas wstecz miałem cos w tym stylu... Dane nie trafiały poprawnie w ramke obrazu i taktowanie koloru popłynęło.
Pozdrawiam
tori
Witam!
Znalazłem w kwitach www z minimalistycznym programatorem ;)
Bardzo podobny zrealizowałem na płytce uniwersalnej gdzie tez wrzuciłem zasilacz z przełączaniem napięć
oto adresik:
http://www.geocities.com/mwinterhoff/program.htm
Miłego czytania (i montowania z wypalaniem GALi)
tOri
Witam!
Funkylemon - spoko tylko daj na priva normalny email abym mógł wysłać załącznik.
Monsoft - oki oki - ale ten jest mocno skomplikowany a ja gdzieś mam taki "na krosówkach" :)
Btw. ten również jest obsługiwany przez oprogramowanie GALblastera.
Pozdrawiam
Witaj!
Gdzieś mam schemacik, który można zrobić nawet na wtyczce do LPT.
co najważniejsze działa :) bo wypaliłem sobie takie GALe...
Troche czasu (nawet nie za duzo) i jest oki.
Pozdrawiam
tOri
Witam!
Kiedys miałem podobną przygodę z monitorem. Zbyt mało cyny na płycie drukowanej lutowanej na fali :)
Pin: weź przy wyłączonym monitorze (rzecz jasna) złap za trafopowielacz i patrząc na płytkę drukowaną (od strony ścieżek) sprawdź czy się nie rusza któraś z nóżek. Jeśli tak jest no to się nie poparz lutownicą ;)
Pozdrówka
tOri
Witam!
SUPER !
A ja czegś takiego nie zauważyłem chociaż szukałem :)
Dzięki wielkie - teraz sobie z tym poradzę.
Pozdrówka i Twoje Zdrowie !
tOri :)
hej
Epi... za tyle to mogę nabyć sprawny 130XE więc raczej nie o to chodzi...
Trudno... najwyżej wrzuce 1MB bo połowę RAM będzie widzieć tak czy siak :)
Pozdrawiam
tOri
Znalezione posty [ 2,201 do 2,225 z 2,229 ]
Forum oparte o: PunBB
Currently installed 7 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Wygenerowano w 0.069 sekund, wykonano 16 zapytań